4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Stuvio

SchijfHulpprogramma’s Vrije Ruimte weg? [opgelost]

Ik had 18 GB vrije ruimte en wilde ze cleanen met het schijfhulpprogramma (vervang vrije ruimte door nullen). Na een tijdje stopte de voortgang omdat hij zogezegd geen ruimte meer over had. Ik moest hem geforceerd doen stoppen. Nu heb ik 0kb schijfruimte meer over omdat hij in het eindproces “tijdelijk bestand aanmaken” is gestopt.

Wat nu?

specs: Powerbook G4, 15″ OS X 10.4 PPC

Bijdrager
    Jakobbb

Back-Up maken van je mac, de boel formateren in Mac OS journaled en dan je back-up terug op de Mac zetten ? :?

Bijdrager
    Roeland

Het zou voldoende moeten zijn de Mac even te herstarten.

Bij het wissen van vrije ruimte maakt Schijfhulpprogramma één of meer tijdelijke bestanden aan. Als deze blijven staan bij het afbreken van Schijfhulpprogramma, dan worden ze bij een herstart automatisch opgeschoond. Mocht dat toch niet het geval zijn, dan zul je even op zoek moeten naar grote bestanden in de /private/var/ map met een naam als EFTFile1.sparseimage en deze verwijderen.

Bijdrager
    Stuvio
    ”Roeland”

Het zou voldoende moeten zijn de Mac even te herstarten.

Bij het wissen van vrije ruimte maakt Schijfhulpprogramma één of meer tijdelijke bestanden aan. Als deze blijven staan bij het afbreken van Schijfhulpprogramma, dan worden ze bij een herstart automatisch opgeschoond. Mocht dat toch niet het geval zijn, dan zul je even op zoek moeten naar grote bestanden in de /private/var/ map met een naam als EFTFile1.sparseimage en deze verwijderen.

Ja, dat werkte prima! Dankje! Heb nu 20 gig vrij, het was de moeite dus.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.