7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MacQwerty

Screencapture naar OS X foto bibliotheek

Met het draaien van defaults write com.apple.screencapture location ‘/~Pictures/mijnbibliotheek.photoslibrary’ probeerde ik mijn screenshots in mijn Foto’s archief te krijgen ipv op mijn bureaublad. Het werkt gedeeltelijk wat mijn photoslibrary wordt wel groter maar ik kan mijn foto’s niet bekijken.

Heeft iemand tips hoe ik het wel voor melkaar kan krijgen? En wat is er nu mijn mijn bibliotheek gebeurt? Het wordt wel groter maar de foto’s zie ik niet…

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk gewoon wachten tot OS X 10.11 dan zit die functie standaard in OS X, als je dat nu al gaat doen dan hebben ze straks geen reden om je te laten upgraden.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je kan niet zomaar foto’s in die bibliotheek dumpen, hoe makkelijk dat ook klinkt. Je zult het of handmatig moeten doen, of iets met Automator/AppleScript opstellen. Een soort van folder die automatisch een import start zodra er een nieuw item word aangetroffen bijvoorbeeld.

Bijdrager
    MacQwerty

Oke, zou er nu een reden moeten zijn om mijn photolibrary op te schonen? Dat wil zeggen het is nu na vele screenshots maken tientallen Mb’s groter geworden zonder dat er ergens een foto van zichtbaar is. Is er nu een kans dat mijn photolibrary door de onnodige bestanden die het blijkbaar niet herkend als foto binnenkort corrupt wordt? Het is momenteel 100 gigabyte en ik zou enorm balen als het binnenkort corrupt is…

Ik heb inmiddels alles al in iCloud staan, kan ik ook een nieuwe lege photolibrary maken en alles downloaden uit de cloud? Momenteel heb ik mijn systeemfotobibliotheek 2x gewijzigd maar daardoor wil het nu weer 10.000 bestanden uploaden en dat schiet niet op en is onnodig want ze staan er al…

Bijdrager
    Verwijder

Je doet iets wat eigenlijk niet de bedoeling is en nu kom je er na vele screenshots achter dat het niet werkt en dat je misschien je photolibrary om zeep hebt geholpen?
    Als je plaatjes in die bibliotheek kan dumpen dan zou je ze er ook weer uit moeten kunnen halen. Werkt ‘Toon pakketinhoud’ niet?

Bijdrager
    MacQwerty

Ja, klinkt dom he? Zo voelde ik me ook gisteravond.
    Maar bedankt voor de suggestie van Toon pakketinhoud. Daar stonden de afbeeldingen duidelijk in (in de root)

Moderator
    Night

Ik zou ook voor Automator kiezen. Zorg dat alle screenshots in een bepaalde folder terecht komen en laat Automator er dan voor zorgen dat ze in Foto’s geïmporteerd worden (en daarna verwijderd) zodra er zich een bestand in die map bevindt.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Night.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.