15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Sylvester

schijfhulpprogramma kan geen DVD meer branden

Ben ik nu gek aan het worden?
    Ik probeer heel simpel een DVD image te branden met schijfhulpprogramma, en dat lukt niet meer.
    Situatie : Macbook pro (zonder ingebouwde superdrive), externe USB SAMSUNG DVD lezer/schrijver DL.
    Mac OS laatste versie.

Ik heb in schijfhulpprogramma gewoon een DVD image ingeladen, maar ik vind nergens een optie om te branden.
    Zit dat niet meer in schijfhulpprogramma sinds El Capitan?
    Of weet iemand wat er aan de hand is?

Lezen gaat wel, ik heb met dezelfde drive een image gemaakt. De drive wordt dus wel herkend.

Alvast dank.

Moderator
    Night

Vaag. Dát bedoelt Apple dus met een OS simplificeren…

Gelukkig kan het gewoon via Finder:
    • via Finder Menu > File > Burn Image “xxx” to disc, of
    • via control-click > Burn Image “xxx” to disc, of
    • via right-click, afhankelijk van muisinstelling > Burn Image “xxx” to disc.

Verder kan het via Terminal:

hdiutil burn /Users/gebruikersnaam/Desktop/diskimage.iso

https://support.apple.com/kb/PH22122?locale=nl_NL

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Sylvester

Dus als ik het goed begrijp, is die optie er niet meer.
    Ben ik nu de enige die dit raar vindt?
    Al die opties mogen werken, maar ik vind dat niet echt Apple… raar.
    Ik vertik het om te goochelen met control-klik en terminal-gedoe.
    Dan maar met Toast Titanium als Apple niet wil meewerken.

Bijdrager
    IGBA

Zoals Night al aangaf: je hoeft niet te control-clicken of van Terminal gebruik te maken. Het kan gewoon via het Finder-menu. Je kunt zelfs nog de knoppenbalk van Finder-vensters uitrusten met het vertrouwde Brand-symbool.

Wat je nog met dvd’s moet, zal ik maar niet vragen.:wink:

Bijdrager
    penseel

Of hier mee, http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html, http://www.discoapp.com/

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  penseel.

Bijdrager
    Sylvester

Ik ga dat toch eens allemaal bekijken, jammer dat Appel zomaar die dingen verandert. ’t Was nochtans simpel, maar ’t zal wel aan mij liggen zeker?
    Ik ben ook al niet meer van de jongste, en dan begin je een hekel te krijgen aan veranderingen:-)

Wat je met een DVD moet? Branden zeker?
    Ik weet ook dat het achterhaald is, maar toch zijn er nog veel mensen die een DVD gebruiken. Zelf gebruik ik het al lang niet meer, maar ik moet dit doen voor derden. Kopietjes van de DVD opname van het amateur toneelgezelschap waarbij ik ben aangesloten.

Allemaal bedankt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Sylvester.

Bijdrager
    computer space

Daar zou ik nou wel eens EU actie op willen: een algeheel verbod op DVD’s met VIDEO_TS content. Hoeveel content er nog steeds omzeep geholpen wordt door dat infantiele formaat! Overal bij iedere winkel in de bakken: interlaced beelddiaree die bedoeld is om af te spelen op een CRT die werkelijk niemand meer heeft. Als daar nou allemaal Blurays lagen of DVD’s met een MKV of MP4 file, dan zou ik nog wel eens kopen, maar aan 576i content geef ik geen geld meer uit.

Bijdrager
    Fireman

Ik wil dus een ISO maken op mijn HDD. Echter dit lukt niet, ook niet met de tips van hier boven.

Hoe kan ik een ISO maken op mijn HDD om windows te installeren via bootcamp?

Heb een mac mini met el Capitain

Heb de originele windows CD met code dus moet geen probleem zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Fireman.

Bijdrager
    KarelWillem
    computer op 19 oktober 2015

Daar zou ik nou wel eens EU actie op willen: een algeheel verbod op DVD’s met VIDEO_TS content. …aan 576i content geef ik geen geld meer uit.

Hear hear!:)

Al lang geleden alle DVD’s de deur uit gedumpt. En we weigeren echt nog zoiets te kopen.

Bijdrager
    Sylvester

@fireman : een ISO op uw HDD? Je bedoelt gewoon een image. Dat gaat zondermeer nog met schijfhulpprogramma.

Moderator
    Night

Leuk @fireman: je maakt er voor de zekerheid nog een apart topic voor aan?
    http://www.onemorething.nl/community/topic/hoe-iso-branden-in-el-capitan/

Bijdrager
    coninckl

Ik wilde met het schijfhulpprogramma een .DMG file maken om de inhoud van een familie DVD te bewaren, maar dat gaat ook al niet meer. Ik heb zo ongeveer 70 DVD’s. Is er een andere optie op een IMAC of heeft Apple dat gewoon weggehaald in El Capitan? Wie weet een oplossing voor mij. Een .DMG file is notabene een Apple formaat dacht ik.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lukt mij om een schijfkopie van een CD-ROM te maken door in het Schijfhulpprogramma te kiezen voor Archief → Nieuwe schijfkopie → Schijfkopie van map …, dan de CD te kiezen als „map” onder „Apparaten” in de linkerkolom, en bij schijfkopiestructuur te kiezen voor Dvd/cd-master. Gezien de structuur neem ik aan dat deze eventueel ook weer te branden is op een lege CD, mocht dat nodig zijn.

Bijdrager
    coninckl

Ik krijg een foutmelding ‘Bewerking is mislukt met staus 30’ als ik dit doe.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Op welk moment tijdens het maken van de schijfkopie? En wat als je een andere CD of DVD pakt?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.