30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Bijdrager
    midas

Schijnheilig!!

Het is al in verschillende commentaren te lezen op de voorpagina maar het stukje over het kraken van de iPhone kan echt niet! Vermoedelijk hebben de meeste gebruikers hier niet zo’n moeite mee maar al jaren worden we hier gecorrigeerd als het gesprek ook maar een beetje over illegale praktijken gaat. Nu komen ‘ze’ zelf met tips hoe we de boel kunnen flessen, schijnheilig noemen we dat!

Bijdrager
    Turbanus

Ik denk niet dat het als “schijnheilig” moet worden betiteld, maar dat de redacteur in zijn enthousiasme de etiketten van het forum heeft vergeten.:wink:

Bijdrager
    midas

jaja jij brengt het tactischer. Beetje aanpakken mag ook wel eens :wink:

Bijdrager
    trabant

Scheinheilig is een Duits woord, naar het schijnt.

Bijdrager
    Turbanus

Ik denk dat ze bij Apple echt niet wakker liggen hoor. Als ons kikkerlandje nog 4 jaar op de iPhone moet wachten, heb ik er helemaal geen moeite mee dat zoiets wordt uitgeknobbeld.

Bijdrager
    swoon

Ach, schijnheilig.
    Op vele sites (Engadget, MacRumors om maar wat te noemen) staan ver- of aanwijzingen hoe je een iPhone je kunt kraken. Dus waarom zou MacOSX.nl dit niet kunnen doen?

Als Apple inderdaad in 2008 de iPhone pas in Nederland introduceert, dan kun je dit soort dingen verwachten. De schaal is klein, ook al lijkt het door de enorme belangstelling dat er meer gekraakte iPhones zijn dan legale.

Ik ga volgende maand naar NY en weet na gisteren dat ik daar een iPhone ga kopen. Goedkoper en je kunt je eigen abonnement houden.
    Als in 2008 de iPhone dan geintroduceerd wordt in een verbeterde versie dan zie ik wel verder wat ik doe met het oversluiten van abonnementen.

Bijdrager
    sally

Interessant te zien wanneer Apple wel druk uitoefent om content van sites te verwijderen en wanneer niet.

Inactief
    Anoniem
    ”sally”

Interessant te zien wanneer Apple wel druk uitoefent om content van sites te verwijderen en wanneer niet.

Stiekem vindt Apple het gewoon oké dat de iPhone gekraakt wordt en er allerlei programma’s voor geschreven worden. Kost ze exact 0 euro aan R&D, de mogelijkheden van het platform worden nu pas duidelijk… en vergeet ook niet dat Apple opgericht is door 2 hackers.

Bijdrager
    jf

Volgens mij vind Apple het prima dat er nu ook al iPhones worden gekocht door mensen buiten de VS, die er dan vervolgens dmv een hack gebruik van maken. Het is toch weer 1 verkochte iPhone meer.

De praktijk wijst uit dat het blijkbaar wel even duurt voordat de hele wereld officieel gebruik kan maken van de iPhone. Tegen de tijd dat het zover is, is er weer een nieuwe versie van de iPhone, die iedereen dan natuurlijk weer wil hebben.

Hooguit dat ze in de gebieden waar ze wel een deal hebben met een telefoonmaatschappij wat inkomsten mislopen uit kickbackfees die ze van die operators zouden ontvangen.

Bijdrager
    KarelWillem

Was het niet zo dat dit gewoon volledig legaal is?

Een telefoon mag je zelf in de staat brengen waarin hij simlock-vrij wordt.

Dat een fabrikant dit met alle macht probeert tegen te gaan is te begrijpen, maar geen reden om het unlocken tot illegale bezigheid te bestempelen.

Bijdrager
    midas

dan klopt het toch! We weten dat het eigenlijk niet mag maar omdat Apple nu vermoedelijk niet zal ingrijpen doen we het wel. Normaal mag ik hier nog geen tip geven hoe je het os op alle computers kan laten runnen, maar hoe je een iPhone kraakt leggen we even uit.

Als ze hier nu eens ballen hebben en gewoon hun eigen plan trekken met de site! Ik vind het prima hoor dat we hier kunnen bespreken hoe je een programmaatje zo out als Methusalem illegaal kan downladen en dat we dan niet dit soort opmerkingen krijgen.

‘Nee, downloaden is NIET legaal, ook al is het nog zo oud. Tenzij Apple het heeft vrijgegeven, wat ze niet hebben gedaan. Dus vergeet het maar: je zal, als je legaal aan de slag wilt, een echte CD ergens op de kop moeten tikken.

