8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kees1969

Schijfhulpprogramma geeft veel fouten

ik heb een vraag,
    ik heb snow leopard geinstalleerd
    als ik de schrijfhulp programma aanzet en de harde schijf op fouten na laat kijken regent het van fouten.

1e systeem library java ed vele regels
    2e systeem library frameworks javavm.frameworks ed vele regels
    3e suid. best kan niet hersteld worden

als ik herstellen zegt, wordt alles hersteld. maar als ik het op nieuw controleert geef het de zelfde fouten.

ik word er een beetje moe van,

ook omdat ik niet zo computer geleerde ben die dit even goed op kan lossen

wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Hier hoef je je niets van aan te trekken. Het is niet iets wat jij kan beïnvloeden.
    Bovendien zegt Apple er dit van.

(het is schijfhulpprogramma, geen schrijfhulpprogramma ;-))

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als na een schijfcontrole de rode tekst verschijnt met het bericht dat de schijf hersteld moet worden dan pas moet je je “zorgen” gaan maken. In alle andere gevallen kun je het negeren…

Ik heb “zorgen” expres tussen aanhalingstekens gezet want ook bij een dergelijk bericht merk je in de praktijk vaak niet dat er iets aan de hand zou zijn en geeft een ander programma dan schijfhulp vaak een ander resultaat….

Tussen twee haakjes Hansi:
    Jou link verwijst naar het herstellen van de bevoegdheden, maar ik geloof dat de TS het over het herstellen van de schijf zelf heeft.

Bijdrager
    Vinhelper

Maar de TS bedoelt hier de schijfbevoegdheden (linkerkant) en niet de schijfcontrole (rechterkant).

Die eerste gewoon een keer voordat je Software-updates installeert, en daarna, eenmalig draaien. Dat is vaak genoeg.

Die “SUID-bestand” melding mag je negeren, dat kan geen kwaad.

En het zijn geen fouten, maar veranderde bevoegdheden.

Controleer je schijf anders nog even, met de knoppen aan de rechterkant in Schijfhulpprogramma. Maar die geeft zeer waarschijnlijk simpelweg een groen regeltje aan het einde, dat betekent dat alles in orde is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat heeft de TS nu gedaan? Een schijfcontrole of de bevoegdheden hersteld?
    Want hij zegt: “en de harde schijf op fouten na laat kijken”. Dat zou dan toch de knop “controleer schijf” zijn?

Bijdrager
    Vinhelper

Volgens mij de schijfbevoegdheden, aangezien hij (zie punt 1,2,3 in de openingspost) het over SUID en Java e.d. heeft, en dat komt niet langs bij een schijfcontrole.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja daar heb je gelijk in. In dat geval is het weer die storm in een glas water…

Bijdrager
    kees1969

bedankt voor de mededelingen

sorry ik dat ik niet alles goed omschreven heb.
    het ging om controle over schijf bevoegd heden, dit antwoord kreeg ik ook
    de link naar de lijst stonden ze bij dus ik maak mij geen zorgen.

controle schijf is prima.

bedankt voor de antwoorden.

met vriendelijke groet

kees

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.