8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cardwizard

Schone Lion installatie , instellingen behouden ?

Hallo allemaal

Ik kom hier niet uit , ik hoop op wat nuttige tips

Na jaren van backups maken en terug zetten met Time Machine , wil ik nu een geheel schone installatie van Lion maken
    Als dat gedaan is wil ik geen Time Machine backup terug plaatsen …..

Wel zou ik dus heel graag enkele programma’s inclusief instellingen terug zetten , denk aan de favorieten van Safari , al mijn instellingen en accounts in Mail , Starcraft instellingen enz. enz.

Is dat ook met mijn Time Machine backup te realiseren ? Als ik echt mijn hele systeem opnieuw moet inrichten dan ben ik echt veel te lang bezig

Alvast bedankt

Moderator
    unSOUND

Misschien moet je je dus eens goed af vragen waarom je dit dus allemaal zou willen…

Wat betreft het opzoeken van specifieke data, is dit topic een mooie opsomming:

Backup: heb ik zo alles?

Bijdrager
    cardwizard

Toen ik mijn eerste Mac kocht heb ik altijd vanalles geïnstalleerd (Windows gedrag) vaak zooi wat niet gebruikt word

Het verwijderen daar van is niet altijd op de juiste manier gebeurt en zie bv in system.log processen en foutmeldingen van programma’s die al lang niet meer op de Mac staan , maar wel her en der sporen achter hebben gelaten en die zijn dan ook met geen mogelijkheid weg te krijgen nu

Dat en gewoon een keer opnieuw beginnen lijkt me geen slecht idee na al die k
    jaren

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat die denkwijze OOK een oud stukje Windows gedrag is…

Simpelste oplossing is gewoon kijken welke meldingen je nog krijgt, en die oplossen, of leren negeren als de machine gewoon goed draait.

Bijdrager
    cardwizard

Dat zou best kunnen inderdaad , heb langer met Windows gewerkt dan met een Mac

Maar goed , even heel simpel gedacht als ik bijvoorbeeld Mail vanaf mijn Time Machine naar een schone installatie plaatst dan neem ik niet aan dat alle gegevens hier nog in staan ?

Bijdrager
    TheBigZ

Natuurlijk kan dat. De Mail app krijg je mee bij de schone Installatie. De Mail data (de emails zelf) zet je terug van de backup. Er zijn de nodige artikelen op de Apple website te vinden die je vertellen waar de diverse apps hun data neerzetten, en wat je moet doen om (alleen) de data terug te zetten vanaf een backup. Ook bij een migratie naar een nieuwe Mac werkt dit vaak beter dan de Migraine-Assistent. Enige voorwaarde is dat je ongeveer weet wat je aan het doen bent.

http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.7/en/mchlp2607.html

Bijdrager
    NTG

Je persoonlijke instellingen bevinden zich in ~/users/cardwizard/bibliotheek
    Kopieer deze map naar een externe schijf, doe de een schone installatie, verplaats de inhoud van je oude bibliotheek van de externe schijf naar de map van de nieuwe bibliotheek en overschrijf alle mappen in hoeverre dat nodig of mogelijk is.

Moderator
    unSOUND

Dat zei ik in mijn eerste post ook al. Maar zoals gezegd is het overdreven om zo te werk te gaan als het puur is om wat foutmeldingen uit de Console te krijgen…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.