9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Appleuser24

Screenflow beste te gebruiken?

Hey OMT,

Ik wil voor mijn stage de vorderingen en ontwikkelingen bijhouden van een website. Dit wil ik doen door mijn display van mijn Macbook te filmen en misschien hier en daar wat aantekeningen/verwijzingen te plaatsen.

Ik vroeg mij af of Screenflow het beste/makkelijk te gebruiken programma hiervoor is. Zijn er andere betere programma’s? De prijs van het product maakt niks uit, aangezien ik het gekozen programma in de toekomst nog veel zal gaan gebruiken. Welke programma’s raden jullie mij aan (of af)?

Bedankt!

Bijdrager
    computer space

Zit die app niet in de huige MacHeist bundel. Zit er meteen een app bij om jezelf als TV presentator te filmen.

Bijdrager
    Shmoo

http://macheist.com

Of het het beste en makkelijk te gebruiken is weet ik niet maar het is wel een van de aller meest gebruikte software op video’s te maken van je beeldscherm.
    Je kunt hem nu kopen voor 20 USD i.c.m. met nog een hoop andere apps.

Bijdrager
    Appleuser24

Bedankt voor de hulp zo te zien dus een heel pakket met van alles en nog wat, waaronder screenflow. Hebben jullie ook ervaring met screenflow en wat vinden jullie hiervan?

Bijdrager
    MouseMighty

In Quicktime zit standaard de mogelijkheid om je scherm op te nemen. Onder “Archief” -> Nieuwe schermopname.

Bijdrager
    Appleuser24

@mousemighty
    Kan ik dan ook tekstballonnen plaatsen of laten zien wanneer ik klik met mijn muis of pijltjes plaatsen en dergelijke functies?

Kan ik ook geluid van mijn laptop opnemen of geluid van externe bronnen(via de microfoon als ik zelf praat tijdens het opnemen) opnemen tijdens het filmen van mijn scherm?

Bijdrager
    MouseMighty

Dat eerste denk ik niet. Je ziet natuurlijk wel waar en wanneer je klikt. Je kan ook een audio-opname doen of later je opname bewerken met een programma om effecten/geluid toe te voegen.

Bijdrager
    Appleuser24

@mightymouse

Ah oke bedankt:) denk dat ik screenflow maar ga uitproberen via een onbetaalde weg om te kijken hoe en wat.

bedankt voor de reacties allemaal.

Bijdrager
    Rickje
    Appleuser24 op 09 april 2014

@mousemighty
    Kan ik dan ook tekstballonnen plaatsen of laten zien wanneer ik klik met mijn muis of pijltjes plaatsen en dergelijke functies?

Dit doe je meestal in de nabewerking. Wat je hier opnoemt kun je eventueel in iMovie doen. Ook kun je in iMovie gekke klikgeluidjes of andere soorten geluiden toevoegen waar jij dat toepasselijk vindt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.