9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    karf

School mail adres in Mail

Ik heb een mail adres van m’n school (Grafisch Lyceum Rotterdam) en ik wil die in Mail zetten zodat ik net elke keer naar de online webmail hoef te gaan.

Ik heb alleen een mail adres: @stu.glr.nl

Zou ik dit op een manier in Mail kunnen krijgen?

Bijdrager
    robdoornbos

Ik wil hetzelfde voor mijn schoolmail (ArtEZ Zwolle)
    Weet ook niet hoe dit moet.
    Bij de ICT helpdesk bij ons zeggen ze steeds, dat het niet kan.
    Ik geloof er niet in.
    We maken bij ons gebruik van zo’n windows online outlook systeem.

iemand idee hoe ik erin kan komen?

Rob

Bijdrager
    karf

Ja, zo’n outlook systeem hebben wij ook.

Bijdrager
    readefries

Als je weet wat de mailservers zijn, kom je een heel eind. De ontvangende mailservers luisteren niet op de poorten voor POP of IMAP.

Wat je kan doen, is de OWA instellen in Entourage (onderdeel van Microsoft Office for Mac. Bij het aanmaken van een gebruiker in Entourage, geef je aan dat het een Exchange server betreft en dat het adres van de Exchange server het webadres van OWA.

Bijdrager
    html-junky

Hehe ik heb ook een stu.glr.nl adres en zover ik weet kun je je mail alleen via de webmail lezen. Er is geen imap of POP adres voor ons beschikbaar. Anders moet je gewoon even langs de ICT helpdesk lopen:wink:

Succes morgen, dan moeten we weer beginnen:P

Bijdrager
    cmug

Bij ons hebben we Novell Groupwise Webaccess als e-mail programma. Toen ik aan het syteembeheer vroeg of ik of ik de mail ook met een mail programma kon openen, vertelde zij dat ze die optie uitgeschakeld hadden. (en wat ik even snel probeerde gaf allemaal geen werkzaam resultaat)

Bijdrager
    karf

ik niet:p zit in de introductie week. Vandaag alle info gehoord over dat alles maar dan ook alels via intranet gaat en SMS:D
    Morgen naar het kralingen bos en overmorgen cultuur. Maandag echt beginnen. Heb Mvr. Gerlof.
    Misschien zie ik je maandag wel:p

Bijdrager
    html-junky

Ik zit al jaren op het glr en heb ook intro week (nieuwe opleiding) heb al een 7 voor de introweek staan terwijl ik me klas nog niet eens gezien heb, maar dat sporten sla ik denk ik over en die wandeling door de stad ook, want ik kan je zelf de namen van onze zwervers geven dus je snap het:P

Idd alles ga via intranet (die net vernieuwd is) en sms, werkt allemaal erg goed, klagen weinig mensen over. Het cijfer systeem is dit jaar ook veranderd dus ik hoop dat je de komende jaren niet meer 6 maanden hoef te wachten op een wijziging van 1 cijfer:)

Maar we raken nu off-topic… Maar ik denk dat je je mail niet via de pop3 kan lezen.

Bijdrager
    aaldriks

dat is hip! nog meer mensen van het glr hier.
    ik heb woensdag pas intro :S
    maar er zijn toch meer opties dan pop in mail?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.