9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    reviresco

Schijfhulp zegt HD repareren (Opgelost)

L.S.,
    Nadat de iMac (Witte Intel Core Duo) moeilijk begon te doen en mail kwijt raakte, heb ik de HD laten controleren door het schijfhulp programma. Dat gaf aan dat er met de installatie DVD een reparatieactie moest worden uitgevoerd.

En nu komt het, de iMac leest met geen mogelijkheid een originele SL dvd meer. Terwijl andere CD-tjes en dvd-tjes wel gelezen worden.

Hoe ‘dwing’ ik de iMac tot het opstarten van de dvd?

Dank.

Bijdrager
    Pieterr

Kun je wel opstarten van de originele installatie DVD (dwz de schijf die destijds bij je MacBook zat)?

Bijdrager
    reviresco

Dat is Tiger. Ondertussen heb ik uiteraard SL erop en zijn we bij 10.6.4. De dvd van Tiger wordt wel gelezen. Kan ik die dan zonder meer gebruiken om e.e.a. te herstellen? ondanks dat SL er al op staat?

grt,

Bijdrager
    Pieterr

Heb je nog een andere Mac die de SL DVD wel leest?
    Zo ja, dan zou je een image van de SL DVD kunnen maken op een 8GB USB stick.
    Vervolgens start je op van de USB stick op je witte MacBook.

Bijdrager
    reviresco

Ja. Een image maken, gaat dat ook via schijfhulp? en een externe HD, kan die als USB gelezen worden? (een 8 gig usbstickie heb ik uiteraard niet bij de hand)
    H.

Bijdrager
    reviresco

ah, gevonden, dank … het is nog vroeg op deze zaterdag.
    H.

Bijdrager
    Pieterr

Ja, zie de link. Wel eerst even Mac OS Uitgebreid formatteren, en GUID partitieschema gebruiken.

Bijdrager
    reviresco

Pieter,

Dank. Het is gelukt.

Groet,

Hans.

(hoe pas ik nu het topic aan zodat het “opgelost” is?)

Bijdrager
    Koetjesreep

De eerste post moet je dan editten, daar kan je de titel veranderen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.