5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    zhermsen

schijf herstellen is gestopt omdat schijf niet kan worden gedeactiveerd, HELP!

hi!
    ik heb al meerdere topics over dit probleem gezien maar nog niet met een goede oplossing dus ik probeer het zelf ook nog even!
    mijn time machine doet het niet meer, en ik zag dat het slim was om mijn schijf dan te herstellen.
    vraag 1 is – verlies ik dan al mijn bestanden?

maar nu het echte probleem, wat te zien is op de foto hier onder en naar vraag 2 leidt;

HELP! wat moet ik nu doen?

Moderator
    unSOUND
    zhermsen op 21 mei 2012

ik heb al meerdere topics over dit probleem gezien maar nog niet met een goede oplossing dus ik probeer het zelf ook nog even!

Het is dan echter wel de bedoeling dat je het “nog even probeert” in het reeds bestaande topic, en niet dat je nog een topic over dezelfde vraag aanmaakt…:wink:

Hieronder bijvoorbeeld een soortgelijk topic, waar de oplossing was om het te doen vanaf de installatie-DVD ( of onder Lion vanaf de restore-partitie ):

Usb niet "leeg te halen"

Bijdrager
    zhermsen

oh die had ik nog niet gezien! ik ga de dvd proberen! alleen…weet ik niet hoe dat werkt?
    wat wordt daar precies mee bedoeld?
    en wis ik al mijn bestanden als ik dit doen? (├╝berhaupt zeg maar, met of zonder installatie dvd)

Bijdrager
    Haike

Douw die DVD erin, herstart, en meteen na de Boiiiing hou je de “C” toets op je toetsenbord ingedrukt. De mac start dan op vanaf de DVD, en niet van de interne harde schijf. Daarna kies je voor “schijfhulpprogramma” zoals in je eigen screenshot te zien is. Met geen van die vier knoppen onderin wis je iets van je schijf. Ze zijn juist bedoeld om de boel weer aan de praat te brengen. Is het na gedane zaken klaar, sluit je af, en doe je weer een (her)start zoals je dat gewoonlijk doet. De mac zal automatisch na ff zoeken weer opstarten van de interne schijf.

Bijdrager
    zhermsen

ah geweldig! allebei bedankt(; ik ga het meteen uitproberen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.