7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBoek

Schijf kan niet geformatteerd worden naar HFS+

Hallo allemaal

Daarnet heb ik een nieuwe Lacie desktop hard disk van 1 TB gekocht.

Omdat ik exclusief met Mac werk wou ik de schijf naar HFS+ formatteren, zoals ik dit heb gedaan met mijn andere schijven.

Mac OSX laat dit echter niet toe. Ik krijg steeds de foutmelding dat het wissen mislukt is. Naar FAT32 Formatteren gaat echter wel.

Ligt dit aan de schijf?

Mijn Mac is volledig up to date (Leopard).

EDIT: De diagnose van Schijfhulpprogramma “Controleer schijf” geeft geen foutmelding in FAT32, wel nadat ik geprobeerd heb naar HFS+ te formatteren.

Ik wil zeker weten dat het niet aan de schijf ligt voor ik mijn gegevens erop zet.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je het partitie schema van de schijf ingesteld op GPT (GUID Partition Table) in plaats van MBR (Master Boot Record) ?

Zie ook Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X – Tiger and Leopard.

Bijdrager
    Oppie

Misschien dat in dit topic een mogelijk antwoord staat:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1898262

Bijdrager
    denboris

hier kan een slotje op

Bijdrager
    Pieterr
    ”denboris”

hier kan een slotje op

Hoezo? Ik heb nog niet gelezen dat zijn probleem is opgelost, al dan niet met behulp van één van de in de gegeven reacties genoemde topics.

Bijdrager
    sven-
    ”denboris”

hier kan een slotje op

Lol :D, en dat bepaal jij zeker.

Bijdrager
    wizzer

En? Is hier nu een oplossing voor gevonden? Ik zit zelf namelijk met hetzelfde probleem…

Heb een 1000GB SAMSUNG Spinpoint F1 HD103UJ gekocht, maar kan ook alleen maar formateren op FAT32.
    Nu werkt dat wel, maar je kunt geen bestanden groter dan 4 Gb op de schijf zetten.
    Ik wil er graag een bij kopen, maar nu weet ik niet of het nu aan de schijf ligt of aan mijn manier van formatteren.
    (Op dezelfde manier als MacBoek dat doet…)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.