4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Polonium-210

Screens4 ipv Back to Mac

Ik heb net Edovia’s Screens 4 geïnstalleerd in plaats van ‘Back to my Mac’ wat Apple zo fijntjes heeft laten vallen.

Ik vroeg me af hoe veilig cq privacy gevoelig het is als je zoiets door een externe party laat regelen. Zijn er geen valkuilen dat zo’n bedrijf meekijkt of gegevens vist, of misschien geef ik wel onbedoeld vreemden toegang tot weet ik wat op mijn Macs?? Natuurlijk staat firewall aan en heb ik alleen gekende gebruikers toegang gegeven, maar toch…

Iemand met meer kijk op dat soort zaken die mijn twijfels weg kan nemen?

Bijdrager
    Shmoo

Dan zal je toch echt even de voorwaarden moeten doorlezen. Normaal is een vuistregel dat wanneer een software X kost voor gebruik dat er bijna niets wordt gesleept, mogelijk iets van analytics om te kijken hoe je de app gebruikt en waar ze deze kunnen verbeteren.

Is software gratis dan moet je even iets meer onderzoek doen. Dat wilt niet zeggen dat je bij betaalde software moet stoppen met nadenken en gewoon gebruiken of dat gratis software altijd pertinent fout is en met je gevend aan de haal gaan.

Bijdrager
    Polonium-210

Ja, nee, duidelijk alomaanwezige Shmoo 😄

Bijdrager
    TheBigZ

Polonium-210 op 6 september 2018 om 16:08
    Ik vroeg me af hoe veilig cq privacy gevoelig het is als je zoiets door een externe party laat regelen. Zijn er geen valkuilen dat zo’n bedrijf meekijkt of gegevens vist??

Er wordt eea over uitgelegd op hun website:

https://edovia.com/privacy/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.