19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Hermanh

schijfbevoegdheden.

Ik heb een vreemd iets. Sinds 2 maanden krijg ik bij iedere handeling de vraag of ik mijn wachtwoord wil intoetsen. Als ik een mapje wil verplaatsen krijg ik hetzelfde. Tevens heb ik bij Photoshop en Bridge gekke storingen. Bijvoorbeeld dat bepaalde tools niet werken of niet goed werken.

Ik probeer een schrijfherstel maar in Sierra kan dat niet meer volgens mij. Of zie ik iets over het hoofd?

Iemand die hetzelfde ervaart?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Heb je toevallig je wachtwoord van je gebruikersaccount veranderd? Als je wachtwoord van je account verschilt van die van je sleutelhanger, dan krijg je soms van die gekke toestanden.

Bijdrager
    koen

Start het programma http://etrecheck.com eens, en plak hier het resultaat.

Bijdrager
    Hermanh

Hoi Koen

Hierbij het rapport: EtreCheck version: 3.4.4 (448)
    Report generated 2017-08-23 18:24:40
    Download EtreCheck from https://etrecheck.com
    Runtime: 2:50
    Performance: Excellent

Click the [Lookup] links for more information from Apple Support Communities.
    Click the [Details] links for more information about that line.
    Click the [Clean up] link to delete unused files.

Problem: Other problem

Hardware Information: β“˜
    iMac (27-inch, Late 2012)
    [Technical Specifications] – [User Guide] – [Warranty & Service]
    iMac – model: iMac13,2
    1 3,4 GHz Intel Core i7 (i7-3770) CPU: 4-core
    16 GB RAM Upgradeable – [Instructions]
    BANK 0/DIMM0
    4 GB DDR3 1600 MHz ok
    BANK 1/DIMM0
    4 GB DDR3 1600 MHz ok
    BANK 0/DIMM1
    4 GB DDR3 1600 MHz ok
    BANK 1/DIMM1
    4 GB DDR3 1600 MHz ok
    Handoff/Airdrop2: supported
    Wireless: en1: Unknown
    iCloud Quota: 197.17 GB available

Video Information: β“˜
    NVIDIA GeForce GTX 680MX – VRAM: 2048 MB
    iMac 2560 x 1440

Disk Information: β“˜
    APPLE HDD ST3000DM001 disk1: (3 TB) (Rotational)
    [Show SMART report]
    EFI (disk1s1 – MS-DOS FAT32) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    (disk1s2) <not mounted> [CoreStorage Container]: 3.00 TB
    Recovery HD (disk1s3 – HFS+) <not mounted> [Recovery]: 650 MB

APPLE SSD SM128E disk0: (121,33 GB) (Solid State – TRIM: Yes)
    [Show SMART report]
    EFI (disk0s1 – MS-DOS FAT32) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    (disk0s2) <not mounted> [CoreStorage Container]: 120.99 GB
    Boot OS X (disk0s3 – Journaled HFS+) <not mounted> : 134 MB

USB Information: β“˜
    USB20Bus
    hub_device
    Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
    USB20Bus
    hub_device
    hub_device
    Apple Inc. BRCM20702 Hub
    Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
    USB2.0 Hub
    USB2.0 Hub
    Seagate Expansion Desk
    Expansion Desk disk5: (5 TB)
    EFI (disk5s1 – MS-DOS FAT32) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    schoolfotodrive (disk5s2 – Journaled HFS+) /Volumes/schoolfotodrive : 5.00 TB (2.44 TB free)
    Seagate Backup+ RD
    Backup+ RD disk6: (500,11 GB)
    EFI (disk6s1 – MS-DOS FAT32) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    Backup2 (disk6s2 – Journaled HFS+) /Volumes/Backup2 : 499.76 GB (499.32 GB free)
    Genesys USB Reader
    Lexar microSD RDR
    Asmedia ASM107x
    Western Digital My Book 1170
    My Book 1170 disk4: (3 TB)
    (disk4s1) <not mounted> [EFI]: 315 MB
    Plan B opslag (disk4s2 – Journaled HFS+) /Volumes/Plan B opslag : 3.00 TB (736.82 GB free)
    Seagate Backup+ Desk
    Backup+ Desk disk3: (2 TB)
    EFI (disk3s1 – MS-DOS FAT32) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    Backup (disk3s2 – Journaled HFS+) /Volumes/Backup : 2.00 TB (850.85 GB free)
    USB30Bus
    Logitech USB Receiver
    Apple Inc. MacBook Air SuperDrive

