18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    heintjep

Scosche passPORT –> Iphone 3G op Bose sounddock?

Heeft iemand ervaring met de Scosche passPORT? Dit magische stukje electronica schijnt in staat te zijn om o.a. je Iphone 3G aan te sluiten op oudere iPod accessoires die de iPhone 3G niet kunnen opladen omdat al deze oude docks nog gebruik maken van firewire ipv usb.

Ik heb in allebei mijn auto’s een autoradio met iPod ondersteuning en thuis een Bose Sounddock. Geen van 3-en is in staat om de iPhone op te laden. Met dit dingetje zou het wel moeten kunnen…..

http://scosche.com/products/sfID1/210/sfID2/326/sfID3/318/productID/1667

Bijdrager
    MacSjon

Lijkt me idd ideaal want heb net als jij een mooie radio met iPod ondersteuning maar opladen van de iPhone ho maar. Ben ook wel benieuwd of het werkt want het is of dit kopen voor 25 euro of een nieuwe radio van 200….

Moderator
    Poezenbeest

Als een USB-aansluiting de iPhone niet oplaadt, dan is er te weinig stroom… Dus dan helpt alleen een omvormer, die van een laag aantal mA een hoog aantal mA maakt… ben benieuwd of dat is wat dit ding doet…

Bijdrager
    MacSjon

het ding wisselt pinnetje USB met pinnetje Firewire (waar de meeste accessoires mee werken) om dus kan je wel weer opladen is de theorie

Bijdrager
    heintjep
    ”MacSjon”

het ding wisselt pinnetje USB met pinnetje Firewire (waar de meeste accessoires mee werken) om dus kan je wel weer opladen is de theorie

Tja, maar als dat power-technisch nog consequenties heeft (capaciteit USB bron t.o.v. Firewire bron), dan lijkt het mij dat simpelweg die 2 pinnetjes wisselen niet afdoende is…. Er zit misschien een DC-DC converter in die het vermogen uit de Firewire aansluiting haalt en vervolgens stroom levert via de USB pin (op het juiste voltage)….

Bijdrager
    MacSjon

weerstandje er tussen zal voldoende zijn mocht er spanningsverschil zijn (toch?)

geen idee maar als Apple het in zijn eigen store verkoopt zal het ongetwijfeld geen troep zijn

Bijdrager
    heintjep
    ”MacSjon”

weerstandje er tussen zal voldoende zijn mocht er spanningsverschil zijn (toch?)

geen idee maar als Apple het in zijn eigen store verkoopt zal het ongetwijfeld geen troep zijn

Ja, das ook mijn eerste reactie, maar aangezien ik al op veel plaatsen had gelezen dat het eropneer komt dat je pech hebt met je iPhone 3G op “oude” accessoires, was ik toch benieuwd of er al anderen zijn die ook tegen hetzelfde probleem aan zijn gelopen en deze uitkomst al in gebruik hadden genomen…

Bijdrager
    MacSjon

Ik heb hem toch maar besteld dus hoop dat ik je binnenkort mijn bevindingen kan delen. Mocht het niets zijn is het pech maar 30 euro is een stuk betaalbaarder dan een nieuwe radio;-)

Bijdrager
    heintjep
    ”MacSjon”

Ik heb hem toch maar besteld dus hoop dat ik je binnenkort mijn bevindingen kan delen. Mocht het niets zijn is het pech maar 30 euro is een stuk betaalbaarder dan een nieuwe radio;-)

Helemaal mee eens. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! (er is er trouwens ook een speciaal voor het Bose Sounddock, in de vorm van zo’n witte iPod adapter die je in de voet van de Bose zet…)

Nogmaals, erg benieuwd! :)

Bijdrager
    MacSjon

gister mijn scosche passport binnen gekregen en natuurlijk gelijk even getest op mijn autoradio. Hij laad nu idd op zoals belooft. Helemaal blij dat ik nu eindelijk mijn iPhone in de auto kan gebruiken zonder dat deze zonder stroom komt te zitten:D

Ook nog even geprobeerd op de wekker en ook daar laad hij nu op maar deze zal verder nooit gebruikt worden daar hier de mini altijd op staat

Bijdrager
    heintjep

Mooi! Bedankt voor je reactie! Nu weet ik tenminste wat ik voor mijn verjaardag kan vragen van mijn vrouwtje 8) Ik had eigenlijk wel gedacht dat het zou werken, maar was toch nieuwsgierig…

Bedankt nogmaals!

Bijdrager
    MacSjon

graag gedaan

jij bedankt voor deze post anders was ik er waarschijnlijk nooit op gekomen

Bijdrager
    Bintje

Werkt het ook met de nieuwste Nano? (ik heb hetzelfde probleem).
    Komt het er dan niet lelijk uit te zien omdat er nog een stuk tussen zit?

Zie nu trouwens dattie wel werkt met de Nano. Is het alleen via die Amerikaanse site te bestellen?

Bijdrager
    heintjep

Ook via de Apple store (NL)

Bijdrager
    MacSjon

lijkt me ook te werken voor de Nano maar kan het niet voor je testen

als het goed is werkt het voor alle modellen die opladen via usb i.c.m. accessoires die stroom geven zoals Firewire…

Bijdrager
    Bintje

Maar het gekke is dat het stekkertje in mijn iCube helemaal niet lijkt op FireWire.. Maargoed, het zal wel zo zijn;)

Bijdrager
    MacSjon

oude modelen iPod’s laden op via Firewire dus als die het wel doen op je accesoire dan werkt dit ding voor jou

Bijdrager
    heintjep
    ”Bintje”

Maar het gekke is dat het stekkertje in mijn iCube helemaal niet lijkt op FireWire.. Maargoed, het zal wel zo zijn;)

Er wordt gebruik gemaakt van de Firewire en USB standaard, maar er zit natuurlijk gewoon een iPod connector op de iPods en iPhones. Het feit dat Apple gebruikt maakt van de USB en Firewire standaard, wil alleen maar zeggen dat zowel Apple als alle accessoire bouwers zich aan deze (electrische) standaarden moeten houden… Zo is voor iedereen duidelijk waar de power specs aan moeten voldoen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.