7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    JJmac

Screensaver installeren lukt niet.

We hebben een SSD geplaatst en een schone installatie er op gezet.

Nu willen we graag weer de screensaver aan zetten maar dat lukt niet, geen enkele krijg ik aan de praat, zie wat over het hoofd maar weet niet wat?

Bijdrager
    tarun

Bedoel je met installeren het aanzetten ervan?:

Systeemvoorkeuren > Bureaublad en schermbeveiliging > tab Schermbeveiliging

Bijdrager
    JJmac

Ja, daar zie ik het gewoon staan, ook als ik de voorvertoning aanzet, alleen niet zichtbaar als het op sluimer gaat!

Bijdrager
    JJmac

Maw, als ik bij energie de sluitertijd op nooit zet dan doet de screensaver het wel.

Moderator
    Night

je moet twee dingen niet door elkaar halen: Sluimer is niet hetzelfde als screensaver tonen.

De tijd die je bij screensaver instelt, moet korter zijn dan die bij sluimer.
    Bij de onderstaande plaatjes zie je dat de sluimertijd op 15 minuten staat, terwijl de aanvang van de screensaver pas na een uur is. Hierdoor zal de screensaver nooit getoond worden. Als je de waarden zou omdraaien (dus screensaver op 15 minuten en sluimer op 1 uur) dan zal de screensaver 3 kwartier getoond worden, waarna de computer gaat sluimeren en dus het scherm op zwart gaat..

Bijdrager
    tarun

Ik zelf gebruik graag de “interactieve hoeken” (hot corners in het Engels). Daar kan je b.v. ervoor kiezen dat de linkerhoek de screensaver activeert. En rechts juist niet:

Interactieve hoeken

Bijdrager
    JJmac

We zullen het gaan bekijken, dank hiervoor.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.