18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Gaffel

Schoolwerk Apple Premium Reseller

Goedemiddag,

Ik heb op school de opdracht gekregen een eigen zaak te starten. Ik heb ervoor gekozen om een Apple Premium Reseller te starten. Nu is de vraag wat moet je allemaal doen om een Apple Premium Reseller te mogen worden? Ik zou graag een antwoord krijgen op de volgende vragen.

Valt een APR onder de wetgeving ‘gereglementeerde beroepen’ en hoe zit het met de verplichting inzake bedrijfsbeheer?
    Zijn er andere vergunningen vereist? Welke?
    Hoe kom je aan een ondernemingsnummer?
    Welke specifieke BTW-verplichtingen zijn er?
    Bij welk verzekeringsfonds sluit je aan en wat is de bedoeling daarvan?
    Kan je genieten van steunmaatregelen door de overheid? Welke?
    Welke boekhouding dien je te voeren?

Alvast bedankt voor de hulp

Bijdrager
    KarelWillem

Wellicht is het handiger deze vragen rechtstreeks aan een APR te stellen?

Bijdrager
    BasiX

Uhm, ik wil niet lullig doen, maar is de opdracht niet juist om dat allemaal zelf uit te zoeken? De vragen rechtstreeks overtypen en hier neerzetten valt in mijn ogen niet echt onder “zelf uitzoeken”.

Bijdrager
    LighScan

Afspraak maken met een filiaaluitbater, zo maak je je schoolopdracht zoals het hoort.;)

Bijdrager
    iMad
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    BasiX op 02 juni 2013

Uhm, ik wil niet lullig doen, maar is de opdracht niet juist om dat allemaal zelf uit te zoeken? De vragen rechtstreeks overtypen en hier neerzetten valt in mijn ogen niet echt onder “zelf uitzoeken”.

Ik wil ook niet lullig doen, maar op dit soort vragen weten de meeste mensen die daadwerkelijk een zaak willen beginnen ook het antwoord niet op.
    Een zaak beginnen is één, alles (wettelijk) regelen is twee en dat laten de meeste mensen over aan die er voor geleerd hebben (belasting adviseurs, boekhouders, notaris) of die al een goede praktijk ervaring hebben. Het is dus normaal dat een leerling het zelfde moet doen. Je kunt informeren bij een APR maar de kans is groot dat die verkopers het ook niet weten hoor want waarom zouden ze?

Bijdrager
    LighScan

De verkopers gaan het 9 op de 10 inderdaad niet weten, maar de filiaaluitbater toch zeker wel?:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hangt er van af hoor. Een uitbater kan de beheerder zijn of een ondernemer. De beheerder (die zelf dan ook in loondienst is) hoeft niet perse alle wetten te kennen maar de ondernemer wel.
    Zo heb ik b.v. een stamrecht B.V. laten oprichten waarin mijn ontslagvergoeding is ondergebracht. In principe mag ik daar een onderneming van maken met mensen in loondienst. Maar als iemand dan aan mij vraagt hoe je een B.V. op moet richten of hoe de boekhouding moet dan moet ik ze doorverwijzen naar mijn belasting adviseur want ik weet dat niet (meer) omdat het zo veel stappen vraagt voordat de B.V. is opgericht. En boekhouding heb ik ook geen kaas van gegeten.

Bijdrager
    Haike
    BasiX op 02 juni 2013

Dat doet hij toch? Hij stelt toch vragen? Dan is hij toch bezig dingen uit te zoeken? Je kan hoogstens afvragen of hij dat op de juiste plek doet, maar dan nog is er nog steeds niks verwijtbaar. Het is ook een manier om erachter te komen dat het misschien ergens anders meer succes kan hebben als hij ze daar stelt.

Waar heeft de TS geschreven dat hij vragen klakkeloos over typt en hier neerzet? Hoe weet jij dat? En dan nog, misschien heeft hij juist deze vragen meegekregen om beantwoord te krijgen.

Bijdrager
    Da Vinci
    Gaffel op 02 juni 2013

Goedemiddag,

Ik heb op school de opdracht gekregen een eigen zaak te starten. Ik heb ervoor gekozen om een Apple Premium Reseller te starten. Nu is de vraag wat moet je allemaal doen om een Apple Premium Reseller te mogen worden? Ik zou graag een antwoord krijgen op de volgende vragen.

