5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    twIXta

Screensaver stokt …

De Slideshow screensaver blijft sinds ik op Snowleopoard (X.6.5) over ben steken tussen twee beelden en komt er dan erg moeilijk uit (minutenlang muis bewegen en toetsen indrukken). Is daar wat aan te doen? Op de Apple fora meldt iemand hetzelfde probleem, nog geen antwoord sinds oktober vorig jaar.

Zijn er nog alternatieve slideshow screensavers evt. (die flinke libraries aankunnen, probeerde er net eentje die verslikte zich danig)?

Bijdrager
    Vinhelper

Dan staan er veel te veel foto’s in je library.

Splits de library’s op, of kies een screensaver die geen foto’s gebruikt.

Een bekend probleem.

Bijdrager
    twIXta

Jammer dat de vorige screensavers het probleem niet hadden, ik heb het nog niet eerder meegemaakt en had het toch al een paar jaartjes zo lopen.:(

Een slideshow zonder foto’s is wel een beetje jammer, niet?;)

Bijdrager
    twIXta

… of wat ik eigenlijk bedoel met die laatste: als je een auto hebt die maar een half uur rijdt heb je weinig aan ’t ‘advies’ de fiets te nemen of thuis te blijven.;)

Googlend kon ik trwns maar een melding vinden van dit probleem, dus ik betwijfel of dit wel zo’n heel bekend probleem is. In Leopard en zelfs op m’n MacMini zonder Intel heeft het altijd als een zonnetje gelopen, hoe groot die beeldbank ook was.

Moderator
    unSOUND

Dat komt dan ook doordat bij de overgang naar Snow Leopard Apple de hele screensaver-engine heeft omgebouwd naar een “veel betere 64bit variant” die alleen veel minder kan…

( Ja, dat is sarcasme… )

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.