Thunderbolt Information: β“˜
    Apple Inc. thunderbolt_bus

Virtual disks: β“˜
    Macintosh HD (disk2 – Journaled HFS+) / [Startup]: 3.11 TB (2.20 TB free)
    Physical disk: disk0s2 120.99 GB Online
    Physical disk: disk1s2 3.00 TB Online

System Software: β“˜
    macOS Sierra 10.12.6 (16G29) – Time since boot: about 11 hours

Gatekeeper: β“˜
    Mac App Store and identified developers

Clean up: β“˜
    /Library/LaunchAgents/com.divx.dms.agent.plist
    /Library/Application Support/DivX/DivXMediaServer.app/Contents/MacOS/DivXMediaServer
    Executable not found!
    /Library/LaunchAgents/com.divx.update.agent.plist
    /Library/Application Support/DivX/DivXUpdate.app/Contents/MacOS/DivXUpdate
    Executable not found!
    ~/Library/LaunchAgents/com.nchsoftware.switch.schedule.LikeSurvey.plist
    /Applications/Switch.app/Contents/MacOS/Switch -surveysched
    Executable not found!
    3 orphan files found. [Clean up]

Kernel Extensions: β“˜
    /Applications/Capture One 10.app
    [not loaded] com.Leaf.driver.LeafFwXDriverMatcher (1.2.0d1) [Lookup]

/Applications/FlowSync.app
    [not loaded] com.joshuawise.kexts.HoRNDIS (8 – SDK 10.6) [Lookup]

/Library/Extensions
    [not loaded] com.wacom.kext.ftdi (1.0 – SDK 10.10) [Lookup]
    [not loaded] com.wacom.kext.wacomtablet (Wacom Tablet 6.3.14-2 – SDK 10.10) [Lookup]

/System/Library/Extensions
    [not loaded] com.FTDI.driver.FTDIUSBSerialDriver (2.2.18 – SDK 10.6) [Lookup]
    [not loaded] com.devguru.driver.SamsungComposite (1.4.42 – SDK 10.6) [Lookup]
    [not loaded] com.sony.driver.prs2 (1.0.3d1) [Lookup]
    [not loaded] com.tomtom.driver.UsbEthernetGadget (1.0.0d1) [Lookup]

/System/Library/Extensions/ssuddrv.kext/Contents/PlugIns
    [not loaded] com.devguru.driver.SamsungACMControl (1.4.42 – SDK 10.6) [Lookup]
    [not loaded] com.devguru.driver.SamsungACMData (1.4.42 – SDK 10.6) [Lookup]
    [not loaded] com.devguru.driver.SamsungMTP (1.4.42 – SDK 10.5) [Lookup]
    [not loaded] com.devguru.driver.SamsungSerial (1.4.42 – SDK 10.6) [Lookup]

~/Library/Services/ToastIt.service/Contents/MacOS
    [not loaded] com.roxio.TDIXController (2.0) [Lookup]

System Launch Agents: β“˜
    [not loaded] 6 Apple tasks
    [loaded] 173 Apple tasks
    [running] 89 Apple tasks
    [killed] 14 Apple tasks
    14 processes killed due to insufficient RAM

System Launch Daemons: β“˜
    [not loaded] 39 Apple tasks
    [loaded] 169 Apple tasks
    [running] 98 Apple tasks
    [killed] 11 Apple tasks
    11 processes killed due to insufficient RAM

Launch Agents: β“˜
    [not loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-07-27) [Lookup]
    [running] com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-07-27) [Lookup]
    [failed] com.divx.dms.agent.plist (? bf9bdaf7 0 – installed 2015-12-08) [Lookup] – /Library/Application Support/DivX/DivXMediaServer.app/Contents/MacOS/DivXMediaServer: Executable not found!
    [failed] com.divx.update.agent.plist (? a041d049 0 – installed 2015-11-30) [Lookup] – /Library/Application Support/DivX/DivXUpdate.app/Contents/MacOS/DivXUpdate: Executable not found!
    [loaded] com.google.keystone.agent.plist (Google, Inc. – installed 2017-07-10) [Lookup]
    [not loaded] com.sony.ReaderDesktop.RunReaderDesktop.plist (? 7f1377b1 918646fc – installed 2014-10-24) [Lookup]
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer.plist (TeamViewer GmbH – installed 2017-08-23) [Lookup]
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist (TeamViewer GmbH – installed 2017-08-23) [Lookup]
    [running] com.wacom.wacomtablet.plist (Wacom Technology Corp. – installed 2015-08-26) [Lookup]

