8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefan12345

Schokken MacBook Pro

Hallo!

Telkens als ik een beetje met mijn pols tegen de rand van mijn MacBook Pro ‘schaaf’ als ik bijvoorbeeld aan het typen ben, *auw* krijg ik een schok.
    Wat moet ik hier tegen doen?

Philip

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Is dit wanneer de computer aan de lichtnetadapter hangt? In dat geval moet je de adapter voorzien van de stekker met randaarde en die dan in een stopcontact doen dat eveneens van een randaarde voorzien is.

Bijdrager
    computer space

Schoenen uit doen.

Bijdrager
    Applefan12345

Mijn schoenen waren uit, en dat is idd zo als hij aan ’t stroom ‘hangt’;)

Bijdrager
    pruus

De lader heeft geen randaarding, dus dat zal hem niet worden. Draai de stekker eens om?

Bijdrager
    makasa

geaard stopcontact??

Bijdrager
    superapple

Als je een duckhead gebruikt (dus geen verlengsnoer), dan heb je indd geen randaarde. Maar als je het verlengsnoer gebruikt heb je wél randaarde. Moet je hem wel in een geaard stopcontact stoppen:wink:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    pruus op 30 april 2014

De lader heeft geen randaarding, dus dat zal hem niet worden.

Eerst doe je dit:

(ik weet het, dat is geen MacBook-lader; dat maakt niet uit, alle vierkante laders van Apple die ik ooit gezien heb zijn zoals deze, alleen de afmetingen verschillen)

daarna doe je deze erop:

en dan heeft je MacBook-lader wel een randaarde.

De stekker omdraaien gaat geen zin hebben in Nederland, want daar (hier, dus) zit de randaarde aan allebei de kanten van stekker en stopcontact. In België maakt het wel uit, en daar heb je wellicht iets aan dat advies, ja.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.