13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    aa55

Schone herinstalatie 10,5 naar maverick

Ondanks zoeken via het net lees ik van alles, maar lukt het mij niet.

Ik heb hier een early 2008 iMac 10,5 die ik een nieuwe schone installatie wil geven naar maverick.

Maverick staat op een usb stick en opstarten met option of cmd+r lukt niet.

Kan ik gelijk vanuit de gewiste hdd naar maverick installeren of moet er een andere versie tussen de 10,5 installatie disk en maverick

Ik hoor het graag

Bijdrager
    Vroegah
    Bijdrager
    Plainey
    Vroegah op 20 april 2014

http://www.apple.com/nl/osx/how-to-upgrade/

Alleen wil de TS geen upgrade, maar een clean install!

Probeer eens, met de USB-stick ingeplugged, C ingedrukt te houden tijdens opstarten?

Bijdrager
    Vroegah

Maar dat kan dus niet een clean install van Mavericks op zijn iMac!
    Eerst de originele 10.5 installeren en dan upgraden naar Leopard-Snow Leopard.
    Vervolgens vanuit de Mac App store Mavericks installeren (of de install-download vanaf een stick).

Bijdrager
    App-ie
    Bijdrager
    A.M.Dekker

Het valt me echt op dat heel veel mensen Maverick zeggen in plaats van Mavericks

Bijdrager
    Plainey
    Vroegah op 20 april 2014

Maar dat kan dus niet een clean install van Mavericks op zijn iMac!
    Eerst de originele 10.5 installeren en dan upgraden naar Leopard-Snow Leopard.
    Vervolgens vanuit de Mac App store Mavericks installeren (of de install-download vanaf een stick).

Onzin. Gaat prima, helemaal als je al de installatiebestanden op USB hebt!

Dit is alsnog een upgrade.

Bijdrager
    TheBigZ
    aa55 op 20 april 2014

Maverick staat op een usb stick en opstarten met option of cmd+r lukt niet.

Heb je de USB stick wel op de juiste manier gemaakt? Als je de stick niet ziet bij het booten (met option-toets ingedrukt) staat de installer er niet goed op.

Schone installatie, nieuwe OSX en RAM geheugen

Bijdrager
    BoniMacX

usb stick met Mavericks opnieuw aanmaken met deze gratis software > http://diskmakerx.com

Bijdrager
    aa55

Na het lezen van jullie gewaardeerde reacties kwam ik er achter dat de instal file zoals genoemd niet helemaal ok was.
    Ik heb inmiddels met diskmakerx een nieuwe gemaakt.

Ik ga het nog een keer proberen, maar vrees het ergste omdat je niet kunt gaan van 10.5 naar 10.9 tenminste officieel niet.
    Er staat ergens op het net dat je wel 3 keuzes hebt om dit alsnog voor elkaar te krijgen het is echter te ingewikkeld voor mij.

Ik moet mogelijk ergens een orignele 10,6-10,7-10,8 op de kop zien te tikken mocht het niet lukken.

Ik laat het weten of het gelukt is of niet.

In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp het wordt zeer gewaardeerd.

Bijdrager
    TheBigZ
    aa55 op 21 april 2014

Ik ga het nog een keer proberen, maar vrees het ergste omdat je niet kunt gaan van 10.5 naar 10.9 tenminste officieel niet.

Zoals Plainey al zei, dat kan wél.

Je kunt met zo’n Install USB stick op een kále schijf (dwz met OS X 0.0 erop) een installatie van Mavericks doen.

Bijdrager
    aa55

Het is mij in eerste instantie niet gelukt omdat ik een aantal zaken niet goed had gedaan en later met diskmakerx lukte het wel.

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.