Launch Daemons: β“˜
    [running] com.adobe.adobeupdatedaemon.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-07-27) [Lookup]
    [running] com.adobe.agsservice.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-05-30) [Lookup]
    [not loaded] com.apple.installer.cleanupinstaller.plist (? ? ? – installed 2017-07-14)
    [loaded] com.apple.installer.osmessagetracing.plist (Apple, Inc. – installed 2017-07-15)
    [loaded] com.bitdefender.AuthHelperTool.plist (? 58c03e34 196b19dd – installed 2015-12-14) [Lookup]
    [loaded] com.bitdefender.upgrade.plist (? e64689aa 8cdccfcd – installed 2015-12-14) [Lookup]
    [running] com.devguru.SS_Gear360_MTP.plist (? 246c2e7f d308e03d – installed 2017-07-23) [Lookup]
    [loaded] com.fxfactory.FxFactory.helper.plist (Noise Industries, LLC – installed 2015-07-26) [Lookup]
    [loaded] com.google.keystone.daemon.plist (Google, Inc. – installed 2017-07-27) [Lookup]
    [loaded] com.microsoft.autoupdate.helper.plist (Microsoft Corporation – installed 2017-04-15) [Lookup]
    [loaded] com.microsoft.office.licensing.helper.plist (? 6d8cb30e d69ec25d – installed 2014-05-09) [Lookup]
    [loaded] com.teamviewer.Helper.plist (TeamViewer GmbH – installed 2017-07-27) [Lookup]
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer_service.plist (TeamViewer GmbH – installed 2017-08-23) [Lookup]
    [loaded] org.cindori.SenseiTool.plist (Oskar Groth – installed 2016-03-28) [Lookup]

User Launch Agents: β“˜
    [loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2016-08-29) [Lookup]
    [loaded] com.nchsoftware.switch.schedule.LikeSurvey.plist (? 7eee2260 0 – installed 2015-08-13) [Lookup] – /Applications/Switch.app/Contents/MacOS/Switch: Executable not found!

User Login Items: β“˜
    iTunesHelper Programma (Apple, Inc. – installed 2017-07-21)
    (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
    stack Programma
    (/Applications/stack.app)
    Eye-Fi X2 Utility Programma
    (/Applications/Eye-Fi X2 Utility.app)
    Launch Nikon Message Center 2 Programma
    (/Applications/Nikon Software/Nikon Message Center 2/Nikon Message Center 2.app/Contents/SharedSupport/Launch Nikon Message Center 2.app)
    Google Drive Programma
    (/Applications/Google Drive.app)

Internet Plug-ins: β“˜
    AdobeAAMDetect: 3.0.0.0 (installed 2017-07-27) [Lookup]
    MeetingJoinPlugin: Unknown (installed 2015-08-27) [Lookup]
    OVSHelper: 1.1 (installed 2015-12-17) [Lookup]
    QuickTime Plugin: 7.7.3 (installed 2017-07-29)
    SharePointBrowserPlugin: 14.7.3 (installed 2017-04-15) [Lookup]
    WacomTabletPlugin: WacomTabletPlugin 2.1.0.6 (installed 2015-08-26) [Lookup]
    JavaAppletPlugin: 15.0.1 (installed 2016-07-14) Check version

Safari Extensions: β“˜
    [enabled] AppaRajah – Aparajita Gillian – http://www.yahoo.com (installed 2015-08-13)

3rd Party Preference Panes: β“˜
    FUSE (installed 2017-03-15) [Lookup]
    Perian (installed 2011-07-23) [Lookup]
    ProCutX Server (installed 2013-03-06) [Lookup]
    Tuxera NTFS (installed 2012-05-02) [Lookup]
    WacomTablet (installed 2015-08-26) [Lookup]

