26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    rikjan15

Schrijven op NTFS met OS X 10.7.4

Hoe kan ik in os x versie 10.7.4 bestanden op een externe harde schijf zetten met het bestandsysteem NTFS?

Bijdrager
    fred44nl

lees de volgende link maar eens door;

Windows NTFS lezen EN schrijven onder Mac OS X

Bijdrager
    Haike

Bovenstaande kun je doen, maar dan moet je dus software downloaden van een derde. Maar onder Lion kan je je schijf ook gewoon als EXFAT formatteren. Ik heb het probleem nog niet zolang geleden zelf bij de hand gehad en het toen zo opgelost. Je sleept gewoon een bestand er naar toe en klaar. Als je die schijf aan een windows machine hangt kan die er ook mee overweg

Bijdrager
    bartje

Windows 7 kan ook gewoon HFS lezen en schrijven.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

As of May 2012, Apple has only released read-only HFS+ drivers for Windows XP, Windows Vista, and Windows 7 as part of the Boot Camp software in Mac OS X 10.6. This means users on these systems can read data on the HFS+ drive, but not write to them. Microsoft has created an HFS+ driver for the Xbox 360 mainly for the purpose of reading HFS+ formatted iPods.

A free (GPL) alternative is HFSExplorer written by Erik Larsson.[22] HFSExplorer is an application for viewing and extracting files from an HFS+ volume (Mac OS Extended) or an HFSX volume (Mac OS Extended, Case-sensitive) located either on a physical disk, on a .dmg disk image, or in a raw file system dump. However HFSExplorer can only read, but not write to HFS formatted volumes.

A free and opensource software – jHFSplus, based on HFSExplorer and jpfm – can be used to mount hfs/hfs+ partitions as read-only virtual folders.[23]

A freeware plugin for Total Commander exists, that can read, amongst others, HFS and HFS+ filesystems.[24]

A freeware DiskInternals Linux Reader, can be used to extract/save folders/files out of HFS and HFS+ Hard Drives/Partitions.

Bijdrager
    Ree
    Haike op 23 mei 2012

Bovenstaande kun je doen, maar dan moet je dus software downloaden van een derde.

En daar is natuurlijk helemaal niets mis mee.
    Bijvoorbeeld: Paragon NTFS for Mac
    Of natuurlijk: Tuxera NTFS for Mac

Haike op 23 mei 2012

Maar onder Lion kan je je schijf ook gewoon als EXFAT formatteren.

Lastig als je al een bak data op je NTFS-formatted schijf hebt staan.

bartje op 24 mei 2012

Windows 7 kan ook gewoon HFS lezen en schrijven.

Helaas. Standaard kun je mac volumes onder windows alleen lezen. Ook daar is software voor; MacDrive (Pro)

Bijdrager
    App-ie

Paragon heb ik slechte ervaringen mee. MacDrive ook slecht (sinds versie 7 en 8 wegens vertrouwensverlies niet meer geprobeerd). Tuxera werkt echter wel helemaal toppie.

Bijdrager
    Haike
    Ree op 24 mei 2012

En daar is natuurlijk helemaal niets mis mee.

Bijvoorbeeld: Paragon NTFS for Mac
    Of natuurlijk: Tuxera NTFS for Mac

Beweer ik dan van wel? Er kunnen vele redenen zijn waarom iemand dat juist wel of niet wil.. Dat laatste laat ik verder ook in het midden. Ik geef aan dat Apple al het probleem onderkent, en indien gewenst kun je er gebruik van maken. Hoef je dus niet eens het internet voor op om wat dan ook te gaan downloaden:grin:

Ree op 24 mei 2012

Lastig als je al een bak data op je NTFS-formatted schijf hebt staan.

Wel eens gehoord van een back-up maken? Tijdelijk je data parkeren, schijf formatteren zoals gewenst, en dan terugzetten?

