25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    Starbuck

Schoonmaken van iMac G4 flatpanel

Weet iemand wat voor soort reinigingsmiddel je kunt gebruiken om je flatpanel een beetje schoon te houden?

Als ik zo in het zonnetje 8) naar m’n Maccie kijk, is die knap smerig maar je kunt niet zomaar een keukenreiniger pakken en Glassex is al helemaal uit den boze. Iemand enig idee?
    gr

jef

Bijdrager
    pepe

Een zacht vochtig doekje (niet te vochtig anders lopen de druppels naar binenn) en droogmaken met een theedoek lijkt mij een optie…. Uiteraard wel schone doekjes gebruiken en niet als een wilde boenen :D

Bijdrager
    Starbuck

bedankt voor de reactie en ik zal met zachte ronde bewegingen mijn scherm proberen te kuisen…

wat was het ook alweer, wax in… wax off :lol:

gr

jef

Bijdrager
    Igor

in je gebruiksaanwijzing staat ook beschreven hoe je je mac het beste schoon kunt houden;)

Bijdrager
    pepe

He Starbuck… Als je klaar ben kan je beginnen met het verven van m’n schutting (omhoog, omlaag….)

Bijdrager
    Willaaam

Glassex multidoekjes

Schoner zijn mijn apple en mijn tft nooit geweest… als je de randen maar doet met een normaal droog doekje, wegens vocht in de tft

Bijdrager
    awesomemac

Ik gebruik voor mijn iBook zelf van die vochtige en droge doekjes van het merk “Fellowes”. Werkt heel goed. Schoon en streeploos.

Bijdrager
    JeePee

Waar haal je die, awesomemac?

Bijdrager
    pepe

Office Centre heeft ze in ieder geval…

Bijdrager
    JeePee

Zijn er ook andere zaken waar iets soortgelijks te krijgen is, evt. online? Want Nieuwegein en Utrecht zijn niet ver, maar alleen voor schoonmaakspul…..:wink:

Bijdrager
    pepe

Je kunt er nog veel meer kopen :D

Bijdrager
    Tjerker
    ”JeePee”

Zijn er ook andere zaken waar iets soortgelijks te krijgen is, evt. online? Want Nieuwegein en Utrecht zijn niet ver, maar alleen voor schoonmaakspul…..:wink:

V&D heeft ze ook – die doekjes.

Bijdrager
    JeePee
    ”Tjerker”

V&D heeft ze ook – die doekjes.

Klopt, ik heb ze gezien, maar nergens staat op die potten dat ze geschikt zijn voor TFT en ook in ‘Electric City’ wisten ze niet of het geschikt voor LCD/TFT was… Dan neem ik ze voor de zekerheid maar niet…:roll:

Bijdrager
    Tjerker

op de verpakking staat:

…zijn veilig voor laptops, PDA’s, beeldschermen en TV’s…

en een plaatje van een laptop (met TFT scherm, dus).

Bijdrager
    JeePee

Huh? Dat is meer informatie dan ik een half jaar terug kon vinden…:? Tja, nu heb ik spul uit de US… Als dat op is, weet ik de V&D te vinden:D

Maar, hoe zijn je ervaringen?

Bijdrager
    Tjerker

Het werkt goed, redelijk streeploos, vlekjes e.d. zijn weg. Het spul is anti-statisch ivm stof en dat ziet er ook goed uit.

Nu we het toch over schoonmaken hebben: iemand een idee hoe je het verzamelde stof UIT je iMac (g4) krijgt? Ik zie op de fan het e.e.a. zitten, maar ook als ik de user xs plate (de onderkant dus) openmaak zie ik een vracht stof in de gaatjes zitten.

M’n iMac is nu 1 jaar oud, en begint steeds een beetje meer lawaai te maken. Zou het door stof (kunnen) komen?

Bijdrager
    JeePee

Wellicht voorzichtig met een stofzuiger op de zachtste stand?:?

Bijdrager
    Tjerker

Gedaan, maar doet bijna niks…

Bijdrager
    JeePee

Heeft Apple zelf suggesties?

Bijdrager
    Tjerker

De online support biedt geen soelaas…

Bijdrager
    hans dorsman

Gewoon met water met afwasmiddel lijkt me geen probleem.
    Zeem wel goed uitwringen natuurlijk.

Je kunt je imac natuurlijk eens wat verder openschroeven, maar hiermee moet je wel voorzichtig zijn. Er staan handleidingen op het internet.

Ik heb trouwens pas ontdekt dat er stof tussen het doorzichtige plastic en de witte achtergrond van mijn toetsenbord komt. Hoe krijg ik dat nou weer weg???:?

Hans

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”hans

Ik heb trouwens pas ontdekt dat er stof tussen het doorzichtige plastic en de witte achtergrond van mijn toetsenbord komt. Hoe krijg ik dat nou weer weg???:?

Voorkomen is beter dan genezen:
    — Rook niet achter of in de buurt van een computer.
    — Eet niet achter de computer.

Scheelt echt enorm.

Bijdrager
    Tjerker
    ”hans

…Je kunt je imac natuurlijk eens wat verder openschroeven, maar hiermee moet je wel voorzichtig zijn. Er staan handleidingen op het internet…
    Hans

Mmm, om bij de fan te komen moet ie echt helemaal uit elkaar – voor mij geen optie.

Bijdrager
    iAgree

Ik heb het zelfde probleem als tjerker , ook mijn imac g4 flatpanel maakt inmiddels veel meer lawaai dan een tijdje terug ,sterker nog de fan staat eigenlijk konstant te loeien nu, helemaal als het wat warmer word das echt merkbaar.
    Ik heb ook een vermoeden dat intern verzamelde stof daar debit aan is, en gezien ik dat ding op de slaap kamer heb staan om hem ook als tv te gerbuiken met eye tv kastje is dat bestm lastig want het is zo langzamer hand niet meer te houden qua lawaai.

Heeft iemand nog suggesties om iets tegen dit lawaai te kunnen doen?

Bijdrager
    JeePee

Ik heb een paar maanden terug m’n interne geheugen van m’n iMac G4 laten vervangen zodat ik nu aan het maximum van 1024 Mb zit. Ik had ze meteen gevraagd ‘m van binnen schoon te maken. Volgens mij hebben ze het met perslucht (uit zo’n busje) schoongeblazen, maar helemaal 100% zeker ben ik daar niet van.:? Hij is in ieder geval weer helemaal schoon. Ik gebruik overigens een mooie hoes van Willow Design om stof tegen te gaan, deze dekt de iMac helemaal af, scheelt volgens mij enorm, maar helaas bestaat de fabrikant inmiddels niet meer.:?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.