6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Schijfhulpprogramma kan .cdr bestand niet openen/koppelen

Ik heb een .cdr bestand (zelfs meerdere) dat ik niet aan de praat krijg met schijfhulpprogramma. Als ik de schijf wil openen (hij verschijnt namelijk wel keurig in schijfhulpprogramma) of wil branden krijg ik de volgende mededeling:

‘Schijf 1.cdr’ kan niet worden gekoppeld. (Niet herkend)

Enig idee hoe ik nu verder moet? Ik heb weleens vaker een .cdr met schijfhulpprogramma gebruikt. Toen kon ik de schijf gewoon activeren en gebruiken.

Hernoemen naar .iso werkt in ieder geval niet en ik ben bang dat ik toch weer aan de Toast moet. Ik heb op mijn nieuwe Macbook Pro express dingen weggelaten die ik weinig of niet gebruik om hem een beetje schoon te houden, maar denk dat ik er toch aan zal moeten tenzij iemand met een briljante oplossing komt.

Bijdrager
    Sumar

[vorig bericht verwijderd, bevatte stomme opmerking]

Als het hernoemen niet werkt probeer dan eens (in de terminal):

hdiutil makehybrid -iso -joliet -o diskimage.iso diskimage.cdr

[aanvulling] of met dmgconverter

Bijdrager
    Sascha

Biedt het gratis programma Brand geen soelaas?

Moderator
    Strifer

DMGConverter en Brand bieden helaas geen oplossing. Ze geven een fout of doen gewoon niets. Ik heb het nu met LiquidCD geprobeerd en daarbij werd ook een fout gegeven, maar die vroeg wel of er gezocht moest worden naar een herkenbare datastroom ofzo. Nou ja.. gewoon maart gegokt en voila met wat geconverteer en geklik heb ik een iso die ik in ieder geval kan mounten (ook via Brand).

Thanks voor het meedenken!

Moderator
    Strifer

Helaas opent LiquidCD niet alle .cdr bestanden die ik hier heb. Ongeveer 60% pakt ie.

Bijdrager
    Sascha

Zijn je .cdr bestanden wel in orde? Hoe heb je die gemaakt?

En nu heb je toch weer extra programma’s geïnstalleerd wat niet je bedoeling was :smile:. Als je zeker bent dat het met Toast werkt, kan je dat misschien toch terug installeren…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.