7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Photovidy

Schijf nok vol na importen fcp

Beste,

Ik importeerde vanochtend aantal video’s, hij gaf een melding dat ik geen 110 gb vrije geheugen gehad, dus importeren stop gezet. toen ik keek zag ik inderdaad dat de filmpjes van mij gopro camera’s van een klein gb ineens naar 24 gb was gestegen ergens fout gegaan met converteren. Maar nu heb ik dus die filmpjes verwijderd, alleen nu heeft fcp ergens in back-up gemaakt en kan het niet vinden. Ik heb de locatie’s op gezocht waar het zou moeten zitten wat fcp aangeeft maar daar staat het niet.

voor ik eraan begon had ik nog 379 vrije ruimte.

wie kan mij helpen

Bijdrager
    fixar

Op een laptop misschien?

Wat je zou kunnen doen is in de systeemvoorkeuren bij Time Machine de schakelaar even naar ‘uit’ zetten…..en daarna weer op ‘aan’

dan worden eventuele lokale backups (/’snapshots’) verwijderd.

lees er uitgebreider over op:

http://www.howtogeek.com/212207/how-to-free-up-space-used-by-time-machines-local-backups-on-your-mac/

Bijdrager
    Photovidy

Thanks fixar, het is opgelost.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan daarom het beste je films niet verwerken op je interne schijf, maar een externe schijf hiervoor gebruiken.
    Het feit dat jij nu 24GB aan data hebt staan, komt waarschijnlijk omdat je je Render Format als volgt hebt staan:

Bijdrager
    eugy

Proress vreet inderdaad schijfruimte, dat is het enige minpunt. Verder heb je echt alleen maar voordeel aan Proress.

Bijdrager
    Photovidy
    Hansi2124 op 04 februari 2016

Je kan daarom het beste je films niet verwerken op je interne schijf, maar een externe schijf hiervoor gebruiken.
    Het feit dat jij nu 24GB aan data hebt staan, komt waarschijnlijk omdat je je Render Format als volgt hebt staan:

ik ga er is naar kijken, werk nu sinds een dag mee. eerst veel met imovie gewerkt. maar vond een stap hoger op wel is tijd worden.
    mooi en zeer uitgebreid programma.

Bijdrager
    amvd65

Kijk ook even bij FCP – Preferences – Import.

Als je daar bij Transcoding opties aanzet zal bij de import het GoPro format (mp4) worden omgezet naar mov en dan exploderen de files.

Voordeel van het wel aanvingen is dat FCP veel soepel werkt (mp4 is nl eigelijk een output formaat).

Dus of soepel werken in mov maar veel schijfruimte of
    weinig schijfruimte maar minder vlotte werking.

Overigens doe ik mijn montages (GoPro HD format 50 fps) gewoon ook in mp4 op een MacBook Air en werkt prima. Om de zoveel uur even FCP stoppen en starten en dan is de performance zeer aanvaardbaar.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.