4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    berndlehmann

Schijfhulp

Sinds enkele weken ‘verdraagt’ mijn iMac geen dvd’s en cd’s meer! Na ampele overwegingen spuugt hij ze weer uit, nog vóór ze op het bureaublad zichtbaar worden.
    Nu heb ik vanavond de tijd genomen om in het Schijfhulpprogramma te kijken en ik zie dat er, naast de externe schijf, ook nog een OPTIARC DVD RW AD-5630A in het apparaat zit. Zit ‘ie natuurlijk niet, want er staat ook ” Wachten totdat schijf is geplaatst.” Dus wissen als zodanig lukt niet. Wat zou ik kunnen doen?

Verder heb ik op een andere zaak nooit gelet, vanvond dus wel. Vanaf het begin van Leopard staan er in de eerste kolom van mijn Finder-venster twee mappen ‘Programma’s’. Nu ik Schijfhulpprogramma wilde openen, was alleen de schijfhulp van het tweede mapje te openen. De andere weigerde. Kan ik de niet te openen Schijfhulp zonder risico’s weggooien?

Bijdrager
    iJoost

Ik denk dat je eerst maar eens even moet gaan uitzoeken of je echt twee folders Programma’s hebt. En zo ja, dat eens even oplossen. Want dat lijkt me niet gezond al die oude versies en nieuwe versies door elkaar gebruiken.

(En als je het hebt opgelost, maak dan een beheer-account aan en maak van je eigen account een gewoon gebruikers-account, dan ontstaan dat soort situaties in het vervolg wat minder gemakkelijk.;-)

Bijdrager
    berndlehmann

Ik weet nu alleen nog niet wat de oorzak zou kunnen zijn waarom mijn iMac plots geen CD’s en DVD’s accepteert…

Bijdrager
    iJoost

Inderdaad. Maar ik zou beginnen met een gezond systeem. Problemen proberen op te lossen in een warboel van oud en nieuw lijkt me nou niet een gemakkelijke klus. Dat vermoedde je zelf vast ook al wel denk ik. Anders was je er niet over begonnen.;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.