En als legaliteit je niet kan schelen, dan zal je verder moeten zoeken, maar mogen wij je niet helpen ivm de forum regels. Het kan in elk geval binnen een minuut, dus doe nog maar wat moeite.’

Bijdrager
    midas
    ”KarelWillem”

Was het niet zo dat dit gewoon volledig legaal is?

Een telefoon mag je zelf in de staat brengen waarin hij simlock-vrij wordt.

Dat een fabrikant dit met alle macht probeert tegen te gaan is te begrijpen, maar geen reden om het unlocken tot illegale bezigheid te bestempelen.

zolang er ‘Om dit proces te omzeilen moet een eerste hack worden uitgevoerd’ en ‘Om je iPhone te ‘jailbreaken’ heb je’ en ‘Dit programma, geschreven door de mensen achter het iPhone Dev Team (de groep hackers die vanaf het prille begin van de iPhone gekte op zoek gingen naar een ‘total unlock’)’ staat heb ik niet het idee dat het legaal is

Moderator
    Koen van Tongeren

midas: ik raad je aan om je voortaan eerst even in te lezen voor je op een ‘idee’ of ‘gevoel’ af gaat. De meeste hacks uit het artikel zijn volledig legaal. Alleen rond de hack om de SIMlock te verwijderen heerst onduidelijkheid. In ieder geval is deze in de VS en bijv. België legaal. Voor Nederland hebben we nog geen informatie.

de forumregels (overigens is het forum iets anders dan de voorpagina, maar dat is een ander verhaal) worden dus niet overtreden. Heel iets anders dus dan illegale torrents e.d. die bij de wet verboden zijn en daarom niet toegestaan zijn op het forum.

Moderator
    unSOUND

Torrents op zich zijn niet verboden… Het is verboden om illegale content te verspreiden. Torrents kunnen echter ook gewoon voor legale doeleinden gebruikt worden, dus Torrents volledig verbieden is niet mogelijk.

Bijdrager
    midas
    ”Koen

de forumregels (overigens is het forum iets anders dan de voorpagina, maar dat is een ander verhaal).

Dat bedoel ik nu! Vaar een koers. Of we zijn er tegen of we zijn er voor, maar kom niet met zinnen dat de voorpagina weer los staat van het forum!

Het is heel duidelijk dat Apple hier geen telefoons verkoopt. De telefoons die ze verkopen zijn zo gemaakt dat ze te gebruiken zijn met een bepaald abonnement. Net als het os te gebruiken is bij je gekochte mac. Het is gewoon niet de bedoeling om er aan te gaan lopen rommelen zo dat het wel mogelijk is. Ik mag hier ook geen teksten plaatsen hoe dit kan met het os en jullie niet hoe het kan met de iPhone. Kom nu niet met het gezeur dat het officieel niet verboden is en bla bla. Het is heel duidelijk niet de bedoeling van Apple dat het mogelijk is!

Bijdrager
    Turbanus

Ik zie eigenlijk maar één nevengevaar in deze ontwikkeling. Door de hackmethode wordt het ook gemakkelijk om een gestolen iPhone te persionaliseren. Aangezien aan de iPhone geen laserservice hangt, kan het dus voor criminelen heen interessant gaan worden om gestolen iPhones vanuit de VS naar hier te verhandelen. Ik denk niet dat de auteurs van de beoogde artikelen zich dat ook hebben gerealiseerd. Gezien de iPhone een “hot” item is, is deze mogelijkheid van misbruik niet uit te sluiten.

Bijdrager
    macmickey2

Sorry maar de reactie van Koen met de mededeling dat de voorpagina andrs is dan het forum slaat nergens op! Juist op de voorpagina (je visitekaartje) moet je uitstraling tonen. Of ga je nu op de voopagina ook de beta’s van Leopard reviewen met daarbij naam en toenaam van de leverancier van deze developper versie? :sealed:

Bijdrager
    Apfel

Zie hier werk voor Neelie Kroes Europees Commissaris voor mededinging, duidelijk koppelverkoop, je moet een netwerkaanbieder zelf kunnen kiezen.

Bijdrager
    Turbanus
    ”Appearance”

Zie hier werk voor Neelie Kroes Europees Commissaris voor mededinging, duidelijk koppelverkoop, je moet een netwerkaanbieder zelf kunnen kiezen.

