-
En dan is het ene ijs het andere niet. Soms is een whisky met ijs van het ene bronwater heel goed te drinken, en met het andere absoluut niet. Ook het ene kraanwater is het andere niet. Kun je maar beter op safe spelen.
Maar die kennis is bij horecapersoneel inmiddels net zo zeldzaam als de wetenschap dat je in witbier juist geen citroen moet doen, en al helemaal niet ongevraagd.
Als de klant wil spelen, bestelt die maar een kinderijsje.”Genius”Gast, je bent 17, wat weet jij nou van whiskey?
In ieder geval meer dan jij.
Een van de mooiste wijnen die ik ooit gedronken heb, zat in halveliter flessen. Dat had de wijnboer bewust gedaan. Zo kwam je met twee man en één fles precies uit. Vanaf het derde glas was je immers te beneveld om de delicate meerwaarde nog te proeven en kon je net zogoed op iets goedkopers overstappen.
Ook whisk(e)y leren proeven is een lang traject van niet te veel tegelijk.
Toch ben je die coma aardig te boven gekomen.gelukkig wel, haha, wel echt gruwelijk ziek geweest: drie dagen lang gal gekost
hee offtopic trouwens, niets voor jou Trabant: klik
”Genius”Gast, je bent 17, wat weet jij nou van whiskey?
Ben jij zo’n figuur dat staat te schelden als iemand cola bij z’n Whiskey doet? Nee toch….
Ik ben zelf 22 en weet zeker niet veel van Whiskey, enkel een klein jaartje Gall en Gall informatie. Toch weet ik genoeg om mee te babbelen. Leuk topic! Doe mijn maar een glaasje Grant’s of, als het mag in het Schotse topic: Jameson.
InactiefAnoniem9 maart 2009 om 16:56”Renzsz”wellicht kun je even uitleggen waarom je liever geen ijs in je Whisky wil hebben.
(Ik neem aan omdat het de smaak aantast/de whisky verdunt?)
Nee, de kou tast de smaak aan.
Daardoor wordt de smaak vlakker, haast smaakloos.
Water kan je toevoegen naar smaak. Het is zelfs niet erg als je er een scheut water aan toevoegt, als het maar op de juiste temperatuur blijft.Dit vind ik trouwens een echt whiskey glas;
en ik drink het liefst een rokerige malt.
Bijvoorbeeld een Lagavulin of een minder rokerige variant Singleton”Afroman”Kennen jullie Towser? Die heeft bij de distilleerderij van The Famous Groose in zijn leven meer dan 100.000 muizen gevangen! Althans, dat wordt beweerd.
Dat verhaal heb je ook in Dublin bij het Jameson museum.
@ PascalPas, dat is ook iets subjectief, de een lust cola wel de ander niet. Maar dank je wel dat je dat tegen ons verteld :D, vertel me meer!!!!!
@ Genius, die man moet nog leren om zijn glas vast te houden”Koetjesreep””Afroman”
@ PascalPas, dat is ook iets subjectief, de een lust cola wel de ander niet. Maar dank je wel dat je dat tegen ons verteld :D, vertel me meer!!!!!Ja, maar Cola kan ik nog inkomen (overigens vind ik bij Coca Cola het ‘idee’ altijd leuker dan het werkelijke drankje.. al die reclame, en altijd valt het tegen), maar alcohol.. vind het best jammer
Klopt, dat is iemand gewoon primen.
De reclame van de vriendelijke ijsbeer (volgens mij de gevaarlijkste dieren op aarde :P), maar dat terzijde.
En dan koppelen aan cola. En tada, coca cola is lief! blablabla. Maar ik vind het ook wel te drinken daarnaast.
Wiskey ook, maar dat is allemaal subjectief. Zo lust de een spruitjes en de andere niet.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.