10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMaccie

Schoonmaken Coolers G4

Hey,ik heb wel n,s geprobeerd m,n Coolers schoon te maken door m,n mac(G4,1.42 DP) uit te zuigen met stofzuiger(klein slangetje met een borsteltje)maar kon niet overal bij komen.

Kun je die coolers er makkelijk uithalen,om ze goed schoon te maken?
    Misschien dat m,n maccie dan wel wat stiller word?

Alvast bedankt…:wink:

Bijdrager
    ya_nn

Over welke koelers heb je het?
    Vooral het grote rooster vooraan vangt erg veel stof, die is eenvoudig schoon te maken door je mac op zen kop te zetten en eventueel enkele plastic stukken te verwijderen. Misschien kan je ook het kleine koelertje in de deur eens nazien, daar wilt ook wel eens veel stof tussen kruipen.

Bijdrager
    MacMaccie

ja,ik denk dat die grote wel wat herrie maak,ik zal t n,s proberen…

Bedeank tvoor de tip:wink:

Bijdrager
    ya_nn
    ”MacMaccie”

ja,ik denk dat die grote wel wat herrie maak,ik zal t n,s proberen…

Het is niet zozeer het stof dat de oorzaak van de geluidsoverlast is (al is het wel aan te raden je mac af en toe schoon te maken). De MDD (jou mac dus) staat bekend als luidruchtige machine, enkele tips om hem stiller (en koeler) te maken:

– Vervang de grote 120mm fan.
    – Vervang de 2 kleine fans in de voeding.
    – Voeg een PCI slot koeler toe.
    – Voeg een 80 of 92mm koeler toe bovenaan waar de speaker zit.

Ik heb van deze (en verscheidene andere) mods een aantal fotos, moest je geinteresseerd zijn laat maar wat weten.

Bijdrager
    MacMaccie

Dat lijkt me wel intressant…Maar of ik t zelf wel voor elkaar krijg?
    Probeerde net die grote koeler los te maken(kast op z,n kop),maar dat kreeg ik dus niet voor elkaar,durf geen grof geweld te gebruiken

Thnx:wink:

Bijdrager
    ya_nn

Ik bedoelde niet dat je die koeler moest los maken. Gewoon de kast plat of op zen kop, enkele plastieke delen verwijderen (onderste handvat en de ‘voorgevel’) en vervolgens kan je de rooster onderaan perfect schoonmaken. De koeler zelf kan je ook verwijderen om schoon te maken maar dan moet je eerst je optische drive bay verwijderen.

Bijdrager
    MacMaccie

oooo,ik ben hier echt een leek in:o
    Maar dat rooster waar je t over heb,zat aardig vol met vuiligheid,heb ik er eerst n,s afgehaald…
    Zal eerdaags n,s kijken…Thnx:wink:

Bijdrager
    ya_nn
    ”MacMaccie”

Maar dat rooster waar je t over heb,zat aardig vol met vuiligheid,heb ik er eerst n,s afgehaald…

Ik weet niet of je wel het rooster vasthebt dat ik bedoelde, dat grote vooraan zit namelijk vastgeriveert :?

Bijdrager
    Byron

probeer anders http://www.ikbenstil.nl/ Die kunnen zowat elke bak die er is heel stil maken..

Bijdrager
    MacMaccie
    ”ya_nn”
    ”MacMaccie”

Ik weet niet of je wel het rooster vasthebt dat ik bedoelde, dat grote vooraan zit namelijk vastgeriveert :?

Die onder achter plastic deel bedoel ik,ik kon t er zo afpakken zonder dat deel los eraf te halen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.