5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    cezanne

Schuifje voor lock rotation/mute op ipad3 werkt niet meer

Aan de zijkant van mijn ipad3, naast de volumeknoppen, zit het schuifje dat je via Settings kunt instellen om:
    a. de rotatie van het scherm vast te zetten, of
    b. systeemgeluiden en geluiden van games e.d. mee te muten
    Maar dat knopje doet niks meer bij mij. Als ik hem via Settings zet op Mute is er geen systeemgeluid meer (wel geluid viaspotify, youtube e.d.), ongeacht de stand van het schuifje aan de zijkant. Zet ik de instelling op Lock Rotation (dus a.) dan werkt de rotatie van het scherm niet meer, ongeacht waar het schuifje op staat. Omdat ik de geluidjes iets belangrijker vind dat de rotatie van het scherm heb ik hem nu maar op Lock Rotation gezet waardoor de geluiden in elk geval blijven werken.
    Maar dit deugt natuurlijk niet. Heb al heel veel gegoogled maar het probleem is er nog steeds. Wat ik onder meer deed:
    – reboot van de ipad
    – bluetooth aan en uit
    – ipad enkele keren aan en uit gezet
    – van systeemtaal gewisseld van engels naar nederlands en weer terug (je ziet de gekste suggesties op internet:-) )
    – reset via Settings waardoor je de fabrieksinstellingen weer krijgt
    Ik ben nu een beetje uitgeput wat betreft de mogelijkheden en hoop dat een lezer dit probleem herkent en met een handige tip komt. Het gaat om een ipad3 met ios 8.4.1.
    Het gaat dus alleen om systeemgeluiden en spelletjesgeluiden, muziek luisteren en zo gaat pirma.

Bijdrager
    Geedee

Kan je geluid en rotatie niet bedienen in het regelpaneel dat je vanf de onderkant van je iPad omhoogveegt?

Bijdrager
    cezanne

neen, helaas:
    als hij staat ingesteld op lock rotation kan je via swipe-regelpaneel wel muten (dus dan heb je geen rotation en geen sounds) maar niet un-muten, d.w.z. het regelpaneel geeft wel de mogelijkheid om hem op (un)muted te zetten maar dat leidt niet tot de gewenste geluiden

staat hij ingesteld op mute, dan kan je via swipe-regelpaneel alleen nog maar de rotation (un)locken

Bijdrager
    Geedee

Ah, ik zie het nu pas. Jij hebt een 3. De bediening via het regelpaneel is pas vanaf de Air 2 denk ik. Sorry, maar dan weet ik het ook niet.

Bijdrager
    cezanne

Bediening via regelpaneel is er dus wel voor rotatie en mute maar de ipad luistert er niet naar: wat ingesteld is via instellingen/settings kan niet meer overruled worden met dat paneel. Het schuifje aan de zijkant werkt ook niet: als de instelling staat op Mute en en het schuifje is niet ‘aan’ dan worden de geluiden toch gemute, dat is het probleem.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.