Ik denk ook dat Apple hier een vergissing maakt. De EU markt is een totaal andere dan de VS markt. Maar dat had ik al eerder opgemerkt over dit onderwerp in een ander topic.

Bijdrager
    midas

om hier toch nog maar eens op terug te komen.

Apple laat vandaag in een verklaring weten dat ‘Gebruikers die ongeautoriseerde veranderingen aanbrengen in de software op hun iPhone, overtreden hun gebruikersovereenkomst en maken hun garantie ongeldig’,

Illegaal dus!!! iets waar macosx.nl nooooit aan mee zou werken dus wanneer worden er hier nu eens conclusies getrokken! Of zijn de bestuur ego’s te groot?

Bijdrager
    swoon
    ”midas”

om hier toch nog maar eens op terug te komen.

Apple laat vandaag in een verklaring weten dat ‘Gebruikers die ongeautoriseerde veranderingen aanbrengen in de software op hun iPhone, overtreden hun gebruikersovereenkomst en maken hun garantie ongeldig’,

Illegaal dus!!! iets waar macosx.nl nooooit aan mee zou werken dus wanneer worden er hier nu eens conclusies getrokken! Of zijn de bestuur ego’s te groot?

Ja, wat dacht je dan dat Apple zou gaan zeggen?
    Lees dit artikel ook eens

Inactief
    Anoniem
    ”midas”

Illegaal dus!!!

Back in 1971, Steve Jobs and Steve Wozniak (founders of Apple Computer Inc.) went into business to build ‘Blue Boxes’. A device that allowed free illegitimate phone calls by faking the signals used by AT&T (Apple’s exclusive network carrier). In the picture, you can see Steve Jobs with a ‘Blue Box’.

Bijdrager
    trabant

Toen al in jeans en zwart shirt…

Bijdrager
    midas

hoor eens, persoonlijk kan het mij niks schelen hoe je aan die dingen komt en wat je ermee doet, al komen ze van de vrachtwagen. Maar het forum loopt hier altijd te schermen met hun ‘ wij zijn braaf’ gedoe. Nu zijn ze in mijn ogen gewoon een keer zelf de fout ingegaan en moeten dit dus rechtzetten.
    Helaas ziet het er naar uit dat het een eenzame strijd aan het worden is:cry: :D

Bijdrager
    Oppie

Ik denk dat die eenzame strijd voorkomt uit het gebrek aan goede argumenten van jouw kant.
    Je doet makkelijke aannames (is illegaal…), vergelijkt appels met peren en mist de valide punten van de andere reacties.
    Dus succes met je strijd…:roll:

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Turbanus”
    ”Appearance”

Ik denk ook dat Apple hier een vergissing maakt. De EU markt is een totaal andere dan de VS markt. Maar dat had ik al eerder opgemerkt over dit onderwerp in een ander topic.

Dat is natuurlijk ook dikke onzin. Apple zal dan vast zeggen dat de iPhone duurder zal worden zonder die koppelverkoop. Apple en AT&T wassen elkaars handjes natuurlijk in deze.

En die koppelverkoop is hier ten lande toch héél gewoon. Ik betaal ook 99 euro voor een prepaid-telefoon waar ik geen andere sim-kaart in kan stoppen voor het eerste jaar.
    Wie zegt mij trouwens dat die telefoon zonder die koppelverkoop ook niet gewoon lekker 99 euro zou kunnen kosten?

Moderator
    Pete.Z

Maar je kan kiezen om een sim-lock vrije telefoon te kopen, dus die “koppelverkoop” is je niet opgedrongen bij gebrek aan andere mogelijkheden.

Het zou prettig zijn als Apple de iPhone gewoon sim-lock vrij zou aanbieden,ik persoonlijk ben best bereid om daar meer voor te betalen, zoals ik trouwens al mijn telefoons sim-lock vrij koop.

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk zou dat prettig zijn.

Daar is iedereen het over eens (behalve Apple).

Het gaat alleen om de vraag of Apple mag doen wat het doet.

Mogen ze hier in Europa mensen verplichten een netwerk te gebruiken dat Apple voor ze selecteert.
    Ik denk van wel.

Er zijn legio telefoons die alleen in koppelverkoop te krijgen zijn.
    Daar hoor je ook niemand over klagen.

Bijdrager
    Turbanus

KW, loop niet te mokken en lees ook eens goed wat anderen schrijven voordat je reageert!:wink:

Bijdrager
    midas

dit is een puur mok topic, lekker toch

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.