12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    robjongeleen

Schijfpartitie ongedaan maken

Ik heb toen de beta van OS X Yosemite uitkwam een schijfpartitie gemaakt, alleen dat is toen niet helemaal goed gegaan. Heeft iemand een idee hoe ik dit weer tot 1 schijf kan maken? Bij voorbaat dank. /Users/account/Desktop/Schermafbeelding 2015-06-11 om 14.14.04.png

Bijdrager
    robjongeleen

Bijdrager
    Targaryen

Naargelang welke partitie je wil verwijderen, gewoon die partitie aanklikken en op het ‘-‘ teken drukken beneden in het midden.

Bijdrager
    SunKeeper

Zo ging dat vroeger wel, maar tegenwoordig wordt er gebruik gemaakt van een ‘Logische volumegroep’ en ‘logische partities’.

Ik denk dat de TS daar tegenaan loopt?

Bijdrager
    robjongeleen

Ik kan inderdaad niet gewoon op het minnetje klikken om hem te verwijderen. Ik wil de OS X Yosemite verwijderen en de lege ruimte weer aansluiten op Macintosh HD

Bijdrager
    Targaryen

Lukt dat ook niet vanuit Recovery Mode, @SunKeeper?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zit net te zoeken, maar ik kan zo snel het vorige topic niet meer vinden waar het wel duidelijk in werd. Ahum, bookmarks…:(

Ik krijg het ook niet onthouden op één of andere manier. Ik weet het zo snel op dit moment niet, ik dacht wel dat het niets met Recovery HD te maken heeft.

Bijdrager
    Floris

Ik denk dat dit de oplossing is:

1. Zet je Mac uit;
    2. Zet je Mac aan, met cmd + s.
    3. Na dat het laden voltooid is typ hetvolgende: /fsck -fy(?, het staat er ook boven)
    4. Na het voltooien typ: reboot.

Ik weet het niet zeker.

Inactief
    Anoniem

Kwam onderstaande oplossing hier tegen.

If your partition turned into Logical Volume Group (you can’t resize or delete Yosemite partition), you can revert partition type with few command line.

Open Terminal type diskutil corestorage list Find Yosemite partition UUID string.

type diskutil corestorage revert <UUID>

Your Yosemite partition is now revert to default partition type. Now, you can resize or delete yosemite partition.

Bijdrager
    robjongeleen

@jv65 Dank, dit heeft geholpen. Het is opgelost nu.

Inactief
    Anoniem

(y)

Bijdrager
    Frits4137

@jv65 Super bedankt! Tweede keer dat dit me is gebeurd. Heb de vorige keer een half uur erover met Apple aan de telefoon gehangen om het opgelost te krijgen. Dan is dit toch veel makkelijker;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.