30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    Jodokus

Schrik voor upgrade naar EL-Capitain

Beste mensen,

Ik ben echt een leek op computer gebied en zit met het volgende probleem.
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mijn Imac van 2010 draait nu op OSX 10.8.5 zonder noemenswaardige problemen.
    Safari is nog 6.2.

Nu krijg ik de melding om over te stappen naar El-Capitain.
    Als ik lees hoeveel problemen en zijn tijdens het overstappen naar El-capitain heb ik daar moeite mee. Ik heb de vorige update naar Yosemite om deze redenen ook al overgeslagen.

Ik lees allerlei oplossingen en goede bedoelingen wat voor mij absoluut hocus-pocus is.
    Maar op deze manier kan ik dus nooit overstappen. Hebben jullie a.u.b. een idee hoe ik dit beste kan aanpakken?

Ik stel jullie hulp bijzonder op prijs.

Met vriendelijke groet,
    Chris

Bijdrager
    Blieper

Je kunt gewoon upgraden.

Het probleem zit hem vaak in de programma’s zoals bv Adobe die adviseerde om nog niet te upgraden, omdat de programma’s er nog niet voor klaar waren, maar volgende week zal waarschijnlijk 10.11.5 uitkomen en daar zullen nog zo’n beetje de laatste bugjes uit zijn gehaald.

Ik werk al vanaf het begin met El Capitan en enige adobe paketten en het werkt gewoon goed.

Dus je moet even overwegen of je programma’s hebt draaien die afhankelijk zijn van de systeemvereisten.

Mocht je toch overgaan, dan zou ik zeker een BackUp van je huidige systeem achter de hand houden.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Blieper.

Bijdrager
    NielsDam

Als je echt zeker wilt zijn kun je naast een Time Machine back-up ook een complete clone maken van je hardeschijf op een externe schijf. Mochten bepaalde dingen dan niet werken na een update, dan kun je deze clone gewoon 1 op 1 terugzetten op je opstartschijf.

Heb je hier verder hulp mee nodig, laat het dan even weten;)

Bijdrager
    gipsman