5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iFolkert

‘schijffout’ bij opstarten windows

Hallo,
    ik heb net boot camp opgestart, mijn macbook laten rebooten, met de blauwe schermen de basisbeginselen van XP geinstalleerd, en dan moet hij weer rebooten (om vervolgens gebruikers e.d. te installeren), maar na de reboot krijg ik de foutmelding:
    schrijffout
    druk op een toets om opnieuw op te starten

hoe kan dat nou? ik heb gewoon een oude XP cd geslipstreamt met SP2, voor de rest was er toch niets nodig?
    ook heb ik bij de installatie windows op de door bootcamp gevormde FAT32 partitie geinstalleerd, en niet tot NTFS geconverteerd, speelt dat soms mee?

Hoe krijg ik dit rottige werk rond?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Sunshine

Ik heb zelf en tijdje Bootcamp gebruikt, maar ik vind dat mar omslachtig. Ik heb me nu de laatste versie van Parallels aangeschaft, Parallels 4. Dit gebruik ik voor diverse muziekprogrammas en andere zaken (bijv. sommige websites die het onder OS X niet goed doen. En dat werkt eigenlijk vlekkeloos. En nog mooi ook, want ik hoef nix te rebooten. OS X en XP gewoon direkt naast elkaar en in de “coherency mode” gebruik ik de programmas door elkaar en kan ik onder beide OS-en alle schijven en periferie gebruiken. Ik heb en iMac 3,06 met 4 Gb. Maar die paar tientjes voor Parallels zijn de moeite waard.

Over je windows fout kan ik helaas niet veel zinnings zeggen. Het lijkt of windows een schijfstation wil beschrijven. Sorry dat ik je niet verder kan helpen.

Bijdrager
    defores

Je hebt de instructies dus niet doorgelezen van boot camp ….

Boot camp maakt wel een partitie aan met naam ‘boot camp’ of ‘windows’ ben even de naam kwijt.
    Maar deze dien je eerst te wissen en dan opnieuw te formatteren tijdens de windows installatie.

Dit wordt overigens heel duidelijk in de handleiding uitgelegd.

Succes

Bijdrager
    JJmac

Install en pray

Bijdrager
    iFolkert

Ja! dat was het probleem, bedankt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.