5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Geblokkeerd
    proXify

[Opgelost] schijfhulpprogramma – schijf beschadigd en moet hersteld worden

Beste,

Het is nu meer in opkomst dat men data ‘in the cloud’ bewaard omdat dit veiliger zou zijn dan een externe harde schijf doordat deze kan crashen.
    Nu wou ik eens weten hoe het is met de staat van mijn externe harde schijven.

Mijn iMac 8,1 HDD is in orde, alsook mijn 5 jaar oude Lacie externe HD van 1TB
    Maar mijn 1 jaar oude My Book 1tb krijgt bij controle een melding dat hij moet hersteld worden!
    Als ik op de herstelknop druk, is er kans dat ik mijn gegevens verlies?:o

Alvast bedankt!

Bijdrager
    sedikit

Misschien is het beter om vanaf de installatie disc de herstelwerkzaamheden uit te voeren.

Sleutelbeheerder
    Night

Normaal gesproken raak je geen data kwijt. Zo rigoreus is Apple’s Schijf-EHBO niet. In jouw geval is waarschijnlijk alleen de volume-informatie niet in orde en dat is eenvoudig te herstellen.

Bijdrager
    jebman

een goede backup mbv Time Machine, controleren of die werkt, is altijd goed.
    ben het met Night eens dat het erger lijkt dan het is en geen gevaar voor je data zou moeten geven.

Geblokkeerd
    proXify

Idd, ik heb mij dus geen zorgen hoeven te maken! :D
    Ik had deze foutmelding: “Onjuiste bevoegdheden voor private directory” in het engels vertaald omdat in het nederlands op google niets te vinden was.
    Alle meldingen waren te linken aan een Time Machine Backup … Ik heb bij aanschaf dat even gebruikt als een Time Machine back-up maar daarna beginnen gebruiken als een gewoon externe HD.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.