Time Machine: β“˜
    Skip System Files: NO
    Mobile backups: OFF
    Auto backup: YES
    Volumes being backed up:
    Macintosh HD: Disk size: 3.11 TB Disk used: 902.77 GB
    Destinations:
    Backup [Local]
    Total size: 2.00 TB
    Total number of backups: 38
    Oldest backup: 17-07-17 23:15
    Last backup: 23-08-17 16:45
    Size of backup disk: Too small
    Backup size 2.00 TB < (Disk used 902.77 GB X 3)

Top Processes by CPU: β“˜
    46% QuickLookSatellite
    11% Finder
    6% WindowServer
    4% Adobe Lightroom
    4% backupd

Top Processes by Memory: β“˜
    5.37 GB kernel_task
    4.32 GB Adobe Photoshop CC 2017
    680 MB Adobe Lightroom
    323 MB BDLDaemon
    203 MB Google Chrome

Top Processes by Network Use: β“˜
    Input Output Process name
    3.83 GB 152 MB kernel_task
    1 MB 284 KB mDNSResponder
    119 KB 48 KB netbiosd
    24 KB 101 KB apsd
    12 KB 12 KB ntpd

Top Processes by Energy Use: β“˜
    6.92 Adobe Lightroom
    5.70 WindowServer
    3.92 backupd
    3.64 Adobe Photoshop CC 2017

Virtual Memory Information: β“˜
    3.30 GB Available RAM
    133 MB Free RAM
    12.70 GB Used RAM
    3.17 GB Cached files
    2.44 GB Swap Used

Software installs: β“˜
    ColorChecker Passport: (installed 2017-08-08)
    TeamViewer: 12.0.81460 (installed 2017-08-12)
    Photomatix Pro 5.1: (installed 2017-08-15)

Install information may not be complete.

Diagnostics Information: β“˜
    2017-08-23 15:01:51 BDLDaemon High CPU use [Open] [Details]
    2017-08-23 13:38:40 Aurora HDR Pro.app High CPU use [Open] [Details]
    2017-08-23 10:09:32 ColorChecker Passport.app Crash [Open]

Bijdrager
    Maurits

@hermanh de knop ‘herstel permissies’ is sinds 10.11 verdwenen. Volgens sommigen omdat SIP de permissies niet meer fout kunnen gaan.
    (Daar ben ik het niet mee eens, want dat kan nog steeds fout lopen, en het is handig een soort -return to default- te hebben)

Maar belangrijker is : waarheen kopieer jij die mapjes? als dat buiten jouw home folder is kan dat ‘normaal’ zijn. Oplossing: plaats je documenten en folders binnen jouw home folder.
    Ben je admin gebruiker? als je dat niet bent, krijgt je vaker de vraag voor admin username/password. Maar als je binnen je home folder blijft zou dat ook niet horen te gebeuren.

Kan je herinneren wat er 2 maanden geleden gebeurd is?

Permissies herstellen met de hand kan eenvoudig zijn, maar niet via een forum helaas.

Bijdrager
    Hermanh

Maak niet uit waarheen ik mijn mapjes plaatst, of het nu een mapje op mijn bureaumap plaats of een mapje welke op mijn bureaublad staat of een externe schijf. Gekke is dat ie het niet bij alles vraagt.

Ik moet er wel bij vertellen, dat ik een 6 weken geleden mijn backup (timemachine) moest leegmaken. Deze oude bestanden gooide ik dan in de prullemand om die vervolgens te legen. Gezien het meer dan 2000.000 bestanden waren, duurde dat een eeuwigheid. Dus heb ik het met een code (welke ik verkreeg van iemand op OMT) in Terminal de prullemand proberen te legen. Helaas ging dat niet heel goed, en begon deze al mijn bestanden op mijn bureaublad te deleten. Nadien, is de mac vervelend gaan doen. Nu ik er over nadenk is dat waarschijnlijk de oorzaak dat de Mac heel vervelend doet. Zelfs PS CC en LR CC zowel Bridge doet ook heel vervelend. Sommige tools werken niet meer naar behoren.

Dus ik heb Sierra er opnieuw opgezet. Maar ook dat is niet voldoende. Dus denk ik erover om mijn Mac helemaal schone installatie te geven. Is even werk, maar ik denk dat dat het beste is.

