8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    TheoKl

Schijfhulp-prograam High Sierra

Goedemorgen,

Ik weet niet of hier al een topic over is want dan hoor ik dat graag natuurlijk.
    Ik ondervind steeds een raar probleem met mijn SSD in de iMac: als ik b.v. bootcamp heb verwijderd blijft het gedeelte dat daardoor is gebruikt onbruikbaar, ook als het is verwijderd met bootcamp-assistent zelf. De SSD is 512 GB (Samsung EVO 840 Pro) maar na verwijderen van 100GB, gebruikt door bootcamp, blijft de SSD in totaal 412GB en niet 512. Ik hoop dat iemand weet wat er fout gaat. Alvast bedankt iedereen voor het meedenken.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Een SSD van 512 GB zal netto nooit 512 GB zijn…

Bijdrager
    koen

Is die 100 GB een aparte partitie?

Bijdrager
    Rob176

Heb precies hetzelfde meegemaakt. Opheffen Windows en vervolgens is partitie niet meer bereikbaar. Ben je 60GIG geheugen kwijt.
    Kon ik alleen oplossen door opnieuw MBP te installeren.

Moderator
    Night

Je moet de partitie vanuit Recovery Mode verwijderen, zodat de ruimte weer bij de Macintosh HD getrokken kan worden. Dat kan dus alleen als die laatste niet actief is.

Bijdrager
    TheoKl

Bedankt voor alle reacties. De partities die ik bedoel waren of voor Bootcamp of een ander OS, echte partities dus, maar niet uitsluitend Windows ook Mac. Heb een tijdje Mountain Lion ernaast gehad omdat sommige programma’s beter of uitsluitend daar wilden werken. Verwijderen van partitie zorgde voor verdwijnen van de hoeveelheid GB die de partitie had, zoals Rob176 ook al zei. Mocht het weer voorkomen dan zal ik even de suggestie van Night uitproberen. En excuses voor de rare kop prograam i.p.v. programma: soms ben ik domweg te snel en controleer ik niet voldoende:)

Moderator
    Night

Dat laatste is eenvoudig zelf op te lossen:-)

Dat kan je nl. gewoon zelf doen door met je muis over je avatar van je openingspost te gaan, op het driehoekje te klikken en te kiezen voor ‘Bewerk’. Je kan dan – naast je tekst aanpassen/aanvullen/corrigeren – ook je titel aanpassen.

Voor de rest: die GB’s zijn niet weg, maar zijn niet ‘toegewezen’:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.