1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryk

schrijfproblemen (Matshita drive DVD-R UJ 846)

Omdat ik er niet echt soep van kan koken:

In mijn powerbook G4, 1.67 Ghz zit een Matshita drive, zie subject. Ik heb deze drive weinig gebruikt, sinds januari hooguit 10 cdr’s gebrand en systeemsoftware en wat programmatuur ingelezen, meer niet.
    Van een op andere moment geeft de drive bij branden van audio Cdr-s soms errors:

The drive reported an error
    Sense Key= Illegal request
    Sense Code= 0x30, 0x05
    Cannot write medium, incompatible format

Het medium is een Taiyo Uden cdr, een van de beste cdr’s, en leuk detail, de fout doet zich ook in simulation mode voor. Taiyo Uden gebruik ik al sinds mensenheugenis zonder problemen.

Ik gebruik Toast Titanium versie 6 en nog wat.

Wat is er veranderd? Volgens mij een systeem update naar 10.4.5. Weet iemand wanneer die was? Zopas heb ik 10.4.6 er in gezet.
    Ik weet eigenlijk wel zeker dat 10.4.5 er nog niet zo lang inzit bij mij.

Verder merk ik net dat als ik de data die ik naar cdr wil schrijven van de externe LAcie firewireschijf naar de interne schijf kopieer, dat het dan wel goed lijkt te gaan. Althans, in die situatie heb ik de error nog niet gehad.

Ergens op het web heb ik opgevangen dat een system update firewire issues kan veroorzaken, daarom meld ik het.

Concreet: Heeft iemand schrijf issues met de Matshita DVD-R UJ846, herkent iemand die foutmelding? en zo ja, wat zijn de omstandigheden? Firewire lees-schijf? OSX 10.4.5 of later?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.