22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Steff

Screensaver fout.

Spreekt al voorzicht eigelijk. Hoe kan dit? En hoe is dit op te lossen?

Ik heb Hier de screensaver gedownload. En dat moet dan toch geen probleem opleveren?

Bijdrager
    iRik

Mischien moet je systeemvoorkeuren ff afsluiten en daarna weer opstarten, mischien werkt ’t dan wel?

Bijdrager
    Steff

Nee helaas dat werkt niet. Maar op de site van de maker van de screensaver staat hier ook niets over.

Bijdrager
    Nikita

Hebben die dingen nog iets te maken met Intel-compatibileit en Rosetta of niet?

Bijdrager
    Steff
    ”Nikita”

Hebben die dingen nog iets te maken met Intel-compatibileit en Rosetta of niet?

Zou wellicht kunnen maar hoe laat ik screensavers draaien onder Rosetta??

Bijdrager
    Nikita

Dat zou dan automatisch moeten gebeuren, maar misschien werkt het wel net zoals bij plug-ins van Quicktime… De ene wel en de andere niet? Sommige dingen werken niet in Rosetta…

Bijdrager
    Steff

Hmm ziet er naar uit dat het niet gaat werken. Dan maar een email sturen naar de maker of hij een intel versie wilt maken. In ieder geval bedankt heren!!

Bijdrager
    Nikita

Ik heb ‘m zelf nog even geprobeerd op m’n MacBook, maar krijg dezelfde foutmelding. Nou heb ik geen PPC Mac meer (sparende voor een oude iMac!!:wink: ) waar ik heb op zou kunnen proberen, dus uitsluitsel kan ik d’r ook niet over geven. Zou wel jammer zijn, want d’r staan heel wat interessante dingen op die site…

Bijdrager
    iRik

Tja, dat is het nadeel van intel… de helft werkt er gewoon (nog) niet op :x

Bijdrager
    Nikita

Da’s het nadeel van het nieuwe… Kwestie van tijd voordat het andersom is.

Bijdrager
    Steff
    ”iRik”

Tja, dat is het nadeel van intel… de helft werkt er gewoon niet op :x

Of meer een nadeel van Rosetta? In ieder geval heb ik de maker geemailt en ben ik benieuwd naar een reactie.

Bijdrager
    Nikita

Hou ons op de hoogte :)

Bijdrager
    Steff

Yeah I learned that flag screensavers refused to run on OS X Intel and I talked with developer for a fix, he said he will try to get a fix out this weekend.

I’ll repost all previous screensavers in fixed format for Intel after this weekend.

Zegt genoeg denk ik: Rosetta emuleerd geen screensavers die voor PPC zijn geschreven en a.s. Dinsdag dus opnieuw kijken naar de screensavers.

Bijdrager
    Nikita

Oh mooi :)

Bijdrager
    iRik
    ”Nikita”

Da’s het nadeel van het nieuwe… Kwestie van tijd voordat het andersom is.

het zal niet andersom gebeuren, anders zijn mensen verplicht om een nieuwe computer te kopen… met Leopard heb je mischien wel kans dat sommige software niet op tiger zal kunnen draaien;)

Bijdrager
    Nikita

Mwah, time will tell…

Bijdrager
    Steff
    Bijdrager
    Nikita

En dan heb ik weer goed nieuws 8)

Download de UB versie van Versiontracker en de oude (niet werkende) versie uit de link van TS (de link werkt nog steeds). Klik dan rechts op de oude screensaver en kies “Toon pakketinhoud” –> Contents –> Resources –> OldGlory.tiff . Vervang het bestand “OldGlory.tiff” in de UB screensaver door dit bestand. Verander daarna de naam van de UB screensaver van “Old Glory.saver” naar “O’Apple.saver”. Zorg er wel voor dat je de oude versie eerst verwijderd uit de map /Bieb/Screen Savers (of zoek met Spotlight op ” O’Apple ” – en verwijder alle versies behalve die ene die je zojuist hebt aangemaakt). Vervolgens installeren op de gewone manier en je zult een wel-werkende O’Apple screensaver hebben :)

(dit is volgens mij niet helemaal legaal, maar het werkt wel…) :)

Bijdrager
    Peett-

Het ligt er inderdaad aan dat hij nog niet universeel is. Ik heb hem ff op mijn iMac G3 geprobeerd, en daar deed hij het wel gewoon;)

Bijdrager
    Nikita

Inderdaad, op m’n iMac doet ‘ie het wel. Maar die work-around hierboven zorgt ervoor dat je hetzelfde plaatje / effect hebt op de Intel’s.

Bijdrager
    Steff

Die Nikita… och geweldig kind!! 8)

Bijdrager
    Nikita

Ja dank je :|

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.