Bijdrager
    koen

Wat was die terminal code ?

Bijdrager
    Maurits

@ hermanh: je conclusie dat overnieuw installeren de beste oplossing is lijkt me de juiste. Ik vermoed dat je met dat commando per ongeluk de verkeerde files weggegooid hebt, en aangezien je niet weet welke dat waren……

Bijdrager
    Hermanh

Zag er ongeveer zo uit: rm -rf ~/.Trash/*
    Toen ik de code had ingevoerd, had ik extra nog gekeken of het de juiste code was.

Ik gaf akkoord, en toen zag ik na een paar seconden de mappen op mijn bureaublad verdwijnen.
    Ik besefte het eerst niet, maar na een paar seconden had ik Β΄m onderbroken. Maar toen was het kwaad al geschiedt.

Heel veel schoolbestanden kwijt, gelukkig had ik een backup van (bijna) alles. Alleen 2 scholen, waarvan de fotoΒ΄s en de bestanden al bij de school en lab lagen had ik niet meer in een raw versie.

Al mijn gemonteerde films van de afgelopen weken was ik kwijt, althans het raw formaat dan.

Sindsdien doet mijn Mac hele rare dingen, zoals Bridge voor Camera raw bestanden te bewerken, krijgt een raar beeld. Zie bijlage.
    PS CC kan ik de Refine edge tool niet meer gebruiken, die loopt op één of andere manier vast.

Dus heel wat gekke dingen.

Dus ik denk dat een schone installatie mijn problemen oplost. Ik heb een goede backup nu dus: kan ik alle extra pakketten zo terugzetten, en de rest PS, LR CC en FCPX kan ik weer opnieuw installeren.

Overigens, als ik een schone installatie wil doen, dan moet ik toch opstarten met de R ingedrukt?

Laat mij even weten???

Hartelijk dank alvast voor je respons.

Geblokkeerd
    Carp

Ik moet er wel bij vertellen, dat ik een 6 weken geleden mijn backup (timemachine) moest leegmaken. Deze oude bestanden gooide ik dan in de prullemand om die vervolgens te legen. Gezien het meer dan 2000.000 bestanden waren, duurde dat een eeuwigheid. Dus heb ik het met een code (welke ik verkreeg van iemand op OMT) in Terminal de prullemand proberen te legen.

Het zoveelste slachtoffer van TimeMachine.

Overigens, als ik een schone installatie wil doen, dan moet ik toch opstarten met de R ingedrukt?

Die dus niet eens weet hoe het werkt, maar wel hebben en houden ervan afhankelijk maakt!

Je zou denken dat een fotograaf dat wel op orde heeft, maar helaas zie ik dat ook regelmatig.
    Kan nog veel gekker trouwens, ook helaas.

Bijdrager
    GoeieDag
    Carp op 24 augustus 2017

Het zoveelste slachtoffer van TimeMachine.

Dat hij zijn ‘backup (timemachine) moest leegmaken’, wil helemaal niet zeggen dat er een probleem is of was met de TM backup.
    Mensen kunnen van alle zaken waar geen probleem is, toch een probleem maken.

Hij is eerder slachtoffer van mensen die te pas en onpas een Terminal commando aanraden.

Bijdrager
    Hermanh

Inderdaad was er op zich niets aan de hand met de timemachine functie. Buiten dat die schijf vol was.
    Die probeerde ik deels op te schonen zodat ik weer ruimte had om een normale backup te maken.
    De laatste backup was 2 maanden geleden gemaakt, voordat ik het ondekte. Door de drukte had ik er niet meer op gelet dat de backup schijf niet meer op mijn bureaublad stond. De rest weten jullie…
    Nu wil ik een schone installatie doen, opstarten met de R toets ingedrukt houden toch? Sorry dat ik het niet weet, ik heb het jaren geleden ooit gedaan, maar er is in de software zoveel veranderd.
    Bedankt alvast voor de respons
    Herman H

Geblokkeerd
    Carp

Als je TimeMachine gebruikt en niet eens weet wat je moet doen in geval van, ja dan ben je dus duidelijk niet goed bezig.
    @goeiedag vind het leuk al die TM klunzen te faciliteren.

Die bewijst maar weer eens dat back-ups een ondergeschoven kindje zijn en als er iets gebeurd, heeft 80% een probleem.

