11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    StarX

schijfbevoegdheden steeds opnieuw herstellen

Telkenmale ik schijfbevoegdheden herstel krijg ik dezelfde fouten en herstel-log. Al klik ik meteen na het afronden van een ‘herstel schijfbevoegdheden’, blijkt dat het hersteld wordt en toch ook weer niet.

Java schijnt steeds de boosdoener te zijn, iemand die raad weet om dit te verhelpen?

Activiteitenweergave toont ook aan dat meer dan de helft van het RAM geheugen gebruikt wordt ookal staan er amper programma’s open. Strandballen passeren de revue nogal vaak de laatste tijd. Misschien heeft dit alles met elkaar te maken.
    Iemand suggesties om het op te lossen? Alvast bedankt!

Bijdrager
    Maurits

Het kunnen twee losstaande problemen zijn, maar misschien draai jij een slecht geschreven java programma dat
    -permissies probeert te veranderen (en als jij admin bent kan hij dat)
    -veel geheugen kost.

Probeer eens als een andere gebruiker in te loggen (en alleen die gebruiker)
    -gaat dat beter? let dan op inlog items van je hoofdgebruiker.

Probeer eens in veilige modus op te starten (met shift toets) Is je Mac veel sneller?
    dan draaien er te veel achtergrond processen.
    Welke draai je bewust en welke niet? Ik kan hier niet een lijst van maken, maar kijk eens met activiteiten monitor naar welk proces de meeste RAM en/of de meeste CPU vraagt.
    zie hierram gebruik en Mac Help voor activiteiten monitor.

Permisses checken kan soms ook foutmeldingen geven die je mag vergeten (zie kbase ts1448
    diepe uitleg van applehier

Inactief
    Anoniem

Na het instaleren van mijn MacBook pro (nieuw enkele weken) precies het zelfde.
    Macbook white even schone install gedaan en kreeg toen preices het zelfde.

Hiervoor had ik dit niet.

Draai de nieuwste updates en heb niets anders geïnstalleerd dan voorheen

Bijdrager
    Macosxachist

1. Die Java-meldingen zijn irrelevant: hoeft niet te worden verholpen.

2. Mac OS X zal altijd zo veel mogelijk geheugen gebruiken: is niet de oorzaak van die strandballen.

3. Strandballen kunnen aan van alles liggen, maar begin maar met het controleren van je harde schijf met SMART Utility.

Bijdrager
    Oppie

Zo is het; dat herstellen van de bevoegdheden zou standaard met het ‘Toon details’ niet aangevinkt moeten gebeuren, want al die zorgen die het de mensen maar geeft…

En bij een trage Mac, moet je hier eens zoeken op…uhm…’trage mac’ en je zult het nodige en relevante vinden…

Bijdrager
    StarX

Het voorgestelde programma SMART utility geeft volgende foutmelding:

Ik zou de HD moeten vervangen… Persoonlijk heb ik het niet zo voor die externe tools maar het zet me wel aan het denken natuurlijk.
    De strandballen komen regelmatig, om er een tijdspanne op te zettten, elke 5min. heb ik er toch wel van. Vaak maar voor even andere keren kan het twintigtal seconden duren en dat vooral bij Safari soms zonder reden.

Ik gebruik m’n MBP intensief, elke dag toch minstens 6-8uur en dan vooral voor InDesign, Photoshop, Illustrator,… vaak tezamen. Er is een merkbaar verschil met vroeger, vooral ID en AI doen er enkele seconden langer over op bestanden te openen en het programma te openen.

De mac is net iets meer dan 2jaar oud, OSX 10.6.5 en nieuwste updates.

Dit geeft activiteitenweergave:

Bijdrager
    michelvdb

SMART Utility is nogal vlug met het zeggen dat een schijf het begeeft of zal begeven. Vergaren die lui soms een berg aandelen van alle schijffabrikanten?

Bijdrager
    Oppie

Hier zakt mijn broek van af (of zo…).
    SU zegt precies wat jij ook ervaart op je Mac: hij begint te haperen. 1+1=2 , niet dan?!
    Of zijn nu die strandballen in een keer normaal?

Bijdrager
    michelvdb

Je broek zal nog sneller afvallen wanneer je weet waarom ik dit beweer. SU beweert dat de schijf van mijn 10 oude iMac G3 400 DVSE het zal begeven. En weet je welk criterium gehanteerd wordt? Enkel de fabricatieperiode van die schijf. Met die schijf is helemaal niks mis. Dan hou ik het voor bekeken met die luitjes.

Bijdrager
    StarX

*Houdt hand voor ogen en trekt Oppie’s broek terug omhoog… excuseert zich voor de bir en trekt de goeie broek omhoog…* Dat praat fatsoenlijker.

Je hebt gelijk als je denkt dat het aan de schijf zelf ligt maar als ik moet overgaan tot het kopen van een nieuwe HD kan ik best eerst eens kijken of dit echt nodig is. Als extra zekerheid zonet even een andere account aangemaakt en getest, resultaat is dat op die account geen problemen zijn en alles even snel reageert als voorheen dus dat spreekt SU dan weer tegen…
    Mettertijd ging ik wel eens een grotere HD in de MBP steken, misschien dat ik dat dan beter iets vroeger doe dan voorzien.

Zonet nog eens gekeken en activiteitenweergave ziet er al iets beter uit daar voorheen ookal lijkt 1GB+ wel veel voor adium, safari en mail…
    Alvast bedankt voor het meedenken iedereen!

Bijdrager
    Oppie

Is dat zo Michel? Tja, dat klinkt inderdaad niet goed.
    Echter hier bevestigt SU wat TS ook al bemerkt aan zijn zijn Mac: het gaat niet goed met dat ding, hij is ziek…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.