9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    DoppieDoppie

Screendumps verschijnen niet op bureaublad

Een probleempje dat ik probleemloos op dit forum kan laten oplossen:

Zodra ik :apple: -shift-4 intoets en zo dus een screendump wil maken, dan verschijnt de screendump niet op mijn bureaublad.
    Hij maakt de screendump wel, maar ik kan hem nergens weer vinden.
    Iemand enig idee?

Thanx a bunch! :mrgreen:

Bijdrager
    cyrus

Kan je dat niet ergens in je settings aanpassen de locatie ?

Doe anders eens een search naar picture 1 ofzo. Volgens mij is dat de standaard benaming.

Kan het zo gauw ook even niet vinden in mijn settings maar ik weet dat je het ergens kan aanpassen..

Bijdrager
    botoo

Als je screendump niet op je bureaublad verschijnt heb je grote kans dat ‘ie in je rootdir terecht is gekomen. Op je eerste harddisk dus :).

Bijdrager
    Guido Cornet

met :apple: -shift-4 moet je eerst een stuk selecteren wat je wilt hebben.
    Heb je dat wel gedaan. Anders maakt hij ook geen screendump.

Probeer anders eens :apple: -shift-3

of zoek naar afbeelding 1, want zo heet hij.

Bijdrager
    tiny

Precies: zoeken naar ‘Afbeelding’ of ‘Picture’. Dan laten weergeven op datum en zo de meest recente eruit pikken. Waarschijnlijk staan ze wel ergens maar weet je niet waar…

Bijdrager
    DoppieDoppie

Dat heb ik dus inderdaad al gedaan, maar het heeft nog weinig opgebracht.
    Ik heb inderdaad een kader gesleept danwel :apple: :apple: -shift-3 geprobeerd,
    Maar dat was eerder ook al geen succes.

Ik gebruik nu iedere keer schermafbeelding, maar dat is zo omslachtig

Weet iemand waar ik die settings kan vinden? waarbij ik de locatie kan aanpassen?
    Ik dacht zelf ook nog dat het aan verborgen bestanden kon liggen. In sommige weergaven in een aantal programma’s zie ik opeens mijn bureaublad helemaal volstaan als ik een bestand probeer te openen, volgens mij heeft dat met één vinkje te maken dat ik ergens niet goed heb staan…

Mijn dank is groot

Bijdrager
    tiny

Als je een zoekopdracht geeft (op de hele harde schijf) en er alsnog niets gevonden wordt, lijkt het erop alsof hij ze gewoon niet maakt.

Schermafbeelding, is dat ‘Grab’? (icoon met een schaar erin?). Die maakt nl. bestanden die je eerst nog moet wegschrijven. Na het slepen kies je dan [command] – [shift] – A om ‘op te slaan als…’. Een shortcut om op te slaan op de Desktop is [command] – D.

Suc6

Bijdrager
    michelvdb

Misschien heb je ooit deze MacOSXHint gebruikt en weet je niet meer waar je die schermafdrukjes bewaart?

Open Terminal en gebruik dit commando:
    defaults write com.apple.screencapture location /Full/Path/To/Folder wordt in jouw geval:

defaults write com.apple.screencapture location /Users/DoppieDoppie/Desktop

Bijdrager
    qjb

Als je CTRL ingedrukt houdt met een van de combinaties komt de afbeelding in je clipboard. Van daaruit kun je deze dan direct ergens inplakken. Of met behulp Preview er een nieuwe document mee maken middels apple+N. In 10.3 had ik wel vaker dat mijn screendumps niet op het bureaublad verschenen, althans ze verschenen 1 seconden en waren dan gelijk weer verdwenen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.