24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Ddg

School Mac…!!!

Mensen,

Ik heb een vraagje..!!!m’n broertje gaat nu ook van de middelbare school af en wil een mac.
    Nou heeft hij niet zo’n groot budget maar wil wel een laptop.
    Ik ken het hele verhaal van software aangezien ik een macbookpro bezit.
    Maar toen hij vroeg wat moet ik nou kopen kon ik daar toch geen goed antwoord op geven.
    Ik werk 3 keer in de week dus k kon hem betalen. Hij niet.
    Hij gaat er mee internetten en zo…maar ook photoshoppen en illustratoren en flashen….
    En niet zeg maar een fototje bewerken zoals veel mensen in vergeljkbare topics….maar echt voor school!!!

Dank jullie wel:)

Groetjes Daan

Bijdrager
    MacBeer

Tja, wat is het budget van je broertje? Een iBook heb je meen ik al vanaf 1000 euro.

Bijdrager
    Elmo1608

Voor Illustrator zou ik toch voor een powerbook/macbook pro gaan. Als je niet mobiel hoeft te zijn is een iMac ook goed. Maarja, of het budget dat toe laat weet ik niet.
    Een iBook met 1GB zou waarschijnlijk ook wel redelijk mee te werken zijn.

Bijdrager
    mvdenberg

Op een iBook kan je veel dingen doen: onderschat deze niet. Het kan zijn dat je soms wat langer moet wachten dan bij een Macbook pro o.i.d.
    Het is inderdaad net wat je budget is. Misschien is een tweedehands powerbook ook een optie?

Bijdrager
    Ddg

Jaa ik zat ook aan een PB G4 te denken….Maar als je kijkt naar de dingen die hij er mee wilt gaan doen…wat zouden jullie dan aanraden losgezien van het budget

Bijdrager
    Elmo1608

Losgezien van het budget: Powermac Quad :evil:

Nu even zonder gekheid:
    Ik denk dat een powerbook G4 ook wel krachtig genoeg is. Koop gewoon een redelijk snelle mac en koop van de rest van je geld ramgeheugen. Met veel RAM kom je al heel ver.

Bijdrager
    a la Mac

De iMac is ideaal, maar als de Mac mobiel moet zijn, pak dan de MacBook Pro. Dat is tegenwoordig de notebook-versie van de iMac.

Bijdrager
    Elmo1608
    ӈ

MacBook Pro. Dat is tegenwoordig de notebook-versie van de iMac.

Nee hoor, de macbook pro is het vervolg op de powerbook, die in de professionele productlijn zit. De iMac en iBook zijn gericht consumentenmarkt. Het is echter wel op dit moment zo dat de macbook pro en de iMac qua rekenkracht dicht bij elkaar liggen.

Bijdrager
    PietjePuk

Mobiel:

Als zijn budget niet al te groot is dan moet je de MacBook Pro al uitsluiten. De iBook (of toekomstige MacBook) schieten nog over.

Desktop:

Een iMac G5/Core duo

Inactief
    Anoniem

wacht eerst tot 1 april en kik dan hoeveel de macbook’s gaan kosten en misschien zijn die wel een goede optie!

great

Bijdrager
    Ddg

en buiten de prijs…waarom zou een macbook pro overdreven zijn??

Bijdrager
    JM-Y

opzich hoeft een macbook pro helemaal niet overdreven te zijn als je graag op een groter scherm werkt.. miss benut je niet het reken capaciteit van de machine maar als je dat niet erg vind, vind ik het helemaal geen slechte/overdreven keuze

Bijdrager
    trabant
    ”Ddg”

Ik werk 3 keer in de week dus ik kon hem betalen. Hij niet.

Eén woord:

vakantiewerk. [/list:u:ddd150fc07]Iedereen geilt maar op die PowerBook alsof de iBook zou zuigen… De powerbook is doorgaans wat voller met geheugen te proppen, maar de aluminium behuizing kan veel minder hebben dat de dikke polycarbonaatschil van de iBook.
      Doorgaans vind je korte tijd na de introductie van een nieuwe Mac de nodige EOL (End of Life) aanbiedingen bij bijvoorbeeld de sponsoren van tweedemandsmac.nl.

Een portable is pas echt portable als je hem ook makkelijk mee kunt nemen. Sluit een 12″ met thuis een grote monitor, keyboard en muis niet op voorhand uit.

