7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Schone installatie, behoud bepaalde onderdelen?

Hallo,

Mijn macbook is (inhoudelijk) zo een rotzooi dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie.
    Nu wil ik eigenlijk dalijk een schone installatie er op zetten aangezien ik een eigen bedrijf heb sinds kort wil ik alles gewoon overzichtelijk hebben.

Maar nu wil ik somige dingen zoals bijvoorbeeld dingen uit het bladwijzermenu van safari, en mijn agenda’s en dergelijke uit ical.
    Is het mogelijk om alleen deze onderdelen dalijk terug te zetten vanuit een backup (time machine)?

Bijdrager
    Hansi2124

Waarom zo moeilijk en omslachtig? De rotzooi kan je gewoon van je hd afgooien: in de prullenbak en deze legen. Daar hoef je helemaal geen schone installatie voor te doen.

Bijdrager
    Ricardo95

Zo moeilijk en omslachtig omdat ik eigenwijs ben, haha sorry!
    Het is zo een puinhoop dat ik geen zin heb om moeilijk te gaan zitten (uit)zoeken.

Moderator
    unSOUND

Bij een Clean install is het altijd hetzelfde liedje: Mensen overschatten de voordelen en onderschatten de nadelen.:lol:

Het enige wat je hoeft te doen is je persoonlijk bestanden een beetje ordenen, wat je toch wel moet doen, ook na een clean install. Qua software hoef je in de regel alleen maar te kijken welke software er nu automatisch opstart, daar gooi je dingen weg die niet automatisch op hoeven te starten. En software die je echt niet meer hoeft sleep je naar de prullenmand. Klaar.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je windows gebruikte snapte ik het helemaal, daar is het een stuk moeilijker om alles op te ruimen (ik spreek uit ervaring ;)!)
    Als je Mac OS X gebruikt, dan is het heel makkelijk om alles op te ruimen!
    Als je bepaalde bestanden wilt vinden druk je op CMD+Spatie en typ je de naam in, windows is dan een half uur aan het zoeken en vindt dan niks, maar bij Mac is het een fluitje van een cent!!

Bijdrager
    Ricardo95

ik vind het heel leuk en aardig, ik stel jullie hulp en ervaring wel op prijs!! begrijp me niet verkeerd.
    Maar op mijn vraag krijg ik eigenlijk niet echt antwoord….

Bijdrager
    verwijderd-profiel

gewoon alle bestanden doorzoeken in finder, en wat je niet belangrijk vind gooi je gewoon weg, en wat je wel belangrijk vindt zet je in de juiste map, en je kan voor de zekerheid eerst een timemachine back-up maken voor als je verongeluk iets verwijderd wat je niet wilt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.