4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Flipper01

Schijf herstellen wil niet lukken

Nadat m’n MacBook Pro wat traag werd heb ik mijn HD eens gecontroleerd. Hieruit kwam naar voren dat de schijf hersteld moet worden, het probleem is alleen dat het niet wil lukken…

Als ik de opstartschijf erin doe en opnieuw opstart komt er na verloop van tijd een scherm met de instructie om opnieuw op te starten, na dit gedaan te hebben krijg ik weer hetzelfde scherm.
    Als ik probeer op te starten met de option-key krijg ik wel het keuzescherm (DVD of HD), maar na gekozen te hebben voor de DVD blijft hij hangen (geen geluid van draaiende DVD oid).

Ik zit er nu aan te denken om een backup met time machine te maken en vervolgens de boel te formatteren en helemaal opnieuw te installeren. Is dit aan te raden? En zo ja, kan ik dan mbv time machine ook alleen mijn bestanden terug zetten, ipv het hele systeem?

Bijdrager
    Vinhelper

Hm..

Ik zou er eerst proberen achter te komen waarom de DVD niet opstart, want dat hoort altijd mogelijk te zijn.

Welke MacBook Pro is het precies? Hoe oud?

Bijdrager
    sedikit

Omdat je nergens melding maakt van de echte herstel-mogelijkheid, dan deze open deur maar, ik citeer:
    -Doe de installatie DVD in de drive en herstart de Mac
    -Start op met de c-toets ingedrukt
    -Kies je taal in het menu
    -Zodra er een menubalk verschijnt ga je in de menubalk op zoek naar -‘Schijfhulpprogramma” en klik deze aan
    -Schijfhulpprogramma start nu op vanaf de DVD. Selecteer in het linker rijtje je harde schijf
    -Klik vervolgens in het rechter deel van het scherm op “Herstel schijf”
    -Wacht tot alles klaar is
    -als er een fout geconstateerd wordt, herhaal je “herstel schijf”
    -desnoods nog een keer
    -Sluit nu af van de installatie DVD (dus NIET verder gaan met de installatie)

Bijdrager
    Flipper01

Het gaat om een MacBook pro 7.1 van nog geen jaar oud..
    Ik kwam er zojuist achter dat ik de verkeerde installatie DVD erin had zitten (Tiger ipv Snow Leopard). Ik ga vanavond op zoek naar de originele DVD en het nog een keer proberen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.