15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    keyboardboy

"Schud-eitje" op een iPhone

Hallo,

Ik wil voor mijn eindexamen muziek een nummer alleen maar met iPhones en iPads doen. Ik wil het nummer Billy Jean van Michael Jackson op deze manier vertolken.

Er zit hier echter een “schudeitje” in dat heel strak moet zijn. Weet iemand misschien welke app hier geschikt voor is? Ik heb al verschillende gratis apps ge├»nstalleerd, deze werken echter allemaal niet strak genoeg.

Ik hoor het graag! Het liefste een gratis app, maar als ik ervoor moet betalen is het ook niet heel erg, zolang hij maar goed is en geschikt voor mijn doel.

Bijdrager
    keyboardboy

Bijdrager
    iCreatedTech

Veranderen doe je door op het pijltje naar beneden drukken als je je muis over je avatar beweegt en dan “bewerk”.

Bijdrager
    Sascha

Garageband voor iPad !

Geblokkeerd
    Anoniem

WTF is een “schud-eitje”? o_O

Bijdrager
    Pieterr

Een eitje met rijstkorrels erin waar je lekker mee kunt schudden?
    http://www.luistergoed.nl/atelier/
    (denk ik)

Geblokkeerd
    Anoniem

Een sambabal dus? I dunno… In elk geval zo’n “tskja-tsjka” geluidje I guess… Ik zeg, samplen en dan in een soundboard of Garaband gebruiken

Bijdrager
    Racketeers
    Bijdrager
    Pieterr

Zoals Sascha zegt:

Garageband: Instruments Drums: Classic Drum Machine: Linksonderin: het schud-ei!:lol:

Bijdrager
    KarelWillem

Jammer dat het eitje bij Smart Drums in dezelfde drummachine dan weer niet is terug te vinden.

Want daar ging het nu net om; daarin krijg je een heel strak ritme, niet als je het handmatig gaat doen.

Bijdrager
    Yost
    cailin op 31 maart 2011

Een sambabal dus? I dunno… In elk geval zo\’n “tskja-tsjka” geluidje I guess… Ik zeg, samplen en dan in een soundboard of Garaband gebruiken

Een schudeitje is een sambabal zonder handvat. Dus echte een eitje. De foto van Pieterr is niet helemaal correct.;)

Bijdrager
    nookie

Het wordt een egg shaker of rhythm egg genoemd.
    Het is ook geen sambabal zonder handvat. Sambaballen klinken iets ruimtelijker, holler, dieper.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt ook nog ‘tril-eitjes’. Maar daar wordt geloof ik weer wat anders mee bedoeld.:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Volgens mij is er aan het hele “Billie Jean” nummer geen enkel schudei of sambabal te pas gekomen, maar zijn deze geluidjes uit een of andere synthesizer getoverd.

Geblokkeerd
    Anoniem

Tril-eitjes heh? Mmmm, I’ll be in my bunk.

(koekje voor degeen die de uitspraak herkent)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.