19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Identificatie

ID kaart.

Sleutelbeheerder
    Night

Diverse oorzaken: er zijn in de tussentijd andere devices actief geweest, of de Mac is een keer gecrashed om er 2 te noemen…. Je hoeft je er in ieder geval geen zorgen om te maken. De disk is gewoon door het systeem aanspreekbaar.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De schijfidentificatie wordt elke keer opnieuw toegewezen. De enige manier om een schijf écht te identificeren is met de universele unieke aanduiding (universally unique identifier, UUID) die je ook in het lijstje ziet, maar dan moet je wel een manier hebben om die te achterhalen van de drive, en dat kun je niet als die niet aan je computer gekoppeld is …

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het is een oud artikel, maar heb je hier iets aan?

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat wil je precies bereiken met het mounten van schijven via AppleScript? Als het gaat om ze onder bepaalde mappen te zetten, dan is dat inderdaad handiger te doen door /etc/fstab aan te passen, denk ik, zoals in het artikel beschreven wordt.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    TheBigZ

http://hints.macworld.com/article.php?story=20070712062603762
    met ‘SPUSBDataType’ ipv ‘SPFireWireDataType’

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    TheBigZ

Ja, die UUID is uniek, en blijft hetzelfde, totdat je de schijf opnieuw initialiseert/formatteert.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    TheBigZ

Er moet nog wel iets gesleuteld worden aan je script.

Als ik het onderstaande commando (één regel) uitvoer op mijn externe USB schijf, waar een Volume met de naam “Lion 10.7” op staat:

system_profiler SPUSBDataType | grep -A5 "Lion 10.7" | grep "BSD Name" | sed "s/^.*: //"

dan krijg ik dit te zien:

disk1s3

Die informatie is vervolgens te gebruiken in het mount command:

diskutil mount /dev/disk1s3 

Let op met ‘mountDisk’. Die mount namelijk de gehele disk, niet alleen het Volume.

Zie ook http://www.radiotope.com/content/os-x-hiding-and-mounting-partition

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maar de methode via fstab werkt dus niet? Daarmee zou je op moeten kunnen geven onder welke directory de schijf precies gemount moet worden, zodat je dat helemaal niet meer via een script hoeft te regelen.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    TheBigZ
    Meh1965 op 20 augustus 2011

Die info is juist niet in het mount commando te gebruiken want disk1s3 is een schijfidentificatiecode die verandert. Daar was dit hele topic nu juist om begonnen.

De naam van jouw USB Volume (“Lion 10.7” in mijn voorbeeld) verandert toch niet?

Het stukje script wat ik gaf leidt de disknaam (disk1s3) af uit de Volume-naam (Lion 10.7).

Inactief
    Anoniem

Inactief
    Anoniem

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.