11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Witkamp

Schijf opnieuw formatteren ivm structuur

Beste Apple Users,

Ik kom erachter dat mijn iMac een hoofdlettergevoelige schijfstructuur heeft. De 21.5 de ik ook heb niet en de 27″ wel. Niet alle software werkt op mijn 27″ en ik weet inmiddels dat sommige programma’s gevoelig zijn voor de schrijfstructuur. Niet te geloven maar goed.

Nu wil ik de schijf instellen op op Mac OS Uitgebreid Journaled. Ik lees dat de schijf opnieuw geformatteerd dient te worden. Dus moet ik eerst een goede backup maken. Ik draai Time Machine met een NetGear NAS. Om er zeker van te zijn dat ik deze actie goed uitvoer graag jullie hulp.

Wat is nu de stap voor stap procedure om dit uit te voeren? Ik heb gezocht op het forum maar kwam het niet tegen, wellicht is er al is een vraag gesteld hierover maar ik kwam ‘m niet tegen.

Nu: iMac 27″ 1TB met een structuur: Mac OS Uitgebreid (hoofdlettergev./journaled)

Zou een upgrade naar het nieuwe OSX het probleem direct oplossen?

Dank voor de hulp,

Gr. Remco

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een upgrade lost het niet op, wel een re-format gevolgd door een clean install.
    Het OS is per default nooit hoofdlettergevoelig vanwege de mogelijke problemen die dat geeft. Dus dit is iets dat je ooit zelf gedaan hebt.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Witkamp

Dank voor de reacties… ik ga ermee aan de slag! Moet lukken.

Bijdrager
    Oppie

En jezelf even afvragen hoe e.e.a. is gekomen, want zo is je Mac niet vanzelf geformateerd. Om verassingen later te voorkomen…

Bijdrager
    Witkamp

Dat weet ik wel, ik heb de iMac overgenomen van iemand die niet kon wennen en weer terug naar Windows is gegaan. Hij heeft er een schone installatie op gezet en daarvoor denk ik de schijf opnieuw geformatteerd…

Ik heb de aankoopnota er uiteraard bij;-) en 3 jaar Apple care!

Dank voor de hulp!

Bijdrager
    Witkamp

Toch nog een aanvullende vraag:

Inmiddels heb ik met de migratie assistent mbv TimeMachine een backup terug gezet.

Nu blijkt dit een backup te zijn van mijn ‘oude’ account op mijn 21,5″ machine die ik sinds mei niet meer gebruik. Daar is een tweede account op aangemaakt met een andere naam.

Hoe kan ik de ‘juiste’ gebruiker selecteren?

Is er nog na te gaan welke gebruikers TimeMachine heeft gehad? Ik weet niet meer precies welke account naam ik gebruikt heb voor deze iMac…

Bijdrager
    Witkamp

Toch nog een aanvullende vraag:

Inmiddels heb ik met de migratie assistent mbv TimeMachine een backup terug gezet.

Nu blijkt dit een backup te zijn van mijn ‘oude’ account op mijn 21,5″ machine die ik sinds mei niet meer gebruik. Daar is een tweede account op aangemaakt met een andere naam.

Hoe kan ik de ‘juiste’ gebruiker selecteren?

Is er nog na te gaan welke gebruikers TimeMachine heeft gehad? Ik weet niet meer precies welke account naam ik gebruikt heb voor deze iMac…

Bijdrager
    Witkamp

Kan iemand mij hierbij helpen…?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Witkamp

Ja, ik kan kiezen uit drie gebruikers.

Ik ben nu met de tweede bezig om te bekijken of ik met TimeMachine wel de juiste backup kan restoren.
    Dat moet dan ook met de migratie assistent denk ik?

Nu ben ik iLife er opnieuw aan het opzetten. Dit proces kan ik niet afronden omdat ik dan iLife opnieuw moet registreren? Zal dus ook niet dit account zijn…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.