Wat mij betreft heb je geen back-up als je geen bootable kloon hebt.

En ‘Recovery’ heb ik al eerder gemeld, is back-uppen for Dummies.
    Ik hoop dat je een glasvezelverbinding hebt, want anders ben je morgen nog bezig,…en dan moet je NU beginnen.

Nou Goeiedag dan mag jij de boel nog even aanvegen en vergeet niet af te sluiten.8-)

Moderator
    Night

Laat Carp maar weer kletsen;-)

Indien de machine nu niet meer optimaal functioneert qua software is het inderdaad de verstandigste keuze om van ‘nul’ te beginnen’.
    1) Zorg wel dat je een goede (liefst dubbele) backup hebt of maakt van alle belangrijke
    databestanden.
    2) Zorg dat je een overzicht hebt van alle software die je gebruikt, met de evt.
    bijbehorende licentiecodes. Dat scheelt straks tijd.

Als je dat gedaan hebt volg je de stappen zoals hier aangegeven:

Een Mac opnieuw installeren (clean install)

Daarna kun je de programma’s allemaal opnieuw installeren en daarna je databestanden terugzetten.
    Als laatste kun je van het geheel een nieuwe TimeMachine backup maken.

Als alles naar behoren werkt kun je desgewenst oude TM backups verwijderen.

Geblokkeerd
    Carp

Jij kunt alleen maar Apple’s handleidingen herhalen en je hebt gewoon geen praktische kennis, allemaal theoretisch gelul.

Ik negeer de vraag van de TS, en hoop eigenlijk dat men eens zelf gaat denken ipv domweg Monkey see, Monkey do.

En je laat het wel na te pogen me nog tegen te spreken, daar heb je inmiddels ruim ervaring mee!

Dus laat Night maar lekker kletsen, nighty night.8-)

Bijdrager
    Hermanh

Kom op jongens geen ruzie maken om mijn vraag. Ik heb gewoon te weinig kennis. Ben meer een Photoshopper, de techniek erachter boeit mij gewoon niet. Dus als ik iets wil weten vraag ik het op dit forum, daar is het toch voor. Ben blij met jullie techneuten.
    Anders kan ik mijn vragen ook niet kwijt!

Bedankt voor jullie respons..

Dus sluiten maar deze topic.
    En bedankt Carp… ik hou van duidelijkheid!

Bijdrager
    GoeieDag

Hermanh, voor meer info, lees hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT204904
    En dan het stukje onder ‘De opstartschijf wissen, indien nodig’, want dan wordt het dus een schone installatie.

@Carp, toen jij hier nog koningskarper heette, ben je ook wel eens geholpen toen je een domme vraag stelde. Dus een beetje dimmen mag wel.

Moderator
    Night

[off-topic]
    Ach, ik weet wie het zegt. Dat mijn jarenlange ervaring als Mac systeembeheerder en ruim 25 jaar ervaring met de Mac (begonnen op een Mac Classic II) in studio omgevingen me hebben geleerd geen 2x het wiel uit te vinden en dus ook niet 2x alles te hoeven typen wat al getypt is op het internet. Maar tevens dat niet elke vraag met een sneer beantwoord hoeft te worden. Ik snap @hermanh dan ook prima, dat hij ondanks alle ervaring met de Mac, zich met onderliggende techniek niet kan en wil bezighouden. Daar ligt zijn core-business gewoon niet.
    [/offtopic]

Ik hoop in ieder geval dat alle bovenstaande reactie TS op weg hebben geholpen.

Bijdrager
    Hermanh

Hallo Night
    Ik snap het gewoon hoor, maar er is iets van oud zeer merk ik uit de reacties. Maar om dit nu tijdens mijn dood normale vraag te uiten snap ik niet.
    Zit allang op omt, maar zie dit steeds meer… op den duur gaat het niet meer om waarom gevraagd wordt.

Goed, ik heb inmiddels Sierra compleet er nieuw opgezet, maar heb nu nog steeds het probleem schrijf bevoegdheid. Als ik bestandjes wil wegschrijven naar welke map dan ook, dan moet ik mijn inlog intikken. Is dat niet snel op te lossen? Want daar gaat wel veel tijd inzitten.. en het is hoogst irritant!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.