15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Marco Alkmaar

Screensaver OS X installeren, en openen

Screensaver OS X installeren, en openen

Ik heb ?n aantal screensaver-dmg?s gedownload. Prachtig mooi. Heb ze in m?n GEBRUIKERS- BIBLIOTHEEK-SCREEN SAVERS-MAP gezet. Vanuit SYSTEEMVOORKEUREN-SCHERMEFFECTEN probeer ik ze te openen. Maar ik moet blijkbaar toch nog iets installeren. Wie vertelt mij wat? Of heb ik nog ?n bepaald programma nodig? Zo ja, welke programma’s heb ik dan zoal nodig?

Groet,

Marco

Anoniem

Ik neem aan dat je vanuit de dmg de xxx.saver bestanden in de map hebt gezet. Dat is de bedoeling, en dan zou ’t moeten werken.

Bijdrager
    Marc

Screensavers dienen in de map systeem/bibliotheek/screen savers te staan.Zo zijn ze ook voor iedere account te gebruiken.

Bijdrager
    Marc

Vergeten te vermelden , dat je dan dient in te loggen als root, anders kan je geen veranderingen aanbrengen.
    Makkelijker is ze in de map bibliotheek/screensavers te gooien

Bijdrager
    Jan-Willem

Je kan beter geen enkel screensaver, lettertype, prefpane of iets dergelijks in de systeemmap Library gooien. altijd de /Library of ~/Library gebruiken.

Bijdrager
    Igor

nergens voor nodig digitalguru, als je ze in de /library folder gooit zijn ze ook voor iedereen toegankelijk. Alleen als je ze in je user/library map gooit niet

Bijdrager
    Marco Alkmaar

Oke, de dmg s staan in os x/bibliotheek-map. Ik ga naar systeemvoorkeuren, dan naar schermeffecten.

Ik zie de standaard screensavers staan: flurry, beach, cosmos, enz., maar geen van de door mij gedowloade screensavers.

Wat moet er nu gebeuren?

Nogmaals met ’n groet uit Alkmaar.

Marco:?

Bijdrager
    Marco Alkmaar

Ook na herstarten kon ik de gewenste screensavers niet onder ‘schermeffecten’ zien.

Marco

Bijdrager
    Igor

je moet eerst de dmg’s uitpakken en dan de .saver files in de screen saver map gooien! Anders doet hij het natuurlijk niet…;)

Bijdrager
    Jan-Willem

en je hoef NIET te herstarten ofzo. hij doet het meteen

Bijdrager
    Marco Alkmaar

Prachtig. Het werkt nu.

Bedankt allemaal.

Marco

P.S. Toch nog 1 vraag: Ik download ook wel ‘ns ’n screensaver. Maar dan bljkt ?t na openen van de dmg ?n ?lege? (???????) map te zijn. Ik bedoel dus: Ik tref geen icoontje van een screensaver aan.
    Wat kan dit betekenen? Ik heb ?t bijvoorbeeld over de onderstaande Huepfer Saver. Gedownload op:

http://www.apple.com/downloads/macosx/icons_screensavers/huepfersaver.html

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Marco

P.S. Toch nog 1 vraag: Ik download ook wel ‘ns ’n screensaver. Maar dan bljkt ?t na openen van de dmg ?n ?lege? (???????) map te zijn. Ik bedoel dus: Ik tref geen icoontje van een screensaver aan.
    Wat kan dit betekenen? Ik heb ?t bijvoorbeeld over de onderstaande Huepfer Saver. Gedownload op:

ik heb hem ook ff voor je gedownload en het is geen dmg. Het is een gewone map, waarin, bij mij, de gewone Huepfer.saver zit.

Anoniem
    ”Marco

Prachtig. Het werkt nu.
    Maar dan bljkt ?t na openen van de dmg ?n ?lege? (???????) map te zijn.

Mooi zo! (dat ’t werkt:D ).
    Een kleine opmerking Marco: de apostrof ( ' ) voor o.a. afkorting van een woord zit niet bij het vraagteken op je toetsenbord hoor, maar d’r boven :innocent: :P

Bijdrager
    Marco Alkmaar

Fantastisch. Zo eenvoudig als ’t allemaal kan zijn.

Bedankt allemaal.

Groet,

Marco

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Marco

Fantastisch. Zo eenvoudig als ’t allemaal kan zijn.

Jep, daar heb je een Mac voor 8)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.