Bijdrager
      ifeelfine

Inderdaad, onderschat de iBook niet. Ik werk al twee jaar op een 12″ iBook G4, 1 GHz, 768 MB Ram. Photoshop, Go Live, Illustrator; you name it en ze draait het. Okee, The Sims 2 moet je er niet op proberen, UT 2004 ook niet, maar een laptop koop je niet om op te gamen. Deze dame is dan misschien ietsje verouderd, maar ze trekt het allemaal wel. Ik wacht misschien ietsje langer bij fotobewerking etc. maar dat boeit toch niet.

Bijdrager
      Ddg

Oke!!! Bedankt voor de reacties!!!
      Het wordt de nieuwe ibook aangezien hij toch nog tijd heeft!!!
      En dan gewoon 1,5 gig aan werkt geheugen er in…of meer…

Bedankt!!!

Bijdrager
      Eduw

heel mooi
      die 512 van mij is namelijk ietsje te weinig voor al dat grafisch geweld:)

Bijdrager
      NoiA

ik heb ook een 12inch 1ghz ibook gehad 768mb en opzich wat dat ook wel voldoende geweest voor wat ik er mee doe. Nu heb ik een 12inch 1.5ghz pbook 1.25gb en dat werkt toch ff wat soepeler.

screenspanning officieel
      DVI uitgang
      Bluetooth 2.0 EDR
      Motion sensor
      scrolling trackpad
      snellere cpu mem bus + meer ram geheugen
      meer vid. geheugen + snellere gpu
      audio ingang
      Superdrive
      kleiner/lichter
      beter geluid

tov de 1ghz ibook dan he….

Bijdrager
      PietjePuk
      ”Ddg”

en buiten de prijs…waarom zou een macbook pro overdreven zijn??

Niets is feitelijk overdreven natuurlijk, het enige wat je tegenhoudt is de prijs… dusja

Bijdrager
      ijsbanaan

De poster van dit topic is 17 zijn broertje is dus jonger, deze mensen zijn over het algemeen niet erg vermogend en wie laat er nu iemand van een jaar of 15 met een 2000€ kostende mac book pro rondlopen

Bijdrager
      Yorrr

ibook 12 inch zou ik voor gaan…

meeste kids zitten achter een DELL dus…..

Bijdrager
      Marconius

Met de iBook 12 inch red je het makkelijk. Adobe CS draait lekker als je een beetje geduld hebt. Even wachten tot 1 april/ halverwege juni kan natuurlijk nooit kwaad;)

Moderator
      Strifer
      ”ijsbanaan”

De poster van dit topic is 17 zijn broertje is dus jonger, deze mensen zijn over het algemeen niet erg vermogend en wie laat er nu iemand van een jaar of 15 met een 2000€ kostende mac book pro rondlopen

ik. stel ik heb later een zoon die een computer van 2000 euro wil hebben. dan mag ie dat wel. maar hij moet hem uieraard zelf betalen en er zelf voor werken. ik ga er gemakshalve even vanuit dat zijn schoolprestaties niet achteruit zijn gegaan door het computergebruik;)

Bijdrager
      Timberling

als 17jarige 6v-scholier wil ik even melden;

..dat ligt eraan waarvoor je de computer gebruikt; tegenwoordig moet ik voor elk vak wel op de computer –> niet dat ik daar zo blij mee ben, zoveel tijd dingen van het scherm aflezen is echt vermoeiend hoor :(

ook ik heb genoeg centjes gespaard nu om mezelf op een iMac G5 (20inch)te trakteren nadat ik mijn laatste schoolexamens heb afgerond 8) maar wat ik me dus afvroeg; iedereen raadt het aan om extra RAM erbij te kopen (minstens 512mb) maar wat zijn de effecten daar precies van? ja het is sneller, maar wat is er allemaal dan een stuk sneller dan dat je hebt met de 512mb-standaard?

Bijdrager
      Ddg
      ”Timberling”

als 17jarige 6v-scholier wil ik even melden;

..dat ligt eraan waarvoor je de computer gebruikt; tegenwoordig moet ik voor elk vak wel op de computer –> niet dat ik daar zo blij mee ben, zoveel tijd dingen van het scherm aflezen is echt vermoeiend hoor :(

ook ik heb genoeg centjes gespaard nu om mezelf op een iMac G5 (20inch)te trakteren nadat ik mijn laatste schoolexamens heb afgerond 8) maar wat ik me dus afvroeg; iedereen raadt het aan om extra RAM erbij te kopen (minstens 512mb) maar wat zijn de effecten daar precies van? ja het is sneller, maar wat is er allemaal dan een stuk sneller dan dat je hebt met de 512mb-standaard?

De mogenlijk om meerdere programma’s sneller tegelijkertijd te kunnen draaien. Maar de snelheid van de programma’s zelf gaan ook vooruit

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.