9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Flipstra

Schoonmaken G4… hoe doe je dat?

Laatst m’m G4 (dual 450) open gehad om er een schijf uit te halen en het viel me op dat er nogal wat stof in de kast zat. Vooral op de ventilatoren… nu was het me ook al opgevallen dat die niet meer zo stil zijn als ze in het begin waren… nu vraag ik me af of er een manier is om die dingen schoon (stofvrij) te krijgen. Moet je ze ook olieën na verloop van tijd? Iemand een handleiding hiervoor op internet?

Bijdrager
    KeKo

ventilator: gewoon stofzuiger erop zetten, heb ik ook gedaan, gaat wel hard draaien en zuigt niet alles op, maar wel een groot deel.
    Bij kleine onderdelen in je computer zou ik echter wel goed opletten met die stofzuiger….

Anoniem
    ”kokothebird”

ventilator: gewoon stofzuiger erop zetten, heb ik ook gedaan, gaat wel hard draaien en zuigt niet alles op, maar wel een groot deel.
    Bij kleine onderdelen in je computer zou ik echter wel goed opletten met die stofzuiger….

Een fijne langharige kwast kun je gebruiken om ‘af te stoffen’, en de stofzuiger niet te dicht bij de ventilator en andere onderdelen houden.

We can bomb the world to pieces, but we can’t bomb the word into peace

world?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

En de buitenkant, de monitor en je toetsenbord kun je schoonmaken met een licht vochtig “microvezeldoekje”. Verkrijgbaar bij elke supermarkt. Gaat perfect.

Bijdrager
    KeKo
    ”haka”

We can bomb the world to pieces, but we can’t bomb the word into peace

world?

bedankt….

Bijdrager
    Jor1

alleen je beeldscherm niet met rotzooi hoor…alleen met water!
    (anders gaat je beschermlaagje eraf)

Bijdrager
    JeePee
    ”Jør”

alleen je beeldscherm niet met rotzooi hoor…alleen met water!
    (anders gaat je beschermlaagje eraf)

Ik heb vorige week ‘Klear Screen’ van Meridrew Enterprises uit de VS binnen gekregen. Het is aanbevolen door meerdere fabrikanten, waaronder Apple. Het brengt een beschermlaagje aan dat beschermt en anti-statisch is. Perfect spul! Zie Klear Screen:roll:

Bijdrager
    Flipstra

toch de stoute schoenen maar aangetrokken en de ventilator uit de kast gesloopt. Ging makkelijk, maar 2 schroeven losmaken om ‘m uit de kast te krijgen en vier om de ventilator uit de behuizing te schroeven. Schoongemaakt… En…. het helpt geen fuck, nog steeds evenveel herrie als daarvoor. Maar goed, ik dacht dat die ventilator de lucht uit de kast zou zuigen, maar als ik mijn hand ervoor hou blaast ‘ie lucht de kast in… of heb ik ‘m verkeerd om gemonteerd?! Duuhhh :?

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Flipstra”

Maar goed, ik dacht dat die ventilator de lucht uit de kast zou zuigen, maar als ik mijn hand ervoor hou blaast ‘ie lucht de kast in… of heb ik ‘m verkeerd om gemonteerd?! Duuhhh :?

Ehhh, bij mijn B&W G3 blaast ie de lucht naar buiten ?
    Als ie echt veel lawaai maakt, zou je hem kunnen vervangen. Een beetje PeeCee shop kan je waarschijnlijk wel aan zo’n ding helpen. Kan nooit veel kosten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.