30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 66)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Schotland en zijn schatten: Whisky

Ja, na al die whisky-liefhebber in het Ontdekkingstopic, zie hier het…..

Whisky-topic!

Bijdrager
    Koetjesreep

Schenkt en lekkere glaasje GlenFiddich in:D

Bijdrager
    Swiss

Proost

Bijdrager
    Koetjesreep

IJS! ALARM ALARM. Slijt ramen en deuren en haal het ijs zo snel mogelijk uit je wiskey!

Bijdrager
    Afroman

Kennen jullie Towser? Die heeft bij de distilleerderij van The Famous Groose in zijn leven meer dan 100.000 muizen gevangen! Althans, dat wordt beweerd.

Bijdrager
    Renzsz

wellicht kun je even uitleggen waarom je liever geen ijs in je Whisky wil hebben.

(Ik neem aan omdat het de smaak aantast/de whisky verdunt?)

Bijdrager
    Afroman

Helemaal waar, een druppeltje water maakt al verschil. Maar dat doen de meesten nog, een hele gletsjer erin verpest de hele smaak.

Bijdrager
    Swiss

was gewoon het eerste plaatje dat ik tegen kwam :wink: doe er ook NOOIT ijs in 8)

Bijdrager
    trabant

En dan is het ene ijs het andere niet. Soms is een whisky met ijs van het ene bronwater heel goed te drinken, en met het andere absoluut niet. Ook het ene kraanwater is het andere niet. Kun je maar beter op safe spelen.
    Maar die kennis is bij horecapersoneel inmiddels net zo zeldzaam als de wetenschap dat je in witbier juist geen citroen moet doen, en al helemaal niet ongevraagd.
    Als de klant wil spelen, bestelt die maar een kinderijsje.

Bijdrager
    Genius

Gast, je bent 17, wat weet jij nou van whiskey? :evil:

Bijdrager
    trabant

Genie, je bent 26, wat weet jij nou van whisky? :evil:

Bijdrager
    Genius

Ik heb er ooit een alcoholvergiftiging aan overgehouden, in mijn comazuip-periode, ofwel pubertijd

Bijdrager
    Pieterr
    ”Genius”

Gast, je bent 17, wat weet jij nou van whiskey?

In ieder geval meer dan jij. :P

Bijdrager
    trabant

Een van de mooiste wijnen die ik ooit gedronken heb, zat in halveliter flessen. Dat had de wijnboer bewust gedaan. Zo kwam je met twee man en één fles precies uit. Vanaf het derde glas was je immers te beneveld om de delicate meerwaarde nog te proeven en kon je net zogoed op iets goedkopers overstappen.

Ook whisk(e)y leren proeven is een lang traject van niet te veel tegelijk.
    Toch ben je die coma aardig te boven gekomen. :wink:

Bijdrager
    The_Robin

Heb een aantal jaar geleden ooit 3 uur in coma gelegen nadat ik een fles whiskey achter oversloeg. (In samenwerking met nog enkele genotsmiddelen.)

Sindsdien doet de lucht alleen al mijn maag omdraaien:mrgreen:

Bijdrager
    Genius

gelukkig wel, haha, wel echt gruwelijk ziek geweest: drie dagen lang gal gekost

hee offtopic trouwens, niets voor jou Trabant: klik

Bijdrager
    Steff
    ”Genius”

Gast, je bent 17, wat weet jij nou van whiskey? :evil:

Ben jij zo’n figuur dat staat te schelden als iemand cola bij z’n Whiskey doet? Nee toch….

Ik ben zelf 22 en weet zeker niet veel van Whiskey, enkel een klein jaartje Gall en Gall informatie. Toch weet ik genoeg om mee te babbelen. Leuk topic! Doe mijn maar een glaasje Grant’s of, als het mag in het Schotse topic: Jameson.

Moderator
    Pete.Z

Grant of Jameson is juist perfect in de cola,en dan graag veel cola,zodat je dat bocht zelf niet proeft.

Mijn favoriet op het ogenblik (zonder ijs!) is Cardhu.

Ik ga gelijk een glas nemen.

Inactief
    Anoniem
    ”Renzsz”

wellicht kun je even uitleggen waarom je liever geen ijs in je Whisky wil hebben.

(Ik neem aan omdat het de smaak aantast/de whisky verdunt?)

Nee, de kou tast de smaak aan.
    Daardoor wordt de smaak vlakker, haast smaakloos.
    Water kan je toevoegen naar smaak. Het is zelfs niet erg als je er een scheut water aan toevoegt, als het maar op de juiste temperatuur blijft.

Dit vind ik trouwens een echt whiskey glas;

en ik drink het liefst een rokerige malt.
    Bijvoorbeeld een Lagavulin of een minder rokerige variant Singleton

Bijdrager
    Calpa

Achja.. wellicht dat ook ik ooit zal genieten van een glas ethanol vermengt met allerlei plantenextracten.. maar heb tot nu toe nog geen enkel genot (qua smaak dan, wel qua aantasting van de motoriek en waarneming) in de drug kunnen ontdekken.

Bijdrager
    Genius

Gewoon blijven oefenen

Bijdrager
    Koetjesreep
    ”Afroman”

Kennen jullie Towser? Die heeft bij de distilleerderij van The Famous Groose in zijn leven meer dan 100.000 muizen gevangen! Althans, dat wordt beweerd.

Dat verhaal heb je ook in Dublin bij het Jameson museum.
    @ PascalPas, dat is ook iets subjectief, de een lust cola wel de ander niet. Maar dank je wel dat je dat tegen ons verteld :D, vertel me meer!!!!!
    @ Genius, die man moet nog leren om zijn glas vast te houden:wink:

Bijdrager
    Calpa
    ”Koetjesreep”
    ”Afroman”

@ PascalPas, dat is ook iets subjectief, de een lust cola wel de ander niet. Maar dank je wel dat je dat tegen ons verteld :D, vertel me meer!!!!!

Ja, maar Cola kan ik nog inkomen (overigens vind ik bij Coca Cola het ‘idee’ altijd leuker dan het werkelijke drankje.. al die reclame, en altijd valt het tegen), maar alcohol.. vind het best jammer :wink:

Bijdrager
    Koetjesreep

Klopt, dat is iemand gewoon primen.
    De reclame van de vriendelijke ijsbeer (volgens mij de gevaarlijkste dieren op aarde :P), maar dat terzijde.
    En dan koppelen aan cola. En tada, coca cola is lief! blablabla. Maar ik vind het ook wel te drinken daarnaast.
    Wiskey ook, maar dat is allemaal subjectief. Zo lust de een spruitjes en de andere niet.

Bijdrager
    Saabs

Hupatee, ook leuk topic voor mij.

Even een fototje gemaakt voor Yannick.

Bijdrager
    Koetjesreep

Dat mag jij helemaal nog niet drinken jongetje;)
    Volgens hun site dan!

Moderator
    Poezenbeest

Het nare aan Schotland is dat ze daar onverstaanbaar praten en dat de hobby van rokkenjagen daar tot onverwachte resultaten kan leiden…. Verder prima stuk land…

Bijdrager
    Jogchum

Hmm een Whisky topic goed plan. Ik heb tijdens een vakantie naar Schotland de stokerijen van Glenfiddich en Bells bezocht.

Maar mijn favoriet is nog steeds;

Bijdrager
    Koetjesreep

Zerk, verklaar u nader (over dat laatste), als u wilt?

Bijdrager
    Afroman

Natuur is beeldschoon!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 66)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.