7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    freshface

[SCHOOL] Paper rond webdesign met web standards

Hey,

Voor school moeten we een paper schrijven met een bepaald onderwerp.
    Ik heb gekozen voor “webdesign met web standards”

Ik heb al wat informarmatie zoals zeldman zijn boek en wat website’s.
    Maar als jullie nog goede nederlandstalige website’s weten met informatie dan mag je die gerust delen.

Ruwe schets van de paper:
    – Inleiding
    – Waarom/reden werken met web standards
    -Problemen/evolutie
    -Browsers/platformen
    -Toegankelijkheid
    -Tips/trucs
    -Eigen mening
    -Bronnen

Misschien mis ik nog iets.
    Ik hoor het wel.

Bijdrager
    tricksel

Ik weet niet of je die al kent, maar naarvoren.nl heeft ook nog wel eens erg leuke artikelen gericht op (web-)standaarden.

Bijdrager
    roelboekel.nl

Wat voor paper is het, universitair, voor een journal of is het gewoon een werkstukje… Ik weet niet wat jullie in Belgie verstaan onder een paper?

Groet,

Roel

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Konijn, wat voor opleiding doe jij eigenlijk?:)

Bijdrager
    freshface

Grafische en Digitale Media, en het is dus een paper voor de Hogeschool.
    Eigenlijk is het de term rapport die we gebruiken.
    Paper klinkt chiquer;)

Bijdrager
    roelboekel.nl

Ik zou zeker wat over de history vertellen, de mensen die het ontwikkelt hebben etc. Natuurlijk de rol van W3C er in. de rol van html, overgang van xhtml naar xml. Natuurlijk moet je echt objectief blijven, dus geen pro mac verhaal…

Als het een uitgebreide paper moet zijn, heb ik eventueel nogwel een adres voor je van iemand die hier heeeel veel mee werk en ik durf te zeggen en van de betere ontwerpers is op dit gebied in Nederland. Let me know,

Als je behoefte heb aan een klankbord, ben ik wel bereid om eens wat te lezen en wat kritiek te geven. Ik ben geen expert, maar ik heb me wel een tijdje met dit onderwerp bezig gehouden om op level te komen voor mijn eigen bedrijf.

Als laatste… Paper gebruik je voor Journals, in de term vaak van “call for paper” Dus we houden het gewoon op een verslag;)

Groetjes,

Roel

Bijdrager
    lieven

Misschien heb je hier wat aan.. beschrijft de geschiedenis van de rommelcode een beetje vanuit mijn standpunt…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.