21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    appleimacg5

Schroevendraaier voor macbook

macbook : Welke schroevendraaier heb ik nodig om ram te vervangen???
    En waar koop ik die ?

Zag net tot mijn verbazing dat het geen gewonen kruiskop is….

Bijdrager
    Turbanus

Staat dat niet in je gebruikershandleiding?

Bijdrager
    appleimacg5

geen idee heb ik niet bij de hand

Bijdrager
    denboris

bij mij is dat een gewone kruis…
    maar een heel kleine, ik geloof dat ze dat in de doe het zelfzaak wel hebben.

Bijdrager
    kreweesti

Je kunt op macfixit.com de complete handleiding met benodigdheden over deze- en andere handelingen/ingrepen terugvinden.:wink:

Bijdrager
    huinkroese

Kun je gewoon bij de Gamma kopen volgens mij, is een Philips 6 schroevendraaier of iets in die richting. Is gewoon een kruiskop, alleen erg klein.

Bijdrager
    Oppie
    ”appleimacg5″

geen idee heb ik niet bij de hand

Staat ook gewoon ergens op je HD.
    (Of downloaden bij Apple.)

Bijdrager
    972937

Volgens mij heb je een torxschroevendraaier ervoor nodig.

Bijdrager
    JWB
    ”Achtung

Volgens mij heb je een torxschroevendraaier ervoor nodig.

Nee, Philips 0 of 1. Bij Gamma e.d. te koop.

Bijdrager
    Nikita

Nee, geen torx. Het is eigelijk een doodnormale kruiskop, maar een heel kleintje. Ik heb zelf een maatje 00 (dubbel nul). In de handleiding hebben ze het over een “Phillips #1” maar dat is hier een standaardmaat kruiskop die te groot is.
    Het makkelijkste is een setje te kopen van die kleine kruiskopjes, dan zit altijd de goeie er tussen en je weet maar nooit waar je de rest voor kan gebruiken.

Bijdrager
    edward00

Vraagje, als je een ander merk schroevendraaier hebt maar die past gewoon kan je die toch gebruiken?

Moderator
    unSOUND

Er wordt helemaal geen merk genoemd. Een “Phillips schroevendraaier” is de officiĆ«le term voor een kruiskop, Phillips is in dit geval dus geen merk.

Bijdrager
    Nikita

Het is ook Phillips met dubbel L, niet zoals de gloeilampenbakker met eentje.

Bijdrager
    Marieke van Osch

Kun je ook bij ons alles HEMA kopen volgens mij…

Bijdrager
    Turbanus

Er zijn verschillende kruiskoptypes hoor. Phillips is er eentje van en toevallig in de vs als stichter blijven hangen.:wink:

Bijdrager
    Kyokushinkai

Ik heb een setje “horloge schroevendraaiertjes” gehaald of hoe die dingen ook precies mogen heten. Daarmee kon ik perfect de schroefjes uit mijn PowerBook draaien.

Bijdrager
    Imotmart

Het is reeds eerder gezegd, een PH00 schroevedraaier doet het ‘em.
    Koop er wel een van een goed merk, soms zitten die schroeven aardig vast. Met een inferieur exemplaar draai je de kop kapot. (Is zelf heel erg content met zijn PB (=merk).

Bijdrager
    greatpetie83

Zoals Kyokushinkai zegt: een setje ‘horloge schroevendraaiers’. Dit is een set van volgens mij iets van 6 schroevendraaiers om kleine schroefjes te schroeven. Ik heb deze zelf ook gebruikt toen ik het ram aanvulde. Deze zijn te koop bij alle bouwmarkten en misschien zelfs bij de Hema:p

Bijdrager
    brelsnok

Die van de HEMA gaan niet al te lang mee.
    Ze bestaan uit twee delen (de grip met daarin de stift) en die gaan na verloop van tijd los van elkaar zitten. Dan draai je de grip en blijft de stift stilstaan.

Nou is zo’n setje ook supergoedkoop, dus echt belangrijk is het misschien niet.

J.

Bijdrager
    edward00

OK das mooi, heb wel wat van die horloge gevallen. Maar inbouwen is niet moeilijk in een MBP?

Bijdrager
    greatpetie83

Ik heb extra ram in mijn ibook geplugd. In de gebruiksaanwijzing van je MBP staat ook hoe je extra ram moet bijsteken.

Als het daar niet in staat is het wel op de site van Apple te vinden. Klik
    En anders dus in deze Engelstalige gebruiksaanwijzing.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.