4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Yoda_nl

Schone installatie Windows 7 en 10 op parallels 12 loopt steeds vast

Hi iedereen,

Ik ben geen die-hard OSX gebruiker maar mijn vriendin heeft toch gevraagd of ik een probleem voor haar kan oplossen. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want ik ben bijna ‘out of options’.

iMac 27” uit 2015, 1TB HDD, 24GB intern, OSX Sierra, Parallels 12 (met VM voor Windows 7 en 10).

Probleem is waarschijnlijk ontstaan door via Dr Cleaner de Junk files weg te gooien. Daarna reageerde de programma’s binnen de VM (Windows 7) traag, of sloeg Windows vast. Voornamelijk bij verkenner. Daarvoor wel veel problemen met safari die traag reageert (waarschijnlijk los probleem).

Wat heb ik geprobeerd;
    1) Gekeken binnen task manager en Activity monitoring of processen blijven hangen, CPU / geheugen gebruik. Naast dat de VM’s ongeveer 22 v/d 24 GB gebruiken. Geen uitzonderlijke CPU of geheugen gebruik.
    2) Nieuwe VM’s aangemaakt voor Windows 7 en 10 via Parallels. Zelfde probleem blijft bestaan.
    3) Na installatie Windows binnen VM ook de Parallels tools opnieuw geïnstalleerd. Herstarten van Windows blijft dan hangen. Shut down VM blijft hangen. Mac blijft hangen. Aan/uit enige optie. Windows weer normaal op te starten. Geen idee of Tools goed zijn geïnstalleerd.
    4) Vervanger voor Verkenner geprobeerd (FreeCommander 64 bits onder W10)
    5) Hardware controle gedaan met herstarten Mac en D ingedrukt houden (diagnostic check). Geen bevindingen.
    6) Ben nu bezig om back-up te maken van Mac op externe harde schijf. (nog geen ervaring of mijn Airport alles terug kan zetten) en OSX opnieuw te installeren, back-up terug en weer Parallels erop zetten.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de API of middelware laag tussen OSX Sierra en Parallels 12 (VM=Windows) niet goed communiceert. Ook i.v.m. punt 3.

Iemand nog een suggestie? Please….

Bijdrager
    madcat

je kan dit soort vragen beter op het forum van tweakers vragen aangezien het meer over windows gaat dan over osx

Bijdrager
    penseel

Om van dat gezeur af te zijn koop een goedkope Windows notebook. Dan blijft je iMac beter werken zonder Windows.(y)

Moderator
    Night

Misschien dat mensen nu eindelijk eens leren dat je je verre moet houden van allerlei tooltjes die beweren je Mac sneller en schoner te maken, zoals het hier gebruikte Dr. Cleaner.

Ik zou beginnen met een herinstallatie van MacOS via Recovery mode en daarna een complete herinstallatie van Parallels 12.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.