16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    52x11Rammer

Schijfhulp in Lion

Wat me opvalt sinds de upgrade naar Lion dat mijn schijfhulp met het tabblad “wissen” mijn harde niet kan wissen het knopje “wis” op het tabblad wissen blijft grijs en kan dat niet indrukken. Ondanks dat de HD is geselecteerd. Ook de knoppen voor beveiligingsopties en wis vrije ruimte blijven grijs.
    Volgens mij hoort dat niet zo.
    Schijf EHBO zijn de knopjes wel bedienbaar.
    Iemand een suggestie waardoor dat komt?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je dit ook als je een standaard testaccount even aanmaakt in Systeemvoorkeuren?

Bijdrager
    52x11Rammer

idd heb eentestaccount aangemaakt en daarbij precies hetzelfde.
    Wat ook opvalt nu ik kijk bij gebruikers en groepen dat bij de beheerder de optie “sta toe dat gebruiker deze computer beheert” ook grijs is, het vinkje stsat aan maar kan de optie niet bedienen.
    …..?

Bijdrager
    SPQR

Is dat niet logisch als het de harde schijf betreft waar je op werkt?

En zo zal het ook bij de beheerdersaccount zijn: je kunt die uitschakelen zodra je een andere hebt aangemaakt.

Bijdrager
    Oppie

Ik zie het ook: vrije ruimte wissen blijft grijs.
    Hmmm, weer één van de drie miljoen bugs in Lion?!

Bijdrager
    SPQR

@Oppie: waarom klopt mijn verklaring niet? Gewoon uit nieuwsgierigheid…:)

Bijdrager
    Oppie

Het wissen van een HD waarvan is opgestart kan idd niet; het wissen van de vrije ruimte moet gewoon altijd kunnen. Bedoel je dat?

Bijdrager
    SPQR

Juist, dat bedoelde ik… de verwarring ontstond bij mij omdat TS het in eerste instantie niet over vrije ruimte had:)

Bijdrager
    52x11Rammer

Of het een bug van LIon is weet ik niet maar bij SL was de optie hd “wissen” in schijfhulp NIET grijs.
    Maar merk dat meerdere dit hebben ga er dan maar vanuit dat het zo hoort.

Bijdrager
    Hansi2124
    52x11Rammer op 04 augustus 2011

Wat me opvalt sinds de upgrade naar Lion dat mijn schijfhulp met het tabblad “wissen” mijn harde niet kan wissen. Het knopje “wis” op het tabblad wissen blijft grijs en kan dat niet indrukken. Ondanks dat de HD is geselecteerd.

Dat klopt. Als je vanaf je interne hd opstart, kan je nooit diezelfde hd gelijk wissen.

Ook de knoppen voor beveiligingsopties en wis vrije ruimte blijven grijs.

Dat hoort inderdaad niet zo. Het zou zó moeten zijn:

(uit een pb:)Wat ook opvalt nu ik kijk bij gebruikers en groepen dat bij de beheerder de optie “sta toe dat gebruiker deze computer beheert” ook grijs is, het vinkje stsat aan maar kan de optie niet bedienen.

Als je klikt op het hangslot onderaan dat venster

en je beheerderswachtwoord ingeeft, kan je dit veranderen.
    Maar laat dat voor de zekerheid maar zo staan. Dat is goed.

Als je dit probleem ook bij een nieuwe testgebruiker hebt, kan je misschien het beste Lion opnieuw eroverheen installeren.
    Maak wel eerst een back-up.

Bijdrager
    52x11Rammer

Hansi2124, het zoals je aangeeft bedankt voor de input.

Dacht n.l. dat het in SL anders was.
    Dit scheelt weer een re-install

thx

Bijdrager
    Oppie

Maar het klopt dus niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat meldde ik dus ook in mijn vorige posting.:wink:
    Dus rest er denk ik niet veel meer dan een installatie van Lion over het huidige heen. Ik denk dat 52x11Rammer hier overheen heeft gelezen……

Bijdrager
    52x11Rammer

Was misschien onduidelijk in mijn antwoord naar hansi2124, maar allles gecheckt zoals je aangaf en klopt alles, zei ik dat het in SL anders was. Dus voor mij GEEN re-install.
    Nogmaals bedankt voor de input.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan begrijp ik je blijkbaar niet: je hebt een probleem met Schijfhulpprogramma (ook met een nieuwe gebruiker, wat inhoudt dat het alleen opgelost kan worden door nogmaals Lion te installeren), maar het is voor jou niet belangrijk genoeg om dit te verhelpen?

Bijdrager
    52x11Rammer

Wat ik dacht een probleem te zijn (zie de eerste post) is blijkbaar niet, n.l. dat je als beheerder niet je schijf kan wissen in schijfhulp.
    Het vinkje wat grijs is ook geen probleem nadat ik op jouw aanwijzingen dat gecheckt hebt.
    Ik dacht dat ik in SL mijn schijf wel kon wissen als beheerder, waarschijnlijk heb ik dat dan mis, dat was de reden dat ik deze topic plaatste.

Nogmaals bedankt.

ps volgens mij is een re-install niet nodig.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.