5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    SMac

Schone install macbook air

Hoi,

Ik vroeg me af hoe je een schone install doet bij een macbook air.
    Gekocht met mountain lion, dus geen usb stick erbij…

Kan het niet vinden helaas…

Bijdrager
    fred44nl

je kunt met het hulp-programma Recovery Disk Assistent een opstartbare usb-stick maken.
    dan kun je daar mee opstarten.
    opstarten via de Recovery Partitie kan ook, door cmd + R ingedrukt te houden.

Bijdrager
    SMac

Ok, dan start je dus daar mee op en dan vanaf daar de HD wissen?

Ik had al opgestart met option ingedrukt. Dan kun je kiezen voor clean install, maar hij wilde iets downloaden, maar vervolgens gebeurde er niets.
    Vanaf daar kon ik ook naar het schijfhulpprogramma, waar ik kon kiezen voor de HD, maar was bang dat als ik voor wissen koos, dat er dan geen opstartbare HD overbleef…

Sowieso heb ik op 2 externe hd’s een ccc kloon staan, waar ik altijd van kan opstarten…

Bijdrager
    fred44nl

als je met de recovery partitie of met een daarvan gemaakt usb-stick opstart, dan kun je de HD leegmaken,
    en daarna ML opnieuw downloaden, via je Apple-ID.

http://support.apple.com/kb/PH11273?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    SMac

@fred44nl: dank voor je hulp, het is gelukt.

Als volgt gehandeld (zie ook link in post van fred hierboven).

Opstarten met cmd + R ingedrukt (kwam in hetzelfde scherm uit als opstarten met option trouwens).
    Met schijfhulpprogramma de HD geselecteerd, tabblad wissen en op Wis gedrukt (stond op juiste ‘structuur’: osx journaled uitgebreid dacht ik).
    Vervolgens (na wegklikken schijfhulpprogramma) gekozen voor het opnieuw installeren van OSX Mountain Lion (eerder ging dat niet, ik denk omdat ik toen niet had gewist?).
    Dat werd gedownload en daarna geinstalleerd en klaar!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.