8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Silvan

Schoonmaak beeldscherm Macbook Pro 2014

Hoe maken jullie de laatste versies van de Macbok Pro schoon? Ik heb het met speciaal schoonmaak middel (klein spuitflesje) voor beeldschermen gedaan, en het eerste deel (hoek) waar ik het uitteste is super lelijk geworden en krijg ik niet meer weg ;-)… Net of er een soort gekke laag vanaf is.

Het model hiervoor werkte perfect met Glasexs maar dat werkt niet meer goed, lijkt echt een gekke laag over deze retina schermen te zitten?

Dus 1 – Zou die hoek nog weer netjes te maken zijn? Lijkt dus net of een laag ervan af is en ziet er echt mega lelijk uit.
    2 – Beste manier? Microvezeldoekje heel leuk maar echt plekjes krijg ik er niet uit?

Alvast bedankt..

P.S. Veel gegoogled maar kom alleen maar oude topics tegen van eerder Macbooks, waar glassex heerlijk op werkte..

Bijdrager
    fred44nl

een LCD-scherm moet je voorzichtig schoonmaken:)
    beginnen met een licht vochtige, ouderwetse katoenen theedoek.
    als daarmee het scherm niet schoon wordt, kun je een speciaal middel voor het schoonmaken van beeldschermen gebruiken, op een bij voorkeur katoenen doek.

gebruik geen tissues / papier, microvezel, glassex

als de coating er af is, dan heb je een beschadiging, die je niet kunt herstellen.

Bijdrager
    Silvan

Ja maar dat speciaal middel voor het schoonmaken van een LCD scherm heeft m’n schade nu juist veroorzaakt ;). En kan de coating door apple zelf ook niet hersteld worden of door een middel? Lees over wat middeltjes die speciale laag aanbrengen.. Wel vreemd dat het scherm zo is veranderd en er nergens duidelijk word aangegeven wat mag.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Silvan

@penseel & @GastonM super bedankt voor deze reactie!!! Dit is exact het probleem nu en bel vanmiddag even met Apple care.

Door deze tip echt heel blij en moet het vast goed opgelost worden!

Bijdrager
    Appleliefhebber

Zelf ook het coating probleem gehad bij mijn MacBook pro retina. Even een afspraak gemaakt bij de genius bar in Amsterdam, MacBook pro werd ingenomen voor kosteloze reparatie en ba anderhalf uur in de stad gelopen te hebben was hij al weer klaar om opgehaald te worden!

Prima service!

Bijdrager
    TBITW

Geen microvezel? Waarom zou je dit niet gebruiken?

Zelf gebruik ik enkel microvezel, geen water/zeep/lcd cleaner.. Het duurt vrij lang om je scherm schoon te maken met enkel microvezel (als er hardnekkige vlekjes opzitten ben ik af en toe tot wel 3-4 minuten over één plek aan het vrijven).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.