Valt een APR onder de wetgeving ‘gereglementeerde beroepen’ en hoe zit het met de verplichting inzake bedrijfsbeheer?

Alvast bedankt voor de hulp

Zoals anderen ook al zeggen, misschien even contact opnemen met een APR? Echter zijn de meeste APR’s van een keten (zoals iCentre), dus of daar de kennis aanwezig is, ik heb geen idee. Je zou LJS in Den Haag kunnen proberen, zij hebben slechts één winkel! LJS is weliswaar geen APR, maar wel een goede reseller die je misschien meer kan vertellen.

Succes met je opdracht!

Bijdrager
    eugy

@hendrik een stamrecht B.V. waar je ontslagvergoeding in onder is gebracht? Tijd om je opnieuw en beter te laten adviseren want dit is zo’n beetje het domste wat je kan doen. Oke beetje offtopic maar kon het niet laten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kun je ook in het kort uitleggen waarom dan? Zoveel opties had ik niet hoor, en heb je een B.V. dan heb je het in eigen beheer, wat wil je nog meer? Bovendien hangt het helemaal van de omstandigheden af wat het beste is. Het ontslag vond plaats in 2009.
    Het domste wat je kunt doen is alles direct op je gewone rekening laten storten want dan gaat 52% gelijk naar de fiscus…

Bijdrager
    Shmoo

Waarom maak je het jezelf ook zo moeilijk door een onderwerp te kiezen van een bedrijf waar zoveel geheim is. ?

Waarom kies je niet gewoon voor een bedrijf dat uitsluitend met franchise formules werkt maar waar informatie wel gewoon online op te vragen is.
    http://www.anytimefitness.nl/ is een mooi voorbeeld, iemand die ik ken is daar sinds kort mee in zee gegaan.

New York Pizza, en zo zijn er nog meer van die winkelketens waar je direct veel informatie al van de site kan halen, daarna is het even een afspraak maken met zo’n winkel in de buurt en je vragen stellen.
    Ik geloof namelijk niet dat een eigenaar of manager van een Apple Reseller je iets zal vertellen over hoe iets in zijn werking gaat , die gasten krijgen al spontaan diarree zodra een MediaMarkt 25,- korting geeft.

Bijdrager
    Gaffel

Natuurlijk ben ik al langs geweest bij een APR, is toch de meest logische stap? Ze konden alleen niet antwoorden op de vragen die hier boven vermeld staan.
    En als iemand hier de indruk krijgt dat ik gewoon maar de vragen overtyp en het zelf niets uitzoek moet twee keer nadenken voor hij iets zegt.
    Als ik het mezelf gemakkelijk wou maken had ik wel gewoon een kapperszaak begonnen of zo…
    Gelieve alleen te antwoorden als je ook echt er iets van afweet en mij kan helpen.

Bijdrager
    Haike

Waarom ga je niet naar de Kamer van Koophandel? Die zullen je ongetwijfeld meer kunnen vertellen. En wat ze niet weten daarvoor weten ze dan misschien wel namen en adressen die het je wel kunnen vertellen.

Bijdrager
    KarelWillem

Contact Apple:
    http://www.apple.com/contact/

Become a Consultant, Reseller, or Service Provider: http://salesresources.apple.com/cp/channel/index.html

Bijdrager
    jesper211232

die(apr medewerkers) gasten krijgen al spontaan diarree zodra een MediaMarkt 25,- korting geeft.

:D

Bijdrager
    iPrincess

Zoek even op Wet BIG, dat zijn alle beroepen in Nederland die onder die noemer vallen.

Bouwvergunning, ontslagvergunning, je hebt altijd wel een keer raak.

KVK

Er zijn maar twee dingen zeker in het leven, dat zijn de dood en het feit dat je belasting moet betalen.

Verschillende opties en het doel is geld te krijgen nadat er wat gebeurd.

Die Melkert-banen bestaan toch al niet meer?

Creatieve boekhouding is ook boekhouding

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.