Bijdrager
    rikjan15

Maar kan Windows 7 echt werken met een schijf die onder Mac is geformatteerd of kan ik het dan weer alleen lezen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat hangt er vanaf hoe je het precies aanpakt. OS X standaard kan NTFS alleen lezen, maar met bijvoorbeeld programma’s van anderen kun je erop lezen en ernaar schrijven. Gewoon je even wat inlezen in de mogelijkheden lijkt mij het beste …

Bijdrager
    rikjan15

Daar ben ik al meer bezig geweest en ik heb ook al iets geprobeerd.
    Alleen dat lukt me niet goed want ik krijg het niet voor elkaar.

Bijdrager
    Ree
    Haike op 24 mei 2012

Wel eens gehoord van een back-up maken? Tijdelijk je data parkeren, schijf formatteren zoals gewenst, en dan terugzetten?

Ja…. maar niet iedereen heeft zo even een losse ongebruikte 2 TB harddisk liggen….

Bijdrager
    rikjan15

Als ik mijn externe harde schijf wil formatteren naar HFS via de Mac welke optie moet ik dan hebben?
    Er zijn 4 verschillende en die heten allemaal “Mac OS Uitgebreid.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Mac OS Uitgebreid (journaled) is over het algemeen de beste keuze.

Bijdrager
    rikjan15

Maar kan Windows 7 wel lezen en schrijven op een harde schijf die is geformatteerd op Mac OS Uitgebreid (journaled)?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Zie m’n eerste bericht in deze thread:)

Bijdrager
    rikjan15

Zie m\’n eerste bericht in deze thread:)

Ik heb het uitgeprobeerd maar mijn Windows 7 PC herkend de externe harde schijf helemaal niet meer als je hem via de Mac formatteert op Mac OS Uitgebreid (journaled)

Bijdrager
    Haike

Nee nogal logisch daar kan die windows machine niks mee. Alleen een mac kan overweg met OS uitgebreid (journaled).

Bijdrager
    rikjan15

Nee nogal logisch daar kan die windows machine niks mee. Alleen een mac kan overweg met OS uitgebreid (journaled).

Welke optie moet ik dan hebben om de externe harde schijf te kunnen formatteren op HFS?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Alleen een mac kan overweg met OS uitgebreid (journaled).

En, volgens het door mij aangehaalde Wikipedia-artikel, Windows als je de juiste drivers installeert. Zonder die drivers zal Windows waarschijnlijk beweren dat de schijf niet geformatteerd is, of (als je geluk hebt) je vertellen dat hij geformatteerd is met een bestandssysteem waar Windows niet mee overweg kan.

Daarnaast kan trouwens Linux ook met HFS en HFS+ overweg.

Bijdrager
    Haike

Welke optie moet ik dan hebben om de externe harde schijf te kunnen formatteren op HFS?[/quote]

Sorry maar ik snap je hele vraag niet, je schijf is nu al HFS geformatteerd aangezien je schrijft dat je windows machine er niks mee kan.

Nog maar een keer: (ook al had ik het al hier geschreven) Je geeft je HDD gewoon een EXFAT structuur daarna kun je er bestanden op zetten waar zowel een mac als een windhoosmachine mee uit de voeten kunnen. Heb je verder geen derde partij software of wat dan ook voor nodig, om de boel aan de gang te krijgen.

EXFAT staat gewoon in “schijfhulpprogramma” van de mac, en een HDD is aldaar als zodanig te formatteren.

Bijdrager
    rikjan15

Bedankt, maar nu is er nog 1 dingetje want hoe doe je dat dan met bestanden die groter zijn dan 4GB?

Bijdrager
    Haike

Daar heb je bij EXFAT niks mee te maken, dat is alleen aan de orde als je de schijf een FAT32 structuur geeft.

Bijdrager
    rikjan15

Dus je kunt er dan gewoon bestanden op zetten die groter zijn dan 4GB?

Bijdrager
    AppleStef

Ja.

Bijdrager
    rikjan15
    AppleStef op 30 mei 2012

Ja.

Oké, bedankt